Víte o chodu svého e-shopu opravdu vše? Máme pro vás test z finančního řízení, který ověří vaše znalosti.
Ověřit své znalosti

Jak náročné je uspět na e-commerce trhu v zahraničí?

Podívejme se na to nejdůležitější, na co nesmíte zapomenout, pokud chcete se svým e-shopem v zahraničí uspět.

Odpověď naši otázku je snadná: hodně. E-commerce trh má v dnešní době oproti prodeji v kamenných prodejnách násobně větší potenciál. Směrem na západ je e-commerce trh hodně nasycený, ovšem s kvalitní přípravou expanze a silným marketingem máte velkou šanci na úspěch. Ve východních zemích je počet e-shopů sice nižší, zákazníci však sami od sebe nepřijdou. Pokud jste se rozhodli expandovat se svým e-shopem na zahraniční trh, máte před sebou pořádnou výzvu. Místo přípravy expanze na koleni se nebojte outsourcovat celý proces expanze u specialistů. S těmi předními v NK Expand spolupracujeme dlouhodobě.

Co nejsnadnější nákup vyhrává

E-shopy s intuitivním a rychlým nákupem u zákazníků dlouhodobě vedou. Pokud takový e-shop navíc působí důvěryhodně, základna dlouhodobě spokojených zákazníků se každým dnem rozrůstá. A tím více nových zákazníků na e-shopu nakoupí. Co za takovým úspěchem stojí?

  1. Zákaznická podpora poskytovaná zaškoleným operátorem – rodilým mluvčím na lokálním telefonním čísle. Při řešení svých dotazů zákazníci očekávají hladkou domluvu jejich řečí. Čím větší spokojenost se zákaznickou podporou je, tím hlubší důvěru e-shop získává. Najdou-li však zahraniční telefonní číslo, většinou na něj ani nezavolají a nakoupí u konkurence.
  2. Jednotný styl komunikace. Snažte se ve veškeré komunikaci vyjadřovat jednotným stylem tak, aby vám zákazníci rozuměli a poznali, že jste to vy. Každý e-shop využívá při komunikaci se zákazníky svoji specifickou tonalitu. Nejde jen o operátora zákaznické podpory, ale i o veškeré texty na e-shopu. Kvalitní cizojazyčné texty, které prodávají, bez práce SEO specialisty a rodilého mluvčího napíšete horko těžko. Překladače totiž neznají reálie cílové země. Rodilí mluvčí ano. 
  3. Bezchybné UX. To mimo jiné určuje, jak intuitivní je rozhraní vašeho e-shopu. Dají se všechny produkty snadno najít? Jsou potřebné informace uváděny dostatečně transparentně? Nejlépe to ověříte, pokud si necháte vypracovat důvěryhodnostní analýzu webu a e-shopu. Podívejme se na ni detailněji.

Funguje vše, jak má?

Ve chvíli, kdy texty e-shopu prošly SEO překladem a jsou lokalizovány, je nutné zkontrolovat, zda je celý e-shop nastavený naprosto bezchybně. Důvěryhodnostní analýzu ale nemůže provést jen tak někdo. Jedná se o velmi komplexně zpracovaný posudek, kde se bez oka pro detail a zkušeností s analýzami tohoto druhu neobejdete. Základem je, že se na e-shop podívá rodilý mluvčí – zástupce cílové skupiny zákazníků a zkusmo na e-shopu nakoupí. Orientuje se na e-shopu intuitivně? Proběhl nákup bez zádrhelů?

U zahraničních domén e-shopů se často stává, že se přijde i na technickou záležitost. Například nejde vložit e-mail do kolonky v objednávce, nebo se zapomnělo přeložit některé popisky. Důvěryhodnostní analýzu proto udělejte ještě před spuštěním zahraniční domény, ať zbytečně neinvestujete například do PPC reklam e-shopu, který není plně funkční.

