3 největší e-commerce výzvy roku 2022 a jak se s nimi poprat

V dnešním článku si probereme tři základní výzvy, které váš jako e-shopaře čekají v roce 2022. Které to jsou a jak se s nimi poprat?

Na internetu je možné dnes koupit již prakticky cokoliv. Společnosti, které v digitálním prostředí stále nejsou vidět, by si měly pospíšit. Pokud totiž tuto chybu rychle nenapraví, brzy může být pozdě.

Tempo obecného přesunu z kamenných do internetových obchodů je totiž stále rychlejší. Na českém i mezinárodním trhu má dnes zákazník k dispozici tak široký výběr e-shopů, že na ně začíná klást stále větší nároky. Ty se týkají například kvality celkové služby, rychlosti dodání nebo třeba zákaznické podpory. 

Koronavirová pandemie v posledních dvou letech připravila základ pro výzvy, které postupně nabývají na relevanci. Pokud provozujete e-shop, zpozorněte. Rychlost reakce na tyto výzvy vám může dodat významnou konkurenční výhodu a také zajistit, že u vás budou zákazníci nakupovat opakovaně.

Čemu byste měli v roce 2022 věnovat pozornost?

Loajalita zákazníků

Nákup na internetu už dnes není jen o jednoduchém procesu výměny zboží za poplatek. Zákazníci totiž očekávají nadstandardní služby, které celou zkušenost s obchodem pozvednou na vyšší úroveň. Ideální je taková úroveň, kdy se k vám budou pravidelně vracet a doporučovat vás osobně či prostřednictvím recenzí.

Budovat loajalitu vašich zákazníků vám ve finále také ušetří peníze. Získat nového zákazníka je totiž až 5 × dražší oproti udržování toho stávajícího. Šance, že prodáte produkt loajálnímu zákazníkovi je 60–70 %, zatímco v případě nového je to pouhých 5–20 %. 

Existuje hned několik způsobů, jak podporovat zákaznickou loajalitu. Důležitá je excelentní zákaznická podpora. Zapomínat byste neměli ani na udržování kontaktu způsobem, který vašemu zákazníkovi nejvíce vyhovuje. Může se jednat o e-mailový marketing, blogové články nebo aktivitu na sociálních sítích. Výrazně vám pomůže, pokud prostřednictvím těchto kanálů budete vašim zákazníkům nabízet slevové kupony a lákat je na speciální akce.

Kybernetická bezpečnost a ochrana osobních údajů

Pakliže se v dnešní době stále někdo zdráhá nakupovat na internetu, může mít obavu z úniku jeho osobních dat. To je naprosto pochopitelné.

Kybernetická bezpečnost je dlouholetým tématem, které není radno zanedbávat. Hackeři stále vymýšlejí nové způsoby, jak získat zákaznické e-mailové adresy, telefonní čísla a samozřejmě také údaje platebních karet. Asi není potřeba říkat, že pokud se jim to u vás podaří, během několika krátkých dnů můžete ztratit reputaci, na které jste pracovali dlouhé roky.

Jak zákazníkovi poskytnout bezpečné prostředí?

  • Od vaší hostingové služby si obstarejte SSL certifikát a ujistěte se, že je vždy aktuální. 
  • Samozřejmostí by měl být také HTTPS protokol – weby, které mají stále HTTP, vyhledávače označují jako nedůvěryhodné. HTTPS zajistí vyšší bezpečnost v rámci práce s uživatelskými daty.
  • Projděte si vaše nastavení bezpečnosti a zamyslete se, co by se dalo vylepšit. Zkontrolujte například heslo k vašemu e-shopu, které by mělo být natolik komplexní, aby jej AI nástroje nezvládly odhalit. K dispozici jsou také aplikace, které vás varují, když se někdo na váš e-shop pokusí přihlásit z neznámé IP adresy.
  • Používejte pouze bezpečné platební metody, které zajistí ochranu dat vašich zákazníků. Nebojte se specializovaných platebních bran, jako je např. ComGate, GoPay nebo PayU. V dnešní době využívají hned několik způsobů, jak data chránit. 
  • Využívejte antivirové a anti-malware služby. I ty hackerům výrazně znesnadní krádež údajů.

Další konkrétní rizika vám může pomoci identifikovat profesionál na bezpečnost. Navrhne také jejich řešení, a pokud je implementujete, určitě dejte vašim zákazníkům vědět, že jsou plně chráněni. Tímto způsobem budete podporovat jejich loajalitu. 

Nečekaný Pokles tržeb?

