Víte o chodu svého e-shopu opravdu vše? Máme pro vás test z finančního řízení, který ověří vaše znalosti.
Ověřit své znalosti

Posílení týmu o nové zaměstnance: proč do něj vkládat peníze?

Rozšíření týmu o nové zaměstnance není zadarmo, ale může vám přinést mnoho krátkodobých i dlouhodobých benefitů. Jaké to jsou?

Můžete mít zajímavé produkty, zapamatovatelnou značku, ale když dojde na lámání chleba, podnikání je především o lidech. Kdo dá dohromady web, zajistí přívětivou zákaznickou podporu a postará se o špičkové odbavení objednávek? Částečně vám pomohou stroje nebo umělá inteligence, ale hlavními aktéry budete vždy pouze vy a vaši zaměstnanci.

Proč se pustit do rozšiřování týmu o nové zaměstnance? Dnes si ukážeme, jaké benefity vám tato časová a finanční investice může přinést.

Posílíte pracovní morálku

Přepracovaný zaměstnanec je většinou nedbalý zaměstnanec. Lidé nejsou stroje, a pokud váš tým dlouhodobě přetěžujete, můžete si být jistí, že se to na jeho členech podepíše jak fyzicky, tak i psychicky. Pak už je jen otázkou času, kdy se jejich produktivita a kvalita odvedené práce začne snižovat. 

Posílením týmu o nové zaměstnance můžete takové situaci předejít, nebo ji efektivně vyřešit. Chvíli sice potrvá, než si nový člen týmu osvojí vaše zavedené postupy a skutečně se osamostatní. Po pár týdnech či měsících však vašim ostatním pracovníkům uleví od jejich zátěže, což se pozitivně promítne i do jejich pracovní morálky. Všichni se tak budou moci věnovat úkolům s nejvyšší prioritou a zvýší se celková produktivita firmy.

Pro vedoucí pracovníky bývá obtížné rozpoznat, že jsou kapacity stávajících zaměstnanců nedostačující. I když zodpovědně plní všechny termíny, v zákulisí mohou mít problémy. Proto je důležité s týmem průběžně komunikovat o tom, jak svou pracovní zátěž zvládá, a případně zavčas zahájit výběrové řízení.

Navýšíte kapacity pro nové objednávky

Nejen e-shopům, ale řadě firem různého charakteru se stává, že se jejich přísun objednávek zastaví na určité úrovni a dále už se neposouvá. Proč? Důvodů může být samozřejmě více, ale nedostatečné kapacity bývají rozhodně jedním z nich.

Nemusí se jednat jen o odbavování objednávek, ale také správu skladu nebo marketingové aktivity. Jen těžko budete oslovovat potenciální zákazníky novými způsoby, když všichni stávající členové vašeho týmu mají práce nad hlavu. S jeho rozšířením se kapacita navýší, a tak vznikne prostor na nové objednávky.

Přirozeně je v takovém případě nutné počítat nejen s vyššími příjmy, ale i náklady. Musíte totiž zaplatit nejen nového člověka, ale také navýšit skladové zásoby a zajistit plynulé odesílání zboží zákazníkům. 

Pokud vám pro takovou expanzi chybí finance, logickým řešením je podnikatelský úvěr. V Lemonero se na financování e-shopů specializujeme, a tak mnohdy schvalujeme žádosti o půjčky pro podnikatele i v případech, kdy by je banka zamítla. Žádosti u nás vyhodnocuje AI systém, který je rychlý a ušetří vám spoustu papírování. Zda peníze dostanete, se tak dozvíte už během pár minut.

Nečekaná
obchodní příležitost?

Využijte chytrou půjčku
2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Krize jako příležitost

Využijte slevy u dodavatelů s externím kapitálem až 2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Nečekaný pokles tržeb?

Překlenovací půjčka
2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Předzásobte se na Vánoce.

Vytěžte ze sezóny maximum s externím kapitálem až 2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Získáte novou perspektivu

Ačkoliv nás stereotyp nebaví, spousta z nás má tendenci do něj upadat. Pracovní prostředí je toho perfektním příkladem. Každý se nechá pohltit pracovní náplní a procesy, které musí dennodenně dodržovat. Kvůli rutině se pak úplně zapomíná na jakékoliv inovace. Vývoj e-shopu se tak postupně zpomaluje, až se téměř úplně zastaví.

Cílem úspěšného náboru by proto nemělo být jen najít někoho, kdo bude vykonávat zadanou práci, ale zároveň vnese do vašeho podnikání novou perspektivu. Ideálně založenou na jeho předchozích pracovních zkušenostech.

