Víte o chodu svého e-shopu opravdu vše? Máme pro vás test z finančního řízení, který ověří vaše znalosti.
Ověřit své znalosti

Rozhovor na téma zbožové srovnávače s Josefem Andrlem ze Srovnáme.cz

V rámci našeho partnerství jsme vyzpovídali CEO Srovnáme.cz Josefa Andrleho.

Zbožové srovnávače pro vás e-shopaře mohou být jedním z nejdůležitějších marketingových kanálů, které pomohou zvýšit obraty a online prodeje. Pomoci naplno využít příležitosti inzerce a promování vašich produktů na takzvaných zbožácích může právě náš krátkodobý investiční kapitál. Až 1 000 000 Kč třeba k investicím do reklamy na srovnávačích totiž můžete mít na účtu do 10 minut, na pár kliknut a plně online. Navíc bez ručení a s možností předčasného splacení.

Detailněji se na srovnávače podíváme s Josefem Andrlem, CEO ze srovname.cz, kterého jsme za tímto účelem vyzpovídali v rozhovoru.

Proč bych měl v dnešní době jako e-shop využívat služeb srovnávače?

Osobně jsem za to, že každý kanál stojí minimálně za vyzkoušení. Samozřejmě srovnávače nemusí fungovat každému, ale náklady na vyzkoušení jsou v podstatě minimální a můžete získat dlouhodobě fungující kanál.

V dnešní době už také srovnávače nefungují jenom jako prosté porovnávače cen produktů, ale plní například funkci shromažďování recenzí a často poskytují lepší filtraci v kategoriích než mají konkrétní eshopy. Plno zákazníků už svůj nákup na porovnávači rovnou začíná a byla by škoda o podobné potencionální zákazníky přijít.

Jak začít, pokud se rozhodnu inzerovat svoje produkty?

V zásadě vám stačí mít funkční produktový feed a dobít do vybraných porovnávačů kredit. Registrace není nijak složitá a v případě jakéhokoliv problému vám pomůže podpora.

Nechci mluvit za ostatní srovnávače, ale pro vylepšení výkonu na Srovnáme.cz doporučujeme vložit na vaše stránky náš konverzní pixel. V takovém případě víme o tom jaké produkty a kategorie vám fungují a můžeme případně vaše výsledky optimalizovat. Bez pixelu jsme, ale slepý a jenom hádáme, kde by mohl být problém.

Srovnávačů je celá řada, jak poznat ten správný?

Dva největší hráči na českém trhu jsou Heureka.cz a Zboží.cz. A musíme přiznat, že hlavně Heureka je pro nás v mnoha ohledech inspirací. Takže tyhle dva určitě vyzkoušejte.

Srovnáme.cz je třetí největší srovnávač na českém trhu a podle mého, přiznávám zaujatého, názoru byste ho měli rozhodně také vyzkoušet. 

Rozhodně neplatí, že když vám nefunguje Zboží, tak nedává smysl vyzkoušet Srovnáme či Heureku. Dokonce máme pár klientů, kterým fungujeme lépe než Heureka či Zboží.

Co znamená Google CSS partner a co mi to přinese?

Ve zkratce Google CSS partner je program, který vznikl na základě uznání žaloby evropské komise v roce 2017. Šlo tehdy o problém kdy Google upřednostňoval výsledky z Google nákupů před výsledky z jiných srovnávačů. Proto se rozhodl tuto situaci vyřešit vytvořením programu Comparison Shopping Services (CSS).

Ostatní srovnávače a jiní partneři CSS programu tedy mohou dodávat své výsledky přímo do výsledků hledání na pozici „Nákupy“, což dříve nemohli.

Jako hlavní výhody bych uvedl zejména tyto tři.

  1. Vyšší kvalita optimalizace produktové inzerce klientských kampaní. Jsme specialisté na Google CSS program a zároveň dokážeme kampaně optimalizovat podle úrovně dohodnutého PNO.
  2. Srovnávače zapojené do CSS programu mají od Google až 20% výhodu (slevu) v biddingu proti biddingu přímo v Google Ads a tuto slevu samozřejmě poskytneme i našim klientům. V praxi to tedy znamená, že dokážeme eshopu uspořit až 20% nákladů.
  3. Google musí až 50% prostoru produktového hledání poskytovat CSS partnerům. Z toho vyplývá, že díky kampani CSS partnera, která doplňuje vlastní Google Ads kampaň e-shopu, může eshop obsadit více pozic ve výsledcích hledání. V praxi to tedy znamená 2x větší šance na konverzi a o jednu pozici méně pro konkurenci.

