4 tipy, jak se s e-shopem připravit na vánoční shon a vydělat na něm

Vánoční sezóna je tu a eshopisti se připravují na jedno z nejnáročnějších období roku. Jak na to bez nervů, ale s pěkným výdělkem? O tom si povíme v článku.

Vánoční sezóna pro každého eshopistu představuje příležitost, jak zvýšit prodej e-shopu, rozšířit síť loajálních zákazníků a lépe poznat svou cílovou skupinu. Lidé pro své blízké vybírají dárky pod stromeček, a aby koupili ten nejvhodnější, jsou ochotni zkoušet i obchody, se kterými nemají předchozí zkušenost.

V e-commerce světě se však jedná o mimořádně chaotické období, důkladná příprava na něj by tedy měla proběhnout několik týdnů (i měsíců) předem. Pakliže budete na vánoční shon dostatečně připraveni, můžete z tohoto rapidního krátkodobého růstu benefitovat dlouhodobě.

Chcete ze svátků vytěžit maximum, ale zároveň se vyhnout neúnosné dávce stresu? Inspirujte se našimi 4 tipy, jak připravit e-shop na Vánoce. 

1. Posviťte si na vaše skladové zásoby

Mít dostatek zboží je alfou omegou úspěchu a klidu ve vánoční sezóně. Jestliže si nejste jistí, kolik máte nakoupit zboží, zhodnoťte, kolik se ho před Štědrým dnem prodalo minulý rok. To vám dodá základní představu. 

V potaz berte také to, jaké produkty jdou na dračku a zásobte se i těmi, které chcete propagovat v rámci vánočních marketingových kampaních. Jakmile se produkty vyprodají, nedělejte mrtvého brouka a na webu transparentně uveďte, že už nejsou dostupné. Pro zvýšení šance na prodej zákazníkovi rovnou doporučte vhodnou alternativu. 

V rámci logistiky byste si také měli posvítit na to, do jakého data musí zákazník objednat, aby se mohl spolehnout na doručení do Štědrého dne. Pokud produkty nestihnete dodat, sobě i zákazníkovi zaděláváte na pořádný malér. Zákazník bude nucen dárek koupit ve spěchu někde jinde, a vám to podstatně ubere na reputaci – nehledě na to, jak transparentní bude vaše komunikace.

Nečekaný Pokles tržeb?

Překlenovací půjčka
1 000 000 Kč do 10 minut

Nezávazně vyzkoušet
Nebo nám zanechte kontakt a my se vám ozveme
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez ručení.*

Předzásobte se na Vánoce.

Vytěžte ze sezóny maximum.

Nezávazně vyzkoušet
Nebo nám zanechte kontakt a my se vám ozveme
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez ručení.*

2. Zaměřte se na vánoční akce

Vánoční akce jsou skvělým způsobem, jak podpořit prodej a usnadnit zákazníkům rozhodování. Jejich tvorba navíc nemusí být nijak složitá – stačí vědět, jaké akce chcete do plánu zahrnout a následně začít podnikat kroky k jejich uskutečnění.

Na tvorbu nemusíte být sami. Pakliže se chcete vyhnout zbytečnému nervování, vždy si nechte pomoct od vašeho týmu či externích dodavatelů. Investice se vám pravděpodobně vyplatí, a jestliže dobře vědí, jak připravit e-shop na Vánoce, přináší i několikanásobnou návratnost.

Vypíchněte nejprodávanější produkty

Jaké produkty byly nejprodávanější v předchozích měsících? V případě, že máte dostatečné skladové zásoby, zvažte, zda byste na některé z nich nemohli nabízet alespoň několikaprocentní akci. Následně je transparentně uveďte na hlavní straně vašeho webu, aby je zákazníci mohli snadno najít.

Vytvořte dárkové poukazy

Dárkové poukazy jsou ideálním řešením pro zákazníky, kteří nevědí, co koupit. Díky nim navíc v budoucnu získáte dalšího zákazníka – toho obdarovaného. Jedná se tedy i o perfektní způsob, jak zvýšit prodej e-shopu.

Připravte speciální dárkové balíčky

Pokud je to z hlediska povahy vašich produktů možné, pomohou vám i speciální dárkové balíčky. Zákazníci tak získají další přidanou hodnotu, navíc díky nim prodáte více produktů zároveň.

Chcete jít o krok dál? Vytvořte průvodce výběrem dárků, který bude sloužit jako inspirace pro ty, kterým došly nápady. Pokud je to možné, rozdělte jej do sekcí, jako například: Dárky pro ženy, Dárky pro muže, Dárky pro děti.

3. Ulehčete vaší zákaznické podpoře

Zákaznická podpora většinou dostává zabrat celý rok, nicméně o Vánocích to bývá ještě horší. Pečlivě zvažte, zda se vám nebudou hodit další pracovní síly, které by mohly na zákaznické dotazy odpovídat. Na trhu je spousta externích služeb, které vám mohou po omezenou dobu podat pomocnou ruku.

Abyste vaší interní zákaznické podpoře dále odlehčili, zkuste udělat analýzu nejčastějších dotazů vašich zákazníků. Odpovědi na tyto otázky pak můžete uvést na webu, a to klidně hned na hlavní straně. Zákazníci tak nebudou mít potřebu obracet se na podporu, a celkový proces nákupu pro ně bude mnohem snažší, informovanější a rychlejší.

