Zaměřte se na vaši marketingovou kampaň
Nehledě na to, kolik do vašeho marketingu investujete ostatní měsíce, v listopadu (a posléze i v prosinci) byste na něj měli uvolnit vyšší rozpočet.
Způsobů, jak pak s takovým rozpočtem pracovat, je hned více a nikdy není na škodu trošku experimentovat mimo vaše standardní kanály. Ve spoustě případů je totiž pravděpodobné, že narazíte na marketingovou taktiku, která se vám bude vyplácet dlouhodobě.
V dnešní době jde do popředí influencer marketing — sociální sítě totiž dominují online světu. Aktivně je v roce 2020 využívalo 3,6 miliardy lidí, představují tedy enormní obchodní potenciál.
Influenceři vám pak mohou pomoci zvýšit povědomí o vaší firmě, znásobit počet prodejů a spojit se s vaší cílovou skupinou způsoby, se kterými se u jiných kanálů nesetkáte. Podání rukou s influencerem, který bude váš produkt prezentovat v jeho videích či na fotografiích, však předchází intenzivní plánování.
Jasno byste měli mít v základních otázkách typu:
- Jaká je ideologie vaší firmy?
- V čem spočívá vaše přidaná hodnota?
- Co by mělo být cílem kampaně?
Jakmile najdete influencera, který na pravidelné bázi komunikuje s vaší cílovou skupinou, měli byste mu předat co nejvíce informací. Vaše poslání i přidanou hodnotu by měl dobře chápat — jen tak je totiž bude schopen efektivně komunikovat vašim potenciálním zákazníkům.
60 % spotřebitelů využívá sociální sítě jakožto hlavní prostředek vyhledávání nových produktů a služeb. S vaší obchodní prezentací byste tedy měli být na těch nejvýznamnějších z nich skutečně aktivní. Neměl by vám uniknout Facebook, Instagram, ale ani například TikTok. A to hlavně v případě, že se vaše cílová skupina skládá z mladých lidí.
Nákupní proces je pak na těchto sítích velice jednoduchý. Uživatel se totiž v momentě, kdy na něj vyskočí produkt, může prokliknout k nákupu a projít si celým procesem bez toho, aniž by aplikaci zavíral.
Zapomínat byste také neměli na starý dobrý e-mail marketing. Ten je velice efektivní dlouhodobě — a v rámci Black Friday jej můžete využívat pro avizování nadcházejících slev už několik týdnů předem.
Pohlídejte si skladové kapacity a zákaznická očekávání
Pokud váš produkt nemá výhradně elektronickou formu, ujistěte se, že jsou vaše sklady naplněny tak, aby dokázaly pokrýt zvýšený nápor objednávek. A pokud jste kvantitou dostupných produktů na vašem skladě výrazně omezeni, jasně zákazníkům komunikujte jejich počet. Vyhnete se tak totiž tomu, že by stále objednávali produkt, který už ve skutečnosti není dostupný.
V závislosti na vašich možnostech by se proces vyřízení objednávky kvůli tomu mohl prodloužit i o několik dní. Rychlost vyřízení obecně patří mezi naprosto klíčové aspekty, na základě kterých se zákazníci rozhodují, zda v daném e-shopu nakoupí, či nikoliv. Nedodržení standardní doručovací lhůty by pro vás mohlo znamenat negativní recenze, které by v dlouhodobém měřítku vašemu obchodu mohly výrazně uškodit.
Většina zákazníků si dobře uvědomuje, jak je Black Friday pro obchody náročný. O to spíše je zajímá, kdy mohou zásilku očekávat.
Možnosti dopravy na vaší stránce popisujte jasně, přehledně a jednoduše. Také si velice přilepšíte, když zákazníkovi usnadníte proces případného vrácení objednávky. Často bude stačit i to, když na tuto možnost zkrátka upozorníte a například vytvoříte vzorový formulář, který zákazníci v případě odstoupení od smlouvy vyplní.
Doručení na adresu, ale i na výdejová místa, je populárnější než kdy dříve. V našich podmínkách rozhodně není radno zapomínat na Zásilkovnu — ta disponuje opravdu rychlou a spolehlivou expedicí objednávek. Navíc je u zákazníků velice oblíbená.
Myslete na zákaznickou zkušenost
S růstem popularity e-commerce rostou i očekávání a nároky vašich zákazníků. A abyste je dokázali plnit, musíte jim vyhovět na všech frontách.
Máme zde na mysli jak technickou, tak osobní stránku věci. Váš e-shop by měl zákazníkům poskytovat veškeré informace, které by je mohly zajímat. A co není jasné, byste měli být připraveni zodpovědět přes telefon, e-mail nebo jinou formu komunikace. Připravte se na to, že v den D vám bude pravděpodobně přicházet spousta dotazů, na které musíte odpovídat promptně.
V rámci zákaznického servisu se v dnešní době začínají dostávat do popředí chatboti. V závislosti na konkrétní službě, která je zprostředkovává, se liší i možnosti jejich programování. Standardně se však dají nastavit tak, aby zákazníky informovali o dostupnosti produktů, procesu vyřízení objednávky nebo aby navrhovali vhodné produkty.
Také mohou zákazníky upozorňovat na opuštěný košík.
Podle IBM dokážou snížit náklady na zákaznický servis až o 30 %.
Black Friday je jedním z nejnáročnějších období pro každého obchodníka — na lámání chleba však dochází až v tento jediný den. Zároveň se však také jedná o znamení, že přichází vánoční sezóna, což je pro e-shopy další motivací zdokonalovat své služby tak, aby maximalizovaly svůj profit a rozšířily své výrobní či distribuční kapacity.
Chcete se se svým e-shopem také dostat do výrazně černých čísel? A co takhle do žlutých? S naší službou Lemonero můžete pokrýt potřebné náklady na tyto aktivity s lehkostí. Schvalujeme až 80 % žádostí na půjčky pro e-shopy a peníze můžete mít na účtu do 10 minut — a už je jen na vás, zda se získanými penězi posílíte své marketingové snažení, zdokonalíte svou dopravu, vylepšíte vaši internetovou prezentaci nebo je využijete na jakýkoliv jiný vytyčený cíl.