Kolik mě bude stát spolupráce se srovnávačem?

Registrace na Srovname.cz je zcela zdarma, jediná investice tedy bude kredit do kampaní. Co se týče nákladu na provoz kampaně tak ty se velice různí podle sortimentu, období a samozřejmě i ochoty e-shopu investovat. Obecně ale doporučujeme začít s investicí ideálně 5.000 Kč na první měsíc, abyste měli na konci měsíce dostatek dat pro vyhodnocení kampaně. Na základě výsledků si pak sami určíte další investici.

Co se týče ceny za jednotlivé prokliky tak ty se různí podle konkrétní kategorie produktů a také podle konkurence v daném segmentu. Konkrétní ceník pro jednotlivé kategorie pak naleznete na našich stránkách srovname.cz

Existují nějaké nástroje, které mi pomohou?

Určitě stojí za to zmínit Mergado, které vám umožní měnit váš datový feed bez zásahu programátora. Dále vám umožní párovat kategorie eshopu a kategorie Srovname.cz což bude mít pozitivní vliv na vyšší spárovanost vašeho datového feedu.

Dále bych určitě doporučil  implementovat konverzní pixel Srovname.cz. A to ideálně před spuštěním kampaně. Díky němu budete mít detailní přehled o konverzích a PNO vaší kampaně.

My pak na druhé straně dokážeme vaši kampaň podle konverzí optimalizovat a produkty, které se na vašem eshopu tolik neprodávají dokážeme z kampaně vypustit.

Nečekaná
obchodní příležitost?

Využijte chytrou půjčku
2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Krize jako příležitost

Využijte slevy u dodavatelů s externím kapitálem až 2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Nečekaný pokles tržeb?

Překlenovací půjčka
2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Předzásobte se na Vánoce.

Vytěžte ze sezóny maximum s externím kapitálem až 2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Mohlo by vás zajímat

Marketing s nízkým rozpočtem: jak i malé e-shopy mohou oslnit zákazníky?

Marketing s nízkým rozpočtem: jak i malé e-shopy mohou oslnit zákazníky?

Trh je napříč různými segmenty přehlcen velkými jmény, zazářit však mohou i ta menší – a to bez astronomických částek investovaných do marketingu. Jak na to?

Trh je napříč různými segmenty přehlcen velkými jmény, zazářit však mohou i ta menší – a to bez astronomických částek investovaných do marketingu. Jak na to?

Číst článek
Číst článek

Cookie apokalypsa v Google Chrome: co pro vás znamená a jak se na ni připravit?

Cookie apokalypsa v Google Chrome: co pro vás znamená a jak se na ni připravit?

Google Chrome ještě tento rok přestane podporovat cookies třetích stran. O co ale vlastně jde? A požaduje se po vás nějaká akce, aby váš e-shop nebyl ohrožen?

Google Chrome ještě tento rok přestane podporovat cookies třetích stran. O co ale vlastně jde? A požaduje se po vás nějaká akce, aby váš e-shop nebyl ohrožen?

Číst článek
Číst článek

Hacknutí facebookového reklamního účtu: jak mu předejít a co dělat, když k němu dojde?

Hacknutí facebookového reklamního účtu: jak mu předejít a co dělat, když k němu dojde?

Bezpečnostní hrozby jsou všude, a to platí i pro facebookové reklamní účty. Existuje několik technik, jak předejít hacknutí a jak postupovat, když už nastane.

Bezpečnostní hrozby jsou všude, a to platí i pro facebookové reklamní účty. Existuje několik technik, jak předejít hacknutí a jak postupovat, když už nastane.

Číst článek
Číst článek

Jak přesvědčit zákazníky k nákupu během Black Friday: 6+1 strategie

Jak přesvědčit zákazníky k nákupu během Black Friday: 6+1 strategie

Blíží se Black Friday – akce, na kterou netrpělivě čekají všichni, kdo chtějí razantně ušetřit za produkty. Jak přesvědčit zákazníky k nákupu během tohoto svátku?

Blíží se Black Friday – akce, na kterou netrpělivě čekají všichni, kdo chtějí razantně ušetřit za produkty. Jak přesvědčit zákazníky k nákupu během tohoto svátku?

Číst článek
Číst článek