Víte o chodu svého e-shopu opravdu vše? Máme pro vás test z finančního řízení, který ověří vaše znalosti.
Ověřit své znalosti

Jak vytvořit newsletter, který bude mít úspěch?

V článku se koukneme na to, jak si můžete co nejlépe poradit s newsletterem vašeho e-shopu.

Ve spolupráci s naším partnerem Boldem a jejich nástrojem pro e-mail marketing vám přinášíme tipy, jak vychytat newsletter vašeho e-shopu tak, aby přinášel kýžený efekt podpory opakovaných nákupů. Udržet si stávajícího zákazníka ve fázi pravidelně nakupujícího je totiž méně nákladná cesta než získávat zákazníka nového. Ať už časově nebo finančně. 

6 kroků k úspěšnému newsletteru 

Vytvořit úspěšný newsletter není jen tak. Zejména pokud s e-mail marketingem začínáte. To však neznamená, že byste to měli vzdát. Ba naopak. Čas, který do vašeho e-mail marketingu a do tvorby newsletterů vynaložíte, se vám v brzké době vrátí. Věděli jste, že:

„Návratnost investic je u e-mail marketingu 4x vyšší než u jakéhokoli jiného online marketingového nástroje.“ 

„Máte 6x větší šanci, že se vaši příjemci prokliknou přes e-mail než například z Twitteru.“

E-mail marketing vám přinese řadu výhod a ambiciózně si troufáme říct, že ony výhody převládají nad nepatrnými slabinami. Ty však lze eliminovat na minimum, pokud své newslettery budete připravovat precizně. Když už jsme si takto nahráli na smeč, pojďme se spolu podívat, jak se k úspěšným e-mailovým newsletterům dopracovat. 

  1. E-mailový newsletter bez cíle je jako fotbalové utkání bez míče
  2. Vyberte si správný nástroj na přípravu newsletterů
  3. Podpořte zvýšení míry doručitelnosti newsletterů
  4. Newsletter bez databáze jako by neexistoval
  5. Připravte pro oči lákavý newsletter
  6. Je čas váš newsletter poslat do světa
  1. E-mailový newsletter bez cíle je jako fotbalové utkání bez míče

Stanovit si cíl je základ všeho. Nutno podotknout, že takový cíl musí být SMART. To znamená, že by měl být specifický (Specific), měřitelný (Measurable), dosažitelný (Achievable), relevantní (Realistic), a hlavně by měl být časově ohraničený (Time-Framed).

Obsah obrázku textPopis byl vytvořen automaticky

Pokud nevíte,  proč chcete e-mail marketing zakomponovat do vašeho marketingového komunikačního mixu, a hlavně co od e-mailingu očekáváte, těžko pak ze zpětné analýzy zjistíte, zda vám zasílání newsletterů na vaše zákazníky v něčem pomohlo. 

Doporučujeme stanovit si způsob měření vašich mailových kampaní. Určete si míru otevření, prokliku a pokud vlastníte e-shop, tak i výši tržeb, kterých chcete dosáhnout.  Cíle zakomponujte do celkové strategie vaší firmy a pravidelně analyzujte vaše výsledky. 

  1. Vyberte si správný nástroj na přípravu newsletterů 

Poskytovatelů, kteří nabízí nástroje pro e-mail marketing a pro přípravu newsletterů, je celá řada. Stačí si jen vybrat. Jedním z nich je Boldem, aplikace pro digitální marketing, se kterou pošlete e-maily nejen hromadně, ale i bez starostí automatizovaně. 

Boldem je český nástroj pro digitální marketing, ve kterém vám půjde příprava e-mailových kampaní pěkně od ruky. Třešničkou na dortu je i začínající akce na akční balíčky, díky kterým můžete rozesílat e-maily na vaše zákazníky pod 100 Kč. Boldem nabízí tyto balíčky ve formě Standard za 99 Kč nebo ve formě Profi za 299 Kč všem, jejichž databáze nepřekročila číslo 5000 příjemců. Že toto není pro vás? Vaše databáze je vyšší? Nevadí, v tomto případě kontaktujte přímo obchodní oddělení Boldem.

  1. Podpořte zvýšení míry doručitelnosti newsletterů 

Mít svou odesílací doménu a k ní správně nastavené DNS záznamy je ta správná cesta k tomu, jak zajistit, aby vaše newslettery nekončily v nevyžádané schránce. Co to ale jsou DNS záznamy a k čemu slouží? Kde je potřeba tyto záznamy nastavit a kde zjistíme, že došlo k jejich ověření? Na Boldem YouTube kanále věnuje tomuto tématu Boldem tým hned první díl. Ve videu vám David z Boldem zákaznické podpory prozradí, kde se nastavuje odesílací doména, k čemu slouží DKIM podpis, SPF a CNAME záznam a kde je potřeba tyto DNS záznamy nastavit. Zkrátka, najdete zde veškeré odpovědi na vaše otázky. 

