Víte o chodu svého e-shopu opravdu vše? Máme pro vás test z finančního řízení, který ověří vaše znalosti.
Ověřit své znalosti

Marketing s nízkým rozpočtem: jak i malé e-shopy mohou oslnit zákazníky?

Trh je napříč různými segmenty přehlcen velkými jmény, zazářit však mohou i ta menší – a to bez astronomických částek investovaných do marketingu. Jak na to?

Ti největší giganti na trhu dnes v rámci digitálního marketingu zvládají snad vše – tvorbu atraktivních příspěvků na sociální sítě, poutavých newsletterů a informačně hodnotných článků na blog. Také mají zajištěné vysoce kvalitní SEO, PPC marketing a do posledního detailu vyšperkovanou marketingovou strategii. Když se s nimi začnou srovnávat menší e-shopy, ne jeden podnikatel upadne do frustrace.

Má pocit, že se jim musí vyrovnat, a to ideálně co nejdříve. Problém je, že na všechny aktivity v této fázi nemá rozpočet. Efektivní marketing však nevyžaduje astronomické sumy. Důležité je zaměřit se na to, co je skutečně důležité, a nebát se zapojit svou kreativitu, smysl pro inovaci a strategické smýšlení.

Takový přístup je pro e-shopy, které chtějí ve svém segmentu zazářit, klíčový. Mohou totiž odemknout mocné nástroje pro zvýšení své viditelnosti, návštěvnosti a míry zapojení jejich zákazníků. A to vše bez toho, aniž by musely vykrást banku.

Proč je efektivita marketingu pro malé e-shopy tak důležitá a jak mohou využít potenciálu nízkorozpočtových strategií tak, aby dosáhly významných výsledků? 

Nízkorozpočtová cesta k srdcím zákazníků

Digitální trh je velmi rozsáhlý a zaplněný. Vyniknout v něm je pro malé e-shopy vždy výzvou, tu však můžete s pomocí efektivní marketingové strategie překonat. Díky ní se odlišíte, podtrhnete své jedinečné prodejní argumenty a s vašimi zákazníky budete budovat kvalitní vztahy.

Právě vztahy jsou tím nejdůležitějším. V dnešní době jsou zákazníci bombardováni nespočtem možností, otázkou však je, s kterou se ztotožní. Tím nejzásadnějším tipem je, abyste se zákazníky interagovali smysluplně a dostatečně osobně - více můžete najít v článku Jak vybudovat stabilní zákaznickou základnu?. Tím si budete budovat jejich loajalitu, a tak je přímo podporovat v tom, aby u vás nakoupili znovu. O vašem osobním přístupu navíc rádi povědí i svým přátelům, což vám zajistí další prodeje.

Jelikož máte omezené rozpočty, každá koruna se počítá, a tak není prostoru pro chyby. Navíc možná nemáte tak široký tým, jak byste si představovali, a tak se může dokončení každého marketingového úkolu více táhnout. Je potřeba zapojit svoji kreativitu a schopnost inovovat.

V počátečních fázích se také zaměřujte na své silné stránky – vaši flexibilitu, osobní přístup a technickou znalost produktů. Když je budete dostatečně efektivně komunikovat, začnete nevyhnutelně růst.

Pojďme se však podívat na konkrétní nízkorozpočtové strategie, které vás mohou vystřelit blíže k vrcholu vašeho segmentu. 

TIP: Pokud je váš e-shop v počátečních fázích svého fungování (klidně teprve ve vaší hlavě), přečtěte si také náš článek Provoz a správa eshopu – kolik je potřeba připravit si peněz?

Nečekaná
obchodní příležitost?

Využijte chytrou půjčku
2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Krize jako příležitost

Využijte slevy u dodavatelů s externím kapitálem až 2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Nečekaný pokles tržeb?

Překlenovací půjčka
2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Předzásobte se na Vánoce.

Vytěžte ze sezóny maximum s externím kapitálem až 2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Jaké jsou nízkorozpočtové strategie?

Jednou z krás e-commerce světa je, že nízký rozpočet neznamená malý vliv. Musíte však vědět, jakým marketingovým taktikám je potřeba dávat pozornost. Jedná se o následující:

Sociální sítě a obsahový marketing

Sociální sítě jsou pro menší byznysy zlatým dolem. Můžete na nich prezentovat svoje produkty, sdílet poutavý obsah a napřímo interagovat s vašimi zákazníky. Skrze tvorbu kvalitního a relevantního obsahu mohou e-shopy vybudovat loajální základnu sledujících, a tak zvýšit svůj dosah. Nezapomínejte na tvorbu pravidelných příspěvků a sdílení záběrů ze zákulisí. Samozřejmě, když investujete do propagace vašeho obsahu nějakou tu stovku, dosah bude růst rychleji, ale vyloženě nutné to není. Detailněji se na problematiku sociálních sítí můžete kouknout v našem článku Vyplatí se vám reklama na sociálních sítích?.

E-mailový marketing

E-mailový marketing je králem všech marketingových aktivit, protože je z hlediska dosahu i zapojení zákazníků nejefektivnější. Začněte tvořit váš e-mailový seznam z existujících zákazníků a podporovat návštěvníky vašeho webu, aby se přihlásili k odběru vašich newsletterů. Ty tvořte pravidelně a přidávejte do nich exkluzivní nabídky a personalizovaná doporučení. Tím se budete zákazníkům připomínat, a tak podporovat opětovné prodeje.

