Výhody inzerce na srovnávačích
Srovnávače zboží jsou unikátní místo na webu, kde naleznete širokou škálu sortimentu od online obchodníků. Pracují na základě dat, která získávají od prodejců prostřednictvím feedů. Co jsou feedy? Datové soubory, pomocí kterých exportujete produkty z e-shopu na srovnávač.
Zbožáky jsou vysoce konverzním kanálem a zákazník na ně přichází většinou v momentě, kdy hledá konkrétní produkt nebo srovnává jeho cenu, dostupnost či dopravu.
Proč říct srovnávačům ano?
- získáte tu rychlý a spolehlivý přehled o konkurenci
- uživatelé jsou už zpravidla rozhodnutí, co chtějí koupit
- zobrazení produktu je zdarma a platí se až za proklik
- velikost e-shopu nerozhoduje o umístění na vyšších pozicích
- velká možnost zacílit na nové zákazníky
V českém a slovenském prostoru naleznete množství zaběhnutých platforem i nových hráčů. Nejčastěji se srovnávače zboží rozlišují podle toho, jaký typ sortimentu u nich naleznete.
Začněte na univerzálních srovnávačích
Heureka
Heureka se zaměřuje na všechny typy zboží a v jejím portfoliu najdete rozsáhlé zastoupení značek a e-shopů. V České republice i na Slovensku je jedničkou mezi spotřebiteli. U uživatelů je populární zejména díky propracovaným recenzím od ostatních zákazníků, hodnocení dostupnosti zboží i přehledné ceně za dopravu.
Výhodu oproti konkurenci získává e-shop s odznakem Ověřeno zákazníky, který je zárukou kvalitní a výhodné nabídky. Rovněž se dostává na lepší místo ve výpisu e-shopů.
Srovnávač je členem skupiny Heureka Group. Funguje v státech evropského CEE regionu, proto s ní sem dokážete pohodlněji expandovat.
Co všechno potřebujete pro start na Heurece?
- Po zaregistrování propojte obchod se srovnávačem pomocí XML feedu. Najdete ho v administraci vašeho e-shopu.
- TIP: Tak jako i jiné platformy, i Heureka vyžaduje určité specifikace feedu. Jejich kompletní přehled najdete na jej webe.
- Následně si vyberte, jestli chcete investovat do placeného režimu, nebo zůstat v bezplatné verzi.
- Mezi další úkony patří například aktivace služby Ověřeno zákazníky, napárování na kategorie Heureky či kontrola dostupnosti u produktů.
- Dalšími kroky vás provede přehledná nápověda Heureky.
Jaké náklady má e-shop při inzerování na Heurece?
Na Heurece platíte za proklik ze srovnávače na váš e-shop. Cena za proklik se liší podle toho, v jaké kategorii prodáváte, a podle zařízení, ze kterého se zákazníci na váš e-shop prokliknou.
Více o tom, jak vám může s pokrytím nákladů pomoci financování Lemonero, si povíme níže.

Administrace Heureky a její vstupní stránka. Zdroj: heureka.cz
Zboží.cz
Zboží.cz je v České republice druhý nejpoužívanější srovnávač zboží. Nabízí všechny typy sortimentu a spolu s ním i množství slev, návodů a recenzí. Zároveň v jeho portfoliu najdete program ověřených agentur, které vám pomohou se správou online kampaní.
Jeho zakladatel, Seznam.cz, v roce 2020 rozšířil své vyhledávání o produktové informace ze Zboží a zrychlil vyhledávání zboží pro uživatele.
Jaký je postup při vstupu na Zboží.cz?
- Po zaregistrování propojte obchod se srovnávačem pomocí XML feedu. Najdete ho v administraci vašeho e-shopu.
- Vytvořte kampaň a propojte si účet se Seznam peněženkou, do které se dobíjí kredit.
- Následně nastavte ceny za proklik, spárujte kategorie s kategoriemi na Zboží.cz a zapněte měření konverzí.
- Dále postupujte podle nápovědy Zboží.
Jaké náklady má e-shop při inzerování na Zboží.cz?
E-shopař má na výběr z placené i neplacené verze inzerce. Na Zboží.cz platíte za proklik ze srovnávače na váš e-shop, ale cena se odlišuje podle několika faktorů. Mrkněte do ceníku a udělejte si obrázek o ceně přímo pro váš e-shop.

Zboží.cz administrace a jeho vstupní stránka. Zdroj: zbozi.cz
Google Nákupy
Google Nákupy (nebo také Google Shopping) v našich končinách zastupují srovnávač světové velikosti. Představují jeden z typů Google Ads reklam a jejich princip je jednoduchý – odkazují na konkrétní produkt, obsahují obrázek daného produktu, jeho cenu a krátký popis. Jsou významným zdrojem konverzí. Můžete s nimi inzerovat v několika desítkách zemí a otevírají vám e-commerce brány i za hranice Evropy.
Jaký druh feedu potřebujete? Všechny informace o specifikacích pro Google Nákupy najdete v Specifikaci produktových dat.
Chci nabízet zboží na Googlu, jak začít?
- Vytvořte si účet v Google, se kterým se přihlásíte do služeb Google Merchant Center a Google Ads.
- Nahrajte váš produktový feed do Google Merchant Centra.
- TIP: Hlavní je mít dokonale nastavený feed. I drobné nedostatky mohou vést k nezalistování produktů a snížení výkonu kampaně.
- Propojte Merchant Center a Google Analytics s Ads.
- Vytvořte reklamní kampaň v Google Ads.
- Dalšími kroky vás dokonale provede Google nápověda.
Jaké náklady má e-shop při inzerování na Google Nákupech?
Reklama na Google Shopping je zpoplatněna cenou za proklik. Vždy, když zákazník klikne na inzerát a dostane se na váš web, bude vás to něco stát. Pokud se reklama ve výsledcích vyhledávání zobrazí, ale zůstane bez prokliku, neplatíte nic. U Google Nákupů je vhodné stanovit maximální cenu za proklik, která vám bude držet náklady na inzerci v rozumné hladině.

Google Shopping administrace a jejich vstupní stránka. Zdroj: merchants.google.com