  1. Newsletter bez databáze jako by neexistoval

Za úspěšným newsletterem stojí řada faktorů. Nicméně tím nejdůležitějším je silná databáze kontaktů. Zapomeňte na všechny kličky, které povedou všude možně, ale rozhodně nepřispějí k vytvoření silné e-mailové databáze. Jenom abychom si to ujasnili, oněmi kličkami máme na mysli nákup databáze. 

Obsah obrázku text, osobaPopis byl vytvořen automaticky

Věřte, že nákup databáze vám nepřinese nic dobrého, a už vůbec nepodpoří úspěch vašich newsletterů. Vysvětlení je jednoduché. Řekněme, že podnikáte nebo vlastníte e-shop, a znáte svou cílovou skupinu. Namísto, abyste svou databázi vybudovali, se rozhodnete  vše urychlit, a e-mailové adresy koupíte. Výsledkem je, že máte hromadu e-mailových adres, o kterých prakticky nic nevíte. Nemáte přehled o tom, zda jsou adresy validní, komu patří a zda vůbec vlastníci těchto adres mají zájem o vaše aktivity. Tato nelegální cesta způsobí to, že cílení na vaše publikum bude nulové, odezva na vaše newslettery ještě nižší a dobrá pověst vaší firmy bude v ohrožení.  

Asi se vám teď honí hlavou, že takhle s mailingem nikdy nezačnete. Ano, vybudovat silnou databázi určitě zabere nějaký ten čas, věřte ale, že tento čas se vám mnohonásobně vrátí. A kdo ví, třeba už základní databázi máte a ani o ní nevíte. Jak vybudovat silnou databázi kontaktů? 

  • Vlastníte e-shop a lidé u vás pravidelně nakupují? Tyto kontakty jsou vaše první vlaštovky, které můžete v mailingu oslovit.
  • Zajistěte, aby cesta k zanechání emailové adresy ze strany vašich příjemců byla co nejednodušší. 
  • Získat od někoho kontakt není jen tak. Zaujměte své publikum a nabídněte mu něco na oplátku
  1. Připravte pro oči lákavý newsletter

Řekněme, že máte výše uvedené kroky za sebou. Teď už vám nezbývá nic jiného než začít s přípravou vašeho newsletteru. Jde o nejzábavnější část, tak si ji náležitě užijte a hlavně nedržte svou fantazii na uzdě! Když do příprav zakomponujete níže uvedené kroky, určitě své publikum oslníte. 

Při tvorbě newsletteru vycházejte z vaší značky 

Máte-li zajetou značku, držte se jí a při přípravě newsletterů pracujte s vaší paletou barev a logem. Je vhodné e-mailovou kampaň přizpůsobit co nejvíce vzhledu vašich webových stránek nebo e-shopu. Chcete přece, aby příjemci hned po otevření e-mailu poznali, že se jedná právě o vás a okamžitě si vás spojí s vašimi produkty, které jsou jim velmi blízké a známé.

Nabitý obsah ano, ale vše s mírou

Již dávno neplatí, že čím více obsahu do e-mailu dáte, tím větší odezvu dostanete. Newsletter by měl v prvé řadě zaujmout. Nechcete přece příjemce hned ze začátku vylekat délkou e-mailového sdělení. Soustřeďte se na nejdůležitější informace, které svému publiku chcete předat, a těch se držte. Pokud připravujete prodejní newsletter, vyberte jen pár produktů. Dva, maximálně čtyři produkty bohatě stačí. 

Jasná výzva k akci 

Dbejte na to, aby ve vašem e-mailu byla jasná výzva k akci. Chcete-li po svých příjemcích, aby se z e-mailu proklikli na vaše stránky a zde podnikli další kroky, zajistěte jim cestu bez bariér. V newsletteru ke konkrétním informacím přidejte tlačítka s odkazy na vaše stránky. Máte-li svůj e-mail obohacený o grafické prvky, fotografie či obrázky, vložte příslušný odkaz i do těchto obrázků. Nikdy nevíte, na co váš příjemce bude chtít kliknout. Třeba jej zaujme právě originální fotografie nebo obrázek, přes který se budou chtít prokliknout raději než přes tlačítko.

Obsah obrázku textPopis byl vytvořen automaticky

Drobné ladění na závěr

Newsletter máte připravený, tak se teď pojďme ujistit, že máte vše po technické stránce hotové. Než se pustíte do finálního kroku, který spočívá v tom, že váš pracně připravený e-mail pošlete na vaše příjemce, ujistěte se, že máte:

  • Alternativní text u všech obrázků

Vyplňte alternativní text u všech obrázků, které jste do svého e-mailu zahrnuli. Jedná se o text, kde slovně popíšete, co se na daném obrázku nachází. Díky tomuto textu si příjemce bude moci přečíst, co je na obrázku, než se obrázek zobrazí. 

Někteří e-mailoví klienti, jako je například Outlook, totiž nepovolují automatické stahování obrázků. Pokud by e-mail neobsahoval alternativní text, příjemci se ve schránce tato informace nezobrazí, a to může přispět k tomu, že e-mail smaže a již se k němu nevrátí. Nehledě na to, že alternativní text je jeden z mnoha bodů, které jsou procházeny antispamovými prověrkami. 

