Víte o chodu svého e-shopu opravdu vše? Máme pro vás test z finančního řízení, který ověří vaše znalosti.
Ověřit své znalosti

5 způsobů, jak získat finance na expanzi e-shopu do zahraničí

Expanze za hranice láká řadu e-shopů, často se však zaseknou na nedostatku prostředků. Získat je nemusí být tak složité – což si potvrdíme v našem článku.

Česko má omezenou kupní sílu, což si brzy potvrdí každý úspěšný e-shop. Pro zajištění růstu je tedy logické, že začnete pokukovat za hranice. Tam se totiž může skrývat potenciál pro rozšíření povědomí o značce a hlavně dosažení vyšší profitability.

Expanzi do zahraničí je potřeba důkladně promyslet a rozhodně se do ní nehrnout na sílu. Měli byste mít co nejpřesněji spočítanou návratnost investice, aby se vám vyplatila. V rámci nového trhu možná budete nějakou dobu ztrátoví, ale to by se s vámi rozhodně nemělo táhnout několik měsíců či let. 

Finanční nákladnost je důvodem, proč mnohé e-shopy expanzi zatím odkládají, nebo o této variantě v rámci byznysové strategie uvažují až na posledním místě. Své o tom ví společnost NK Expand, která se expanzemi zabývá již osmým rokem. S tou jsme spojili síly a dali dohromady článek, který si posvítí na pět způsobů, jak získat potřebné prostředky.

Jaké to jsou?

1. Banka

Bankovní úvěr je častým výchozím řešením pro obchody, které shánějí financování pro svůj rozvoj. U banky však nemusí pochodit menší e-shopy, ty totiž mohou představovat příliš velké riziko.

Pokud chcete maximalizovat svou šanci na získání bankovního úvěru, budete muset zpracovat byznysový plán, který bude sloužit jako podklad schvalovacího procesu. Nezapomeňte do něj transparentně uvést, jak získané peníze využijete a splatíte. 

Velkou nevýhodou bank bývá, že nemají ukazatele, na základě kterých by posoudily rizikovost investice. Jako malý a střední e-shop vás tedy mohou odmítnout ještě dříve, než si s nimi dáte schůzku.

Neznamená to, že byste měli tuto možnost zavrhnout, ale lepší bude se na ni neupínat. A v případě, že budete o úvěr žádat, nepůjčujte si víc, než je nezbytně nutné!

Nečekaná
obchodní příležitost?

Využijte chytrou půjčku
1 000 000 Kč do 10 minut

Nezávazně vyzkoušet
Nebo nám zanechte kontakt a my se vám ozveme
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez ručení.*

Krize jako příležitost

Využijte slevy u dodavatelů
Půjčka až 1 000 000 Kč do 10 minut

Nezávazně vyzkoušet
Nebo nám zanechte kontakt a my se vám ozveme
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez ručení.*

Nečekaný pokles tržeb?

Překlenovací půjčka
1 000 000 Kč do 10 minut

Nezávazně vyzkoušet
Nebo nám zanechte kontakt a my se vám ozveme
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez ručení.*

Předzásobte se na Vánoce.

Vytěžte ze sezóny maximum.

Nezávazně vyzkoušet
Nebo nám zanechte kontakt a my se vám ozveme
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez ručení.*

2. Investoři

Investice nejsou otevřené pouze startupům, ale i zaběhlým e-shopům, které mají perspektivní a realistické plány. Investoři mohou mít k dispozici spoustu prostředků, a tak můžete čistě touto variantou financovat i nákladnější projekty. 

Výhodou tohoto způsobu je možnost případných konzultací od investorů, kteří mívají roky praxe. Mohou pomoci s marketingovou strategií a realizací samotných kroků pro vstup na nový trh. Je i v jejich zájmu, abyste vydělávali – jedná se totiž o partnerství, ve kterém mohou benefitovat obě strany.

Financování expanze do zahraničí pomocí prostředků od investorů má však i své stinné stránky. Investoři nejčastěji vyžadují přímý podíl ze zisků vaší firmy, a tak se o ně budete muset dělit. Najít takové, kteří se spokojí s absolutním splacením úvěru může být náročné. 

I v tomto případě pak počítejte také s prezentací vašeho byznysového plánu, který bude obsahovat data o tamním trhu včetně analýzy konkurence a míry kupní síly.

3. Specializované služby

Třetí možností financování vaší expanze jsou specializované služby. Ty vznikají v reakci na často utopické požadavky bank v rámci schvalování úvěrů. Tyto projekty poskytují financování malým, středním i velkým e-shopům. To otevírá dveře k dalšímu růstu i obchodům, které nemají vybudované tak silné jméno.