Možnost kontaktovat e-shop by na webu měla být transparentně uvedena, nejjednodušší cestou pro obě strany pak bývá chat. Pokud zákazníci na první dobrou neuvidí možnost konzultace jejich dotazů, mohou se obrátit na vaši konkurenci.

Tip: Uvažujete o najmutí externích pracovníků zákaznické podpory, ale nechcete ohrozit vaše cash flow? Podnikatelský úvěr od Lemonero vám vytrhne trn z paty. Schvalujeme přes 80 % žádostí a peníze můžete mít na účtě již během několika minut. Jak na to?

4. Ujistěte se, že na webu vše perfektně funguje

Jelikož se ve vánoční sezóně očekává výrazně vyšší návštěvnost, rozhodně se nejedná o vhodnou dobu na implementaci nových funkcí na webu. Na to budete mít spoustu času v novém roce. Vracející se zákazníci si zvykli na to, že váš e-shop funguje určitým způsobem, a pokud přijdou a zjistí, že je něco jinak, může je to zmást a začnou se poohlížet jinde.

V druhé řadě si také pohlídejte, zda e-shop Vánoce a s nimi spojený nápor uživatelů/objednávek zvládne i technicky a vše funguje, jak má – v tom vám pomůže váš webmaster nebo opět externí dodavatel.

Ruku v ruce s kontrolou také zanalyzujte zákaznickou zkušenost, tedy jak intuitivní a snadné je pro zákazníka orientovat se na vašem webu, pochopit produkty a realizovat objednávku. Velmi důležitá je také responzivita, tedy zda se stránky na každém zařízení objevují bez problémů, ať už se jedná o počítače, tablety nebo mobily. Pakliže například obrázky nejsou optimalizovány na displeje mobilů, potenciální zákazníci rychle vezmou nohy na ramena.

V neposlední řadě je v rámci zákaznické zkušenosti důležitá také rychlost webu. Na prodlevy v načítání většina zákazníků reaguje velmi negativně, což vám může v tom lepším případě ubrat jednu hvězdičku na recenzi, v tom horším opět odvést zákazníka ke konkurenci.

Bonusový tip: nezapomínejte na vaše blízké

Chcete zvládnout vánoční shon bez zbytečných starostí? Nezapomínejte se věnovat i vaší rodině a společně si užívat svátky!

Mohlo by vás zajímat

Vánoční lavina se strhla – posviťte si na technické zpracování vašeho e-shopu!

Vánoční lavina se strhla – posviťte si na technické zpracování vašeho e-shopu!

Marketing je v sezóně pro e-shopy prioritou č.1. Zapomínat by však neměly ani na technické zpracování. I to totiž určuje, zda zákazník nakoupí, či nikoliv.

Marketing je v sezóně pro e-shopy prioritou č.1. Zapomínat by však neměly ani na technické zpracování. I to totiž určuje, zda zákazník nakoupí, či nikoliv.

Číst článek
Číst článek

4 tipy, jak se s e-shopem připravit na vánoční shon a vydělat na něm

4 tipy, jak se s e-shopem připravit na vánoční shon a vydělat na něm

Vánoční sezóna je tu a eshopisti se připravují na jedno z nejnáročnějších období roku. Jak na to bez nervů, ale s pěkným výdělkem? O tom si povíme v článku.

Vánoční sezóna je tu a eshopisti se připravují na jedno z nejnáročnějších období roku. Jak na to bez nervů, ale s pěkným výdělkem? O tom si povíme v článku.

Číst článek
Číst článek

Vánoční sezóna je tady! Je na ni váš e-shop patřičně připravený?

Vánoční sezóna je tady! Je na ni váš e-shop patřičně připravený?

Rok uplynul jako voda a ve vzduchu je opět cítit vánoční atmosféra. Ta logicky spotřebitele vybízí k nákupu dárků pod stromeček — a internetové obchodníky k přípravě na razantně zvýšený nápor objednávek.

Rok uplynul jako voda a ve vzduchu je opět cítit vánoční atmosféra. Ta logicky spotřebitele vybízí k nákupu dárků pod stromeček — a internetové obchodníky k přípravě na razantně zvýšený nápor objednávek.

Číst článek
Číst článek

Jak svůj e-shop připravit na Black Friday?

Jak svůj e-shop připravit na Black Friday?

V našem článku se podíváme blíže na svátek Black Friday a jeho pojetí ve světě e-commerce. A řekneme, jak z něj váš e-shop může vytěžit maximum.

V našem článku se podíváme blíže na svátek Black Friday a jeho pojetí ve světě e-commerce. A řekneme, jak z něj váš e-shop může vytěžit maximum.

Číst článek
Číst článek

Informace na míru

Lemonero a partneři potřebují Váš souhlas k využití cookies, aby Vám mimo jiné mohli ukazovat informace týkající se Vašich zájmů (třeba abyste nemuseli vyplňovat formulář opakovaně). Souhlas udělíte kliknutím na políčko „Souhlasím“, odmítnout či nastavit souhlasy jednotlivě pak můžete kliknutím na políčko "Detailní nastavení".