Nalézt kvalitního UX specialistu je o to náročnější, pokud potřebujete zajistit UX e-shopu v cizích jazycích. Jejich hodinová sazba je navíc velmi vysoká. V takovém případě vychází spolupráce s NK Expand, která má UX specialisty v několika zemích Evropy, ve výsledku mnohem levněji. A s minimem starostí.

Špatná finanční strategie může znamenat krach

Při expanzi e-shopu do zahraničí je finanční strategie jedním z pilířů jejího plánování. Z přehledu krátkodobých i dlouhodobých nákladů, analýzy konkurence (rozebereme dále), zaměření business a vašich očekávání sestavíte výši pro expanzi potřebného kapitálu. Podle ní se pak budete rozhodovat jak a kudy dál.

Bez patřičné finanční kalkulace pro vás bude dosáhnutí úspěchu na zahraničním e-commerce dozajista náročné. Pomocnou ruku vám opět mohou podat profesionální stratégové. Díky spolupráci s takovým specialistou můžete v budoucnu ušetřit tisíce korun. Pokud totiž na zahraniční e-commerce trh vstoupíte bez finančního plánu, může se stát, že budete investovat do marketingových aktivit, které přinesou slabé výsledky. Takže doslova vyhodíte peníze.

Kde potřebný kapitál sehnat?

Možností je více. E-shopisté často spoléhají na našetřené zdroje, ty však nebývají dostačující. Dříve nebo později se budete muset uchýlit k externímu financování, abyste pokryli opravdu každý náklad. Na financování e-shopů se specializuje Lemonero. Každá žádost o finanční krytí je standardně vyřizována expresně. Úvěr získává na 80 % žadatelů. S Leomonero je totiž šance zisku financování mnohem vyšší oproti žádání u bank, které nemají nastavená kritéria k posouzení budoucího profitu obchodu.

Naslouchejte zpětné vazbě

Většina zákazníků dlouze pročítá recenze, než se pro nákup definitivně rozhodne. Jestliže vidí i jen pár negativních ohlasů, nákup na e-shopu téměř jistě přestanou zvažovat. Recenze plné chvály a spokojenosti výrazně podporují e-shop nejen při stratu na novém trhu, ale i v jeho dlouhodobém rozvoji. Z pozice správce e-shopu rozhodně žádejte zákazníky o poskytnutí zpětné vazby. Využít můžete například Heureku nebo Google stejně jako e-mail s výzvou k poskytnutí uživatelské recenze. 

Plánujte všechno se vším

Při spuštění e-shopu na zahraničním trhu je zásadní začít s kvalitním online marketingem. Nastavení a správa PPC kampaní, zalistování místních zbožových srovnávačů, SEO správa e-shopu a tvorba obsahu sociálních sítích vás bude stát spoustu času a úsilí. Tím na začátku získáte první zákazníky, objednávky a recenze nákupu. Tento vstup podpořte slevovou akcí, čímž se e-shop dostane do povědomí dalších zákazníků. Celou kampaň pak vytáhnete aktivním e-mailingem a dalšími investicemi do PPC reklam. 

Je samozřejmostí vést online marketing v jazyce cílové země. K tomu potřebujete specialisty marketingu z řad rodilých mluvčích, kteří znají reálie rodné země. Z tohoto důvodu s Google překladačem ani nezačínejte a outsourcujte celý zahraniční marketing u specialistů v NK Expand.

A ještě – nezapomeňte na analýzu trhu!

Téměř stoprocentně nebude váš e-shop jediný, který v cílové zemi konkrétní zboží prodává. Průzkum trhu a analýza konkurence jsou při vstupu na zahraniční trh esencí plánování samotné expanze a marketingových strategií. Zde pozor: sledování konkurence je never ending story. Stejně jako vy i oni neustále hledají cesty k srdcím cílových zákazníků. Abyste konkurenci zválcovali, musíte ji do detailu znát. Neučte se z vlastních chyb, ale z těch vašich konkurentů.