Obzvlášť to platí v případě, že hledáte člověka do důležitých rolí, jako je například management marketingového obsahu, tvorba obchodních strategií nebo technický rozvoj e-shopu. Právě pro takové úkoly je inovativní myšlení a schopnost adaptovat se na vývoj trhu naprosto klíčová.

Rozšíříte znalosti vašeho týmu

Kromě nových nápadů s sebou nová pracovní síla může přinést i cenné znalosti a zkušenosti. Díky tomu posílí celý tým a rozmanitost jeho dovedností, což vaše podnikání posune kupředu hned v několika ohledech.

V první řadě rozšíříte spektrum aktivit, kterým se můžete věnovat, abyste našli cestu k zákazníkům a poskytli jim co možná nejlepší zkušenost s nákupem. Zároveň se díky diverzifikaci dovedností zaměstnanců posílí vaše schopnost čelit problémům a efektivně je řešit. Tím posílíte váš výkon, podpoříte rozvoj e-shopu a vybudujete si stabilní místo na trhu.

Zajistíte si dlouhodobý růst

Při najímání nových talentů si to možná neuvědomujete, ale jednoho dne z nich mohou být vedoucí pracovníci. Spolu s tím, jak se e-shop vyvíjí, se také mění hierarchie týmu. I když byste rádi měli pod dohledem všechna oddělení, jednoho dne to pro vás bude nezvladatelné, a budete muset některé vedoucí pozice svěřit ostatním.

Investicí do náborování a rozvoje nových zaměstnanců si tedy můžete vytvořit zásobárnu kvalifikovaných odborníků připravených převzít vedoucí pozice. Takovým lidem budete pravděpodobně důvěřovat mnohem více než nově najatým specialistům. Navíc už budou vědět, jak to u vás chodí, díky čemuž budou schopni podpořit dlouhodobý a stabilní růst vašeho e-shopu.

Každý nový zaměstnanec může mít velký význam, a tak se výběrové řízení rozhodně nevyplácí podceňovat. Čím důležitější pozici potřebujete zaplnit, tím více energie byste mu měli věnovat. Ve výsledku totiž můžete najít nejen někoho, kdo udělá potřebnou práci, ale také kdo do vašeho pracovního prostředí přinese zajímavé inovace a posune vaše podnikatelské aktivity o několik kroků napřed.

Mohlo by vás zajímat

Krizové řízení s Lemonero – jak překonat náročné období v byznysu?

Krizové řízení s Lemonero – jak překonat náročné období v byznysu?

Ať už je váš e-shop jakkoli úspěšný, nikdy nemůže být 100% imunní vůči nepředvídaným krizím. Záchranný kruh vám podá správné krizové řízení – jak na něj?

Ať už je váš e-shop jakkoli úspěšný, nikdy nemůže být 100% imunní vůči nepředvídaným krizím. Záchranný kruh vám podá správné krizové řízení – jak na něj?

Číst článek
Číst článek

Diverzifikací produktů vašeho e-shopu k novým zákazníkům: 5 kroků k úspěchu

Diverzifikací produktů vašeho e-shopu k novým zákazníkům: 5 kroků k úspěchu

Spoléhat se dlouhodobě na ty samé produkty se některým značkám sice vyplácí, není to však vhodné pro všechny. Jak diverzifikovat nabídku vašeho e-shopu?

Spoléhat se dlouhodobě na ty samé produkty se některým značkám sice vyplácí, není to však vhodné pro všechny. Jak diverzifikovat nabídku vašeho e-shopu?

Číst článek
Číst článek

Nový rok, nová příležitost k růstu vašeho e-shopu: jak v aktuálním období prosperovat?

Nový rok, nová příležitost k růstu vašeho e-shopu: jak v aktuálním období prosperovat?

Vánoční boom už je nějakou dobu za námi. Že zákazníci nyní nejsou ochotni nakupovat? Omyl – přistupujte k vašim strategiím chytře a můžete prosperovat!

Vánoční boom už je nějakou dobu za námi. Že zákazníci nyní nejsou ochotni nakupovat? Omyl – přistupujte k vašim strategiím chytře a můžete prosperovat!

Číst článek
Číst článek

Analýza konkurence: 7 jednoduchých kroků, jak ji provést

Analýza konkurence: 7 jednoduchých kroků, jak ji provést

Každý, kdo chce zazářit na e-commerce trhu, musí provést řadu důležitých kroků. Jedním z nich je analýza konkurence – díky ní vyniknete a získáte si zákazníky.

Každý, kdo chce zazářit na e-commerce trhu, musí provést řadu důležitých kroků. Jedním z nich je analýza konkurence – díky ní vyniknete a získáte si zákazníky.

Číst článek
Číst článek