Jak náročné je uspět na e-commerce trhu v zahraničí?

Podívejme se na to nejdůležitější, na co nesmíte zapomenout, pokud chcete se svým e-shopem v zahraničí uspět.

Odpověď naši otázku je snadná: hodně. E-commerce trh má v dnešní době oproti prodeji v kamenných prodejnách násobně větší potenciál. Směrem na západ je e-commerce trh hodně nasycený, ovšem s kvalitní přípravou expanze a silným marketingem máte velkou šanci na úspěch. Ve východních zemích je počet e-shopů sice nižší, zákazníci však sami od sebe nepřijdou. Pokud jste se rozhodli expandovat se svým e-shopem na zahraniční trh, máte před sebou pořádnou výzvu. Místo přípravy expanze na koleni se nebojte outsourcovat celý proces expanze u specialistů. S těmi předními v NK Expand spolupracujeme dlouhodobě.

Co nejsnadnější nákup vyhrává

E-shopy s intuitivním a rychlým nákupem u zákazníků dlouhodobě vedou. Pokud takový e-shop navíc působí důvěryhodně, základna dlouhodobě spokojených zákazníků se každým dnem rozrůstá. A tím více nových zákazníků na e-shopu nakoupí. Co za takovým úspěchem stojí?

  1. Zákaznická podpora poskytovaná zaškoleným operátorem – rodilým mluvčím na lokálním telefonním čísle. Při řešení svých dotazů zákazníci očekávají hladkou domluvu jejich řečí. Čím větší spokojenost se zákaznickou podporou je, tím hlubší důvěru e-shop získává. Najdou-li však zahraniční telefonní číslo, většinou na něj ani nezavolají a nakoupí u konkurence.
  2. Jednotný styl komunikace. Snažte se ve veškeré komunikaci vyjadřovat jednotným stylem tak, aby vám zákazníci rozuměli a poznali, že jste to vy. Každý e-shop využívá při komunikaci se zákazníky svoji specifickou tonalitu. Nejde jen o operátora zákaznické podpory, ale i o veškeré texty na e-shopu. Kvalitní cizojazyčné texty, které prodávají, bez práce SEO specialisty a rodilého mluvčího napíšete horko těžko. Překladače totiž neznají reálie cílové země. Rodilí mluvčí ano. 
  3. Bezchybné UX. To mimo jiné určuje, jak intuitivní je rozhraní vašeho e-shopu. Dají se všechny produkty snadno najít? Jsou potřebné informace uváděny dostatečně transparentně? Nejlépe to ověříte, pokud si necháte vypracovat důvěryhodnostní analýzu webu a e-shopu. Podívejme se na ni detailněji.

Funguje vše, jak má?

Ve chvíli, kdy texty e-shopu prošly SEO překladem a jsou lokalizovány, je nutné zkontrolovat, zda je celý e-shop nastavený naprosto bezchybně. Důvěryhodnostní analýzu ale nemůže provést jen tak někdo. Jedná se o velmi komplexně zpracovaný posudek, kde se bez oka pro detail a zkušeností s analýzami tohoto druhu neobejdete. Základem je, že se na e-shop podívá rodilý mluvčí – zástupce cílové skupiny zákazníků a zkusmo na e-shopu nakoupí. Orientuje se na e-shopu intuitivně? Proběhl nákup bez zádrhelů?

U zahraničních domén e-shopů se často stává, že se přijde i na technickou záležitost. Například nejde vložit e-mail do kolonky v objednávce, nebo se zapomnělo přeložit některé popisky. Důvěryhodnostní analýzu proto udělejte ještě před spuštěním zahraniční domény, ať zbytečně neinvestujete například do PPC reklam e-shopu, který není plně funkční.

Nalézt kvalitního UX specialistu je o to náročnější, pokud potřebujete zajistit UX e-shopu v cizích jazycích. Jejich hodinová sazba je navíc velmi vysoká. V takovém případě vychází spolupráce s NK Expand, která má UX specialisty v několika zemích Evropy, ve výsledku mnohem levněji. A s minimem starostí.

Špatná finanční strategie může znamenat krach

Při expanzi e-shopu do zahraničí je finanční strategie jedním z pilířů jejího plánování. Z přehledu krátkodobých i dlouhodobých nákladů, analýzy konkurence (rozebereme dále), zaměření business a vašich očekávání sestavíte výši pro expanzi potřebného kapitálu. Podle ní se pak budete rozhodovat jak a kudy dál.

Bez patřičné finanční kalkulace pro vás bude dosáhnutí úspěchu na zahraničním e-commerce dozajista náročné. Pomocnou ruku vám opět mohou podat profesionální stratégové. Díky spolupráci s takovým specialistou můžete v budoucnu ušetřit tisíce korun. Pokud totiž na zahraniční e-commerce trh vstoupíte bez finančního plánu, může se stát, že budete investovat do marketingových aktivit, které přinesou slabé výsledky. Takže doslova vyhodíte peníze.

Kde potřebný kapitál sehnat?

Možností je více. E-shopisté často spoléhají na našetřené zdroje, ty však nebývají dostačující. Dříve nebo později se budete muset uchýlit k externímu financování, abyste pokryli opravdu každý náklad. Na financování e-shopů se specializuje Lemonero. Každá žádost o finanční krytí je standardně vyřizována expresně. Úvěr získává na 80 % žadatelů. S Leomonero je totiž šance zisku financování mnohem vyšší oproti žádání u bank, které nemají nastavená kritéria k posouzení budoucího profitu obchodu.