Při analýze konkurence v NK Expand sledují šíři a spektrum nabídky konkurentů, úroveň zákaznického servisu a social media marketingu a hodnocení e-shopu zákazníky. Na analýzu konkurence navazuje analýza potenciálu trhu. V té se zaměřují například na požadavky SEO, nejhledanější klíčová slova nebo na nákladnost cizojazyčných PPC kampaní.

Analýza zahraničního trhu vrhne světlo i na nákupní chování zákazníků vašeho segmentu, jejich obavy a preferované způsoby platby a doručení zboží. Stejně tak zjistíte, jak si na cílovém trhu stojí zbožové srovnávače. Díky vypracované analýze budete dělat marketing přesně tam, kde jsou vaši zákazníci. A budete přesně takoví, jaké vás potřebují.

Vstup e-shopu na zahraniční e-commerce trh je složitou a finančně náročnou záležitostí. Tím se však nenechte zbytečně odradit. Outsourcujte celý proces expanze do zahraničí u specialistů v NK Expand. Zbavíte se tak starostí nejen s cizími jazyky, ale i s náročným plánováním a vedení celé expanze. S financováním čehokoli, co s expanzí a provozem e-shopu souvisí, vám pomůže Lemonero. Bez zbytečné byrokracie a na pár kliknutí.

Úspěchy v zahraničí netrpělivě čekají. Jdeme do toho?

Nečekaná
obchodní příležitost?

Využijte chytrou půjčku
2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Krize jako příležitost

Využijte slevy u dodavatelů s externím kapitálem až 2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Nečekaný pokles tržeb?

Překlenovací půjčka
2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Předzásobte se na Vánoce.

Vytěžte ze sezóny maximum s externím kapitálem až 2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Mohlo by vás zajímat

Aby byl e-shop vidět: Nepodceňujte online marketing při expanzi

Aby byl e-shop vidět: Nepodceňujte online marketing při expanzi

Expanze do zahraničí nekončí překladem webu a vyřešením logistiky a administrativy. Je zásadní dát vědět o vaší firmě i zákazníkům. Online marketing dokáže zázraky, ale je třeba jej přizpůsobit cílové zemi.

Expanze do zahraničí nekončí překladem webu a vyřešením logistiky a administrativy. Je zásadní dát vědět o vaší firmě i zákazníkům. Online marketing dokáže zázraky, ale je třeba jej přizpůsobit cílové zemi.

Číst článek
Číst článek

(Platební) brány expanzi otevřeny: Které služby jsou v Evropě nejoblíbenější?

(Platební) brány expanzi otevřeny: Které služby jsou v Evropě nejoblíbenější?

Při zvažování platebních metod pro váš e-shop v cizině je důležité myslet na to, co je pohodlné, bezpečné a dostupné pro vaše tamní zákazníky. Podívejte se na přehled známých platebních bran v evropských zemích.

Při zvažování platebních metod pro váš e-shop v cizině je důležité myslet na to, co je pohodlné, bezpečné a dostupné pro vaše tamní zákazníky. Podívejte se na přehled známých platebních bran v evropských zemích.

Číst článek
Číst článek

5 způsobů, jak získat finance na expanzi e-shopu do zahraničí

5 způsobů, jak získat finance na expanzi e-shopu do zahraničí

Expanze za hranice láká řadu e-shopů, často se však zaseknou na nedostatku prostředků. Získat je nemusí být tak složité – což si potvrdíme v našem článku.

Expanze za hranice láká řadu e-shopů, často se však zaseknou na nedostatku prostředků. Získat je nemusí být tak složité – což si potvrdíme v našem článku.

Číst článek
Číst článek

Jak náročné je uspět na e-commerce trhu v zahraničí?

Jak náročné je uspět na e-commerce trhu v zahraničí?

Podívejme se na to nejdůležitější, na co nesmíte zapomenout, pokud chcete se svým e-shopem v zahraničí uspět.

Podívejme se na to nejdůležitější, na co nesmíte zapomenout, pokud chcete se svým e-shopem v zahraničí uspět.

Číst článek
Číst článek