  • Textovou verzi e-mailu 

Textová verze e-mailu je nesmírně důležitá, a to ze stejných důvodů, jako výše uvedený alternativní text. Jedná se o slovní popsání celého e-mailového sdělení. Neznamená to ale, že musíte vše vypsat ručně. V Boldem se tato textová verze e-mailu dotahuje automaticky. 

  • Propracovaný předmět e-mailu a preheader

Zde bychom vás chtěli upozornit, ať neberete tento krok na lehkou váhu. Předmět e-mailu a preheader je první informace, kterou vaši příjemci uvidí. Pokud jim váš newsletter přijde do schránky, právě zde je potřeba zaujmou na 100 %. Pokud své publikum nezaujmete na první pohled, e-mail neotevřou a vaše krásné sdělení, na kterém jste tak usilovně pracovali, ani neuvidí. 

„45 % uživatelů neotevře e-mail, pokud je odesílatel neznámý.“

„46 % všech e-mailů bývá otevřeno na mobilních zařízení.“

„47 % markeťáků testuje své předměty e-mailů.“

Předmět by měl být krátký, trefný a měl by odrážet to, na co se vaši příjemci v e-mailu mohou těšit. Více užitečných rad můžete najít v článku Jak napsat poutavý předmět e-mailu

  • Newsletter řádně otestovaný

Než pošlete newsletter do světa, doporučujeme poslat si pár testovacích e-mailů na vaše soukromé e-mailové adresy. Otevřete si e-maily na různých zařízení, ať vidíte, zda se newsletter zobrazuje tak, jak má. Chcete-li použít pokročilejší testování, nabízí se nástroje na testování e-mailů Testi@ nebo Litmus. 

  1. Je čas váš newsletter poslat do světa

Došli jste ke zdárnému konci? Po technické stránce máte vše připravené, newsletter máte vypiplaný od A až do Z a při testování proběhlo vše na jedničku? Pokud ano, právě dobíháte do cílové rovinky. Teď už stačí přiřadit databázi kontaktů, případně nastavit segmentaci pro lepší zacílení, a poslat váš newsletter do světa.   

Nečekaná
obchodní příležitost?

Využijte chytrou půjčku
2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Krize jako příležitost

Využijte slevy u dodavatelů s externím kapitálem až 2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Nečekaný pokles tržeb?

Překlenovací půjčka
2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Předzásobte se na Vánoce.

Vytěžte ze sezóny maximum s externím kapitálem až 2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Mohlo by vás zajímat

Marketing s nízkým rozpočtem: jak i malé e-shopy mohou oslnit zákazníky?

Marketing s nízkým rozpočtem: jak i malé e-shopy mohou oslnit zákazníky?

Trh je napříč různými segmenty přehlcen velkými jmény, zazářit však mohou i ta menší – a to bez astronomických částek investovaných do marketingu. Jak na to?

Trh je napříč různými segmenty přehlcen velkými jmény, zazářit však mohou i ta menší – a to bez astronomických částek investovaných do marketingu. Jak na to?

Číst článek
Číst článek

Cookie apokalypsa v Google Chrome: co pro vás znamená a jak se na ni připravit?

Cookie apokalypsa v Google Chrome: co pro vás znamená a jak se na ni připravit?

Google Chrome ještě tento rok přestane podporovat cookies třetích stran. O co ale vlastně jde? A požaduje se po vás nějaká akce, aby váš e-shop nebyl ohrožen?

Google Chrome ještě tento rok přestane podporovat cookies třetích stran. O co ale vlastně jde? A požaduje se po vás nějaká akce, aby váš e-shop nebyl ohrožen?

Číst článek
Číst článek

Hacknutí facebookového reklamního účtu: jak mu předejít a co dělat, když k němu dojde?

Hacknutí facebookového reklamního účtu: jak mu předejít a co dělat, když k němu dojde?

Bezpečnostní hrozby jsou všude, a to platí i pro facebookové reklamní účty. Existuje několik technik, jak předejít hacknutí a jak postupovat, když už nastane.

Bezpečnostní hrozby jsou všude, a to platí i pro facebookové reklamní účty. Existuje několik technik, jak předejít hacknutí a jak postupovat, když už nastane.

Číst článek
Číst článek

Jak přesvědčit zákazníky k nákupu během Black Friday: 6+1 strategie

Jak přesvědčit zákazníky k nákupu během Black Friday: 6+1 strategie

Blíží se Black Friday – akce, na kterou netrpělivě čekají všichni, kdo chtějí razantně ušetřit za produkty. Jak přesvědčit zákazníky k nákupu během tohoto svátku?

Blíží se Black Friday – akce, na kterou netrpělivě čekají všichni, kdo chtějí razantně ušetřit za produkty. Jak přesvědčit zákazníky k nákupu během tohoto svátku?

Číst článek
Číst článek