Bez reklamy se jako e-shoper na dnešním konkurenčním trhu jednoznačně neobejdete. Pokud chcete zvýšit návštěvnost a tržby, cestou je výkonnostní reklama, která má jasný měřitelný cíl – konverze. Adam Spiegl, CEO marketingové agentury Filipes Media, se s námi podělil o pět základních kroků, které neopomenout ještě před tím, než se do reklam pustíte.
1. Ujistěte se, že je váš e-shop perfektně připravený
Když na e-shop přivedete potenciálního zákazníka, vše musí být vyladěné do posledního puntíku, aby nákup dokončil. Před utracením první koruny za reklamu proto vše důkladně zkontrolujte.
Zaměřte se především na:
- strukturu webu pro jednoduchou orientaci,
- kvalitní fotky v rozumné velikosti a celkovou grafiku,
- perfektní popisky produktů,
- bezchybnou responzivitu,
- hladký průchod objednávkou,
- XML feedy.
Pokud ještě webové řešení nemáte a nepotřebujete zcela unikátní funkce, doporučujeme využít platformu Shoptet. K dispozici má řadu designových šablon vytvořených s ohledem na uživetelskou přívětivost a hlavně nabízí velmi pokročilé funkce, které často zvládnete ovládat sami bez pomoci profesionála. Výhodou je samozřejmě i velmi nízká cena oproti e-shopovému řešení na míru.
2. Nastavte sběr dat
Práce s daty je pro úspěch výkonnostní reklamy klíčová. E-commerce nabízí celou řadu datových zdrojů a možností, jak získané informace využít. Nejdůležitější je perfektně nastavený sběr dat v Google Analytics. Kromě základního nastavení je potřeba aktivovat doplňkové moduly, které budou sbírat data např. o demografických údajích nebo klíčových slovech, která na web návštěvníky přivádí (Google Search Console).
Pak je samozřejmě nutné dobře zkontrolovat, zda Google Analytics vše měří správně. Například mít jasno v tom, jestli data o tržbách obsahují DPH, což má na vyhodnocení rentability kampaní zásadní vliv.
Pokud se chystáte na kampaně na Facebooku a Instagramu, nezapomeňte do e-shopu implementovat Facebook pixel. Tento nástroj nám pomáhá získávat velmi kvalitní data o vašich zákaznících. Umožňuje nám využít třeba remarketing, tedy oslovit reklamou lidi, kteří již navštívili váš web, a nebo tvořit publika pro cílení reklamy na základě podobnosti s vašimi zákazníky.
Nastavení sběru dat neodkládejte ani v případě, že je zatím nebudete využívat. Všechny tyto nástroje totiž data sbírají až od momentu, kdy je nastavíte a propojíte s e-shopem. A data jsou největším kapitálem, který jako e-shop máte.