Naslouchejte zpětné vazbě

Většina zákazníků dlouze pročítá recenze, než se pro nákup definitivně rozhodne. Jestliže vidí i jen pár negativních ohlasů, nákup na e-shopu téměř jistě přestanou zvažovat. Recenze plné chvály a spokojenosti výrazně podporují e-shop nejen při stratu na novém trhu, ale i v jeho dlouhodobém rozvoji. Z pozice správce e-shopu rozhodně žádejte zákazníky o poskytnutí zpětné vazby. Využít můžete například Heureku nebo Google stejně jako e-mail s výzvou k poskytnutí uživatelské recenze. 

Plánujte všechno se vším

Při spuštění e-shopu na zahraničním trhu je zásadní začít s kvalitním online marketingem. Nastavení a správa PPC kampaní, zalistování místních zbožových srovnávačů, SEO správa e-shopu a tvorba obsahu sociálních sítích vás bude stát spoustu času a úsilí. Tím na začátku získáte první zákazníky, objednávky a recenze nákupu. Tento vstup podpořte slevovou akcí, čímž se e-shop dostane do povědomí dalších zákazníků. Celou kampaň pak vytáhnete aktivním e-mailingem a dalšími investicemi do PPC reklam. 

Je samozřejmostí vést online marketing v jazyce cílové země. K tomu potřebujete specialisty marketingu z řad rodilých mluvčích, kteří znají reálie rodné země. Z tohoto důvodu s Google překladačem ani nezačínejte a outsourcujte celý zahraniční marketing u specialistů v NK Expand.

A ještě – nezapomeňte na analýzu trhu!

Téměř stoprocentně nebude váš e-shop jediný, který v cílové zemi konkrétní zboží prodává. Průzkum trhu a analýza konkurence jsou při vstupu na zahraniční trh esencí plánování samotné expanze a marketingových strategií. Zde pozor: sledování konkurence je never ending story. Stejně jako vy i oni neustále hledají cesty k srdcím cílových zákazníků. Abyste konkurenci zválcovali, musíte ji do detailu znát. Neučte se z vlastních chyb, ale z těch vašich konkurentů.

Při analýze konkurence v NK Expand sledují šíři a spektrum nabídky konkurentů, úroveň zákaznického servisu a social media marketingu a hodnocení e-shopu zákazníky. Na analýzu konkurence navazuje analýza potenciálu trhu. V té se zaměřují například na požadavky SEO, nejhledanější klíčová slova nebo na nákladnost cizojazyčných PPC kampaní.

Analýza zahraničního trhu vrhne světlo i na nákupní chování zákazníků vašeho segmentu, jejich obavy a preferované způsoby platby a doručení zboží. Stejně tak zjistíte, jak si na cílovém trhu stojí zbožové srovnávače. Díky vypracované analýze budete dělat marketing přesně tam, kde jsou vaši zákazníci. A budete přesně takoví, jaké vás potřebují.

Vstup e-shopu na zahraniční e-commerce trh je složitou a finančně náročnou záležitostí. Tím se však nenechte zbytečně odradit. Outsourcujte celý proces expanze do zahraničí u specialistů v NK Expand. Zbavíte se tak starostí nejen s cizími jazyky, ale i s náročným plánováním a vedení celé expanze. S financováním čehokoli, co s expanzí a provozem e-shopu souvisí, vám pomůže Lemonero. Bez zbytečné byrokracie a na pár kliknutí.

Úspěchy v zahraničí netrpělivě čekají. Jdeme do toho?

Nečekaný Pokles tržeb?

Překlenovací půjčka
1 000 000 Kč do 10 minut

Nezávazně vyzkoušet
Nebo nám zanechte kontakt a my se vám ozveme
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez ručení.*

Předzásobte se na Vánoce.

Vytěžte ze sezóny maximum.

Nezávazně vyzkoušet
Nebo nám zanechte kontakt a my se vám ozveme
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez ručení.*

Mohlo by vás zajímat

Jak náročné je uspět na e-commerce trhu v zahraničí?

Jak náročné je uspět na e-commerce trhu v zahraničí?

Podívejme se na to nejdůležitější, na co nesmíte zapomenout, pokud chcete se svým e-shopem v zahraničí uspět.

Podívejme se na to nejdůležitější, na co nesmíte zapomenout, pokud chcete se svým e-shopem v zahraničí uspět.

Číst článek
Číst článek

10 kroků pro úspěšnou expanzi vašeho e-shopu do zahraničí

10 kroků pro úspěšnou expanzi vašeho e-shopu do zahraničí

Začíná vás zajímat expanze e-shopu na zahraniční trhy a nevíte kde začít? Pak vám pomůže článek, který jsme připravili ve spolupráci s našim partnerem NK Expand.

Začíná vás zajímat expanze e-shopu na zahraniční trhy a nevíte kde začít? Pak vám pomůže článek, který jsme připravili ve spolupráci s našim partnerem NK Expand.

Číst článek
Číst článek

Informace na míru

Lemonero a partneři potřebují Váš souhlas k využití cookies, aby Vám mimo jiné mohli ukazovat informace týkající se Vašich zájmů (třeba abyste nemuseli vyplňovat formulář opakovaně). Souhlas udělíte kliknutím na políčko „Souhlasím“, odmítnout či nastavit souhlasy jednotlivě pak můžete kliknutím na políčko "Detailní nastavení".