Zákaznické recenze

Word of mouth marketing, v češtině prostě šeptanda, sice neprobíhá vždy online, ale i tak je vysoce efektivní. Povzbuzujte spokojené zákazníky v tom, aby tvořili recenze a sdíleli své zkušenosti s vaším e-shopem. Velmi účinná může být také implementace referenčního programu. Nabízejte vašim stávajícím zákazníkům slevy za to, že přivedou nové.

Navazování partnerství

Spolupráce s dalšími menšími e-shopy nebo influencery ve vašem segmentu může výrazně zvýšit váš dosah. Zvažte, zda by se nedaly realizovat vzájemné propagační akce či příspěvky, které mohou přinést benefit oběma stranám. Snadno se tak dostanete k novým potenciálním zákazníkům a navážete partnerství, která mohou přinášet ovoce i do budoucna.

Dvakrát měř, jednou řež

Při implementaci jakýchkoli nízkorozpočtových strategií je nutné, aby e-shopy měřily svůj výkon, a tak si udělaly představu o tom, co na určité publikum funguje nejlépe. Díky přístupu založeném na datech mohou následně dělat informovaná rozhodnutí, a tedy alokovat svůj rozpočet efektivněji.

Proklikejte si Google Analytics, analytické nástroje jednotlivých sociálních sítí a reporty z online marketingu. Klíčové metriky, které byste měli sledovat, zahrnují návštěvnost webu, konverzní míru, míru zapojení a náklad na jednu akvizici.

Nedocenitelnou hodnotu má také zpětná vazba od zákazníků. Vnímejte komentáře, recenze a případné odpovědi na vaše dotazníky. Díky feedbacku si uděláte představu o zákaznických preferencích, a tak budete schopni lépe nastavit marketingové strategie, ale také samotnou nabídku vašich produktů.

V neposlední řadě je vhodným analytickým nástrojem také A/B testování. Testujte různé aspekty vašich marketingových kampaní, jako jsou názvy newsletterů či texty v příspěvcích na sociálních sítích nebo na vašem webu. 

Pokud některé ze stávajících taktik nepřinášejí efekt, jaký byste očekávali, inovujte a experimentujte s novými způsoby. Také se můžete rozhodnout pro alokaci vašeho rozpočtu do úplně jiné marketingové taktiky, než jste využívali doposud. I jako malý e-shop můžete zákazníky oslnit, ale potřebujete zvládnout jediné: neustálý posun.

Zaujměte své právoplatné místo na trhu

Zatímco je digitální prostředí plné konkurence, pořád zde je spousta místa i pro malé e-shopy. Díky implementaci promyšlených, zacílených marketingových strategií se může i to nejmenší jméno stát autoritou v oboru. Vynalézavost může strčit i vysoký rozpočet do kapsy.

Marketing malého e-shopu je dlouhodobým procesem, který vás toho spoustu naučí a donutí vás se neustále adaptovat. Držte se svých cílů, buďte otevřeni změnám a nikdy nepodceňujte sílu opravdového propojování se svými zákazníky. 

A pokud potřebujete svůj rozpočet na marketingové kampaně nafouknout, můžete využít našeho financování. Peníze budete mít na účtu již do 10 min, takže můžete ihned tvořit to, co váš e-shop posune kupředu.

Mohlo by vás zajímat

Marketing s nízkým rozpočtem: jak i malé e-shopy mohou oslnit zákazníky?

Marketing s nízkým rozpočtem: jak i malé e-shopy mohou oslnit zákazníky?

Trh je napříč různými segmenty přehlcen velkými jmény, zazářit však mohou i ta menší – a to bez astronomických částek investovaných do marketingu. Jak na to?

Trh je napříč různými segmenty přehlcen velkými jmény, zazářit však mohou i ta menší – a to bez astronomických částek investovaných do marketingu. Jak na to?

Číst článek
Číst článek

Cookie apokalypsa v Google Chrome: co pro vás znamená a jak se na ni připravit?

Cookie apokalypsa v Google Chrome: co pro vás znamená a jak se na ni připravit?

Google Chrome ještě tento rok přestane podporovat cookies třetích stran. O co ale vlastně jde? A požaduje se po vás nějaká akce, aby váš e-shop nebyl ohrožen?

Google Chrome ještě tento rok přestane podporovat cookies třetích stran. O co ale vlastně jde? A požaduje se po vás nějaká akce, aby váš e-shop nebyl ohrožen?

Číst článek
Číst článek

Hacknutí facebookového reklamního účtu: jak mu předejít a co dělat, když k němu dojde?

Hacknutí facebookového reklamního účtu: jak mu předejít a co dělat, když k němu dojde?

Bezpečnostní hrozby jsou všude, a to platí i pro facebookové reklamní účty. Existuje několik technik, jak předejít hacknutí a jak postupovat, když už nastane.

Bezpečnostní hrozby jsou všude, a to platí i pro facebookové reklamní účty. Existuje několik technik, jak předejít hacknutí a jak postupovat, když už nastane.

Číst článek
Číst článek

Jak přesvědčit zákazníky k nákupu během Black Friday: 6+1 strategie

Jak přesvědčit zákazníky k nákupu během Black Friday: 6+1 strategie

Blíží se Black Friday – akce, na kterou netrpělivě čekají všichni, kdo chtějí razantně ušetřit za produkty. Jak přesvědčit zákazníky k nákupu během tohoto svátku?

Blíží se Black Friday – akce, na kterou netrpělivě čekají všichni, kdo chtějí razantně ušetřit za produkty. Jak přesvědčit zákazníky k nákupu během tohoto svátku?

Číst článek
Číst článek