Překlenovací půjčka
1 000 000 Kč do 10 minut

Nezávazně vyzkoušet
Nebo nám zanechte kontakt a my se vám ozveme
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez ručení.*

Předzásobte se na Vánoce.

Vytěžte ze sezóny maximum.

Nezávazně vyzkoušet
Nebo nám zanechte kontakt a my se vám ozveme
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez ručení.*

Vracení nevhodného zboží a možnosti refundace

Vyřizování odstoupení od kupní smlouvy a reklamací se nevyhnete ani v případě, že máte ten nejkvalitnější produkt na trhu. Vždycky se najde někdo, jehož představy nebudou naplněny, a tak celou situaci přehodnotí.

Udává se, že přibližně 60 % nakupujících na internetu si před zakoupením produktu nebo služby zjišťuje, jaké jsou možnosti vracení zboží a refundace. Odstoupení od kupní smlouvy je zákonem dané právo, otázkou však je, jak rychle v takové situaci e-shop reaguje. Na rychlost vyřízení je totiž v dnešní době velký tlak.

Na vašem webu stojí za to vypracovat přehledné podmínky vrácení zboží, na které se může obracet jakýkoliv zákazník – včetně nového, který se teprve rozhoduje, od jakého e-shopu produkt zakoupí. 

A jak na to? 

  • Sepište podmínky – klidně podle dostupných vzorů. Pak je můžete uzpůsobit podle vašich potřeb a představ.
  • Dbejte na to, aby se na e-shopu daly dobře dohledat. 
  • Uveďte, jakým způsobem budete vašim zákazníkům vracet peníze. 
  • Napište, jak dlouho vám případný proces bude trvat. 

Pokud si nejste jisti, i v tomto případě můžete využít služeb e-commerce profesionála a v některých případech také advokáta.

Mohlo by vás zajímat

Vánoční lavina se strhla – posviťte si na technické zpracování vašeho e-shopu!

Vánoční lavina se strhla – posviťte si na technické zpracování vašeho e-shopu!

Marketing je v sezóně pro e-shopy prioritou č.1. Zapomínat by však neměly ani na technické zpracování. I to totiž určuje, zda zákazník nakoupí, či nikoliv.

Marketing je v sezóně pro e-shopy prioritou č.1. Zapomínat by však neměly ani na technické zpracování. I to totiž určuje, zda zákazník nakoupí, či nikoliv.

Číst článek
Číst článek

4 tipy, jak se s e-shopem připravit na vánoční shon a vydělat na něm

4 tipy, jak se s e-shopem připravit na vánoční shon a vydělat na něm

Vánoční sezóna je tu a eshopisti se připravují na jedno z nejnáročnějších období roku. Jak na to bez nervů, ale s pěkným výdělkem? O tom si povíme v článku.

Vánoční sezóna je tu a eshopisti se připravují na jedno z nejnáročnějších období roku. Jak na to bez nervů, ale s pěkným výdělkem? O tom si povíme v článku.

Číst článek
Číst článek

Vánoční sezóna je tady! Je na ni váš e-shop patřičně připravený?

Vánoční sezóna je tady! Je na ni váš e-shop patřičně připravený?

Rok uplynul jako voda a ve vzduchu je opět cítit vánoční atmosféra. Ta logicky spotřebitele vybízí k nákupu dárků pod stromeček — a internetové obchodníky k přípravě na razantně zvýšený nápor objednávek.

Rok uplynul jako voda a ve vzduchu je opět cítit vánoční atmosféra. Ta logicky spotřebitele vybízí k nákupu dárků pod stromeček — a internetové obchodníky k přípravě na razantně zvýšený nápor objednávek.

Číst článek
Číst článek

Jak svůj e-shop připravit na Black Friday?

Jak svůj e-shop připravit na Black Friday?

V našem článku se podíváme blíže na svátek Black Friday a jeho pojetí ve světě e-commerce. A řekneme, jak z něj váš e-shop může vytěžit maximum.

V našem článku se podíváme blíže na svátek Black Friday a jeho pojetí ve světě e-commerce. A řekneme, jak z něj váš e-shop může vytěžit maximum.

Číst článek
Číst článek

Informace na míru

Lemonero a partneři potřebují Váš souhlas k využití cookies, aby Vám mimo jiné mohli ukazovat informace týkající se Vašich zájmů (třeba abyste nemuseli vyplňovat formulář opakovaně). Souhlas udělíte kliknutím na políčko „Souhlasím“, odmítnout či nastavit souhlasy jednotlivě pak můžete kliknutím na políčko "Detailní nastavení".