Lemonero oproti bankám vyniká v rychlosti vyřízení žádostí. Stačí stáhnout doplněk do vaší e-shopové platformy, který pomocí AI rychle zhodnotí aktuální stav a udělá si obrázek o potenciálu do budoucna. Na základě získaných dat bude rozhodnuto, zda dostanete zelenou, či nikoliv. Nenechte se zmást – schvaluje okolo 80 % všech žádostí, máte zde tedy větší šanci uspět než u banky.

Ať už peníze chcete využít pro expanzi do zahraničí nebo cokoliv jiného, měli byste se držet zlatého pravidla – nikdy si nepůjčovat od neověřených společností. O spolehlivosti společnosti mohou dost vypovídat její recenze a také transparentnost, s jakou přistupují k tvorbě obchodních podmínek.

4. Vlastní kapsa

Financování z vlastní kapsy je ideální variantou, ale využít jí v plné míře je pro většinu obchodů nereálné. Ti, kterým se na expanzi do zahraničí podaří nastřádat finance z vlastní činnosti, získávají velkou výhodu. Nemusí se totiž dělit o zisk, ztrácet na úrocích ani nikoho žádat, aby jim prostředky vypůjčil,

I to má však svou stinnou stránku, a to možné narušení cash flow v důsledku investice. Expanze je často nákladnější, než se ze začátku jeví, a tak se stejně ani oni pravděpodobně neobejdou bez financování někdy v budoucnu.

Pokud máte tu možnost, určitě do vlastní kapsy sáhněte, rozmyslete si však, zda nebude rozumnější zkombinovat tuto variantu s nějakou jinou. 

5. Rodina a přátelé

Jako poslední vhodná možnost se jeví rodina a přátelé. Jelikož vám blízcí přejí, abyste uspěli, mohou být nakloněni vypůjčit vám prostředky. Stejně jako v případě financování expanze do zahraničí z vlastní kapsy se zde dostanete na minimální, nebo úplně nulové úroky.

Pakliže vám je někdo ochotný půjčit peníze, přistupujte k němu jako k plnohodnotnému byznysovému partnerovi (protože je!). V každém případě sestavte alespoň zjednodušený byznysový plán a načrtněte, jak finance vrátíte. Stejně jako u investorů můžete vašemu blízkému také nabídnout podíl ve firmě.

Mohlo by vás zajímat

Aby byl e-shop vidět: Nepodceňujte online marketing při expanzi

Aby byl e-shop vidět: Nepodceňujte online marketing při expanzi

Expanze do zahraničí nekončí překladem webu a vyřešením logistiky a administrativy. Je zásadní dát vědět o vaší firmě i zákazníkům. Online marketing dokáže zázraky, ale je třeba jej přizpůsobit cílové zemi.

Expanze do zahraničí nekončí překladem webu a vyřešením logistiky a administrativy. Je zásadní dát vědět o vaší firmě i zákazníkům. Online marketing dokáže zázraky, ale je třeba jej přizpůsobit cílové zemi.

Číst článek
Číst článek

(Platební) brány expanzi otevřeny: Které služby jsou v Evropě nejoblíbenější?

(Platební) brány expanzi otevřeny: Které služby jsou v Evropě nejoblíbenější?

Při zvažování platebních metod pro váš e-shop v cizině je důležité myslet na to, co je pohodlné, bezpečné a dostupné pro vaše tamní zákazníky. Podívejte se na přehled známých platebních bran v evropských zemích.

Při zvažování platebních metod pro váš e-shop v cizině je důležité myslet na to, co je pohodlné, bezpečné a dostupné pro vaše tamní zákazníky. Podívejte se na přehled známých platebních bran v evropských zemích.

Číst článek
Číst článek

5 způsobů, jak získat finance na expanzi e-shopu do zahraničí

5 způsobů, jak získat finance na expanzi e-shopu do zahraničí

Expanze za hranice láká řadu e-shopů, často se však zaseknou na nedostatku prostředků. Získat je nemusí být tak složité – což si potvrdíme v našem článku.

Expanze za hranice láká řadu e-shopů, často se však zaseknou na nedostatku prostředků. Získat je nemusí být tak složité – což si potvrdíme v našem článku.

Číst článek
Číst článek

Jak náročné je uspět na e-commerce trhu v zahraničí?

Jak náročné je uspět na e-commerce trhu v zahraničí?

Podívejme se na to nejdůležitější, na co nesmíte zapomenout, pokud chcete se svým e-shopem v zahraničí uspět.

Podívejme se na to nejdůležitější, na co nesmíte zapomenout, pokud chcete se svým e-shopem v zahraničí uspět.

Číst článek
Číst článek