Víte o chodu svého e-shopu opravdu vše? Máme pro vás test z finančního řízení, který ověří vaše znalosti.
Ověřit své znalosti

Tajemství influencer marketingu – jak s jeho pomocí budovat byznys?

Influencer marketing je stále populárnější. Svou efektivitou totiž může překonat ostatní formy marketingu. Jak ho můžete pro svůj e-shop začít využívat i vy?

Influencer marketing už je tu od té doby, co na sociálních sítích vznikly první účty o několika stovkách sledujících. V dnešní době se jedná o osvědčený způsob, jak mohou společnosti oslovit nová publika, budovat povědomí o své značce a podporovat zákaznickou loajalitu.

Ve spoustě ohledů pak může být i efektivnější než tradiční formy marketingu. Pakliže je spolupráce s influencerem správně nastavena, můžete se spolehnout na velmi zajímavou návratnost investice, cenovou efektivitu a rapidní průnik na novou část trhu.

Influencer marketing je vhodný jak pro začínající značky, tak zavedené giganty na trhu, kteří chtějí upevnit svou pozici.

V našem článku si povíme o základních výhodách takového partnerství a poskytneme návod, jak strategii influencer marketingu dát dohromady. Nejprve si však musíme ujasnit…

Co je to influencer marketing?

Jedná se o spolupráci značky s influencery. Ti mohou propagovat celou společnost či konkrétní produkt/službu pomocí obsahu, který publikují na svých sociálních sítích. Výplata takové práce nemusí být nutně peněžitá, ale firmy mohou jedince odměnit i ve formě slev nebo produktů zdarma. 

Každý influencer pak z hlediska svého zaměření oslovuje jiné publikum. Značky tedy musí vybírat takového, jehož publikum bude jejím produktům co možná nejvíce nakloněno. Je logické, že společnost, která prodává dorty, moc nepochodí u publika fitness influencera.

Nejpopulárnější platformou pro influencer marketing je pak Instagram – a předpokládá se, že bude i nadále – minimálně do roku 2025. Stále silnější pozici má také TikTok. Na dalších příčkách je pak YouTube, Facebook, Twitter, Twitch a Snapchat.

Dle předního poskytovatele tržních dat Statista je aktuální hodnota světového trhu s influencer marketingem astronomických 21,1 miliard amerických dolarů, což je téměř o 30 % více než minulý rok. [1]

Přínosy investice do influencer marketingu

Na základě jedné studie 87 % účastníků uvedlo, že při výběru produktu přihlížejí k doporučením influencera. [2]

S jakými benefity můžete u tohoto typu marketingu počítat?

1. Navazování hlubších vztahů

Influenceři často vynikají svou autenticitou, díky které dosahují velké míry zapojení – to ultimátně může hrát ve váš prospěch. Pakliže se u příspěvku s vaším produktem strhne pozitivní diskuze, nejenže můžete získat nové zákazníky, ale také prohloubit vztah s těmi, kteří už vaši značku znají.

Pozor však na opačnou stranu mince, kdy influencer nedokáže váš produkt představit v dostatečně zajímavém světle, což povede spíše ke kritice.

2. Zvýšení dosahu

Tento benefit je logický – pokud děláte influencer marketing správně, můžete oslovit širší publikum. V roce 2021 využívalo sociální sítě 4,26 miliardy uživatelů. [3] Předpokládá se, že do roku 2027 jich bude 6 miliard. Obchodní potenciál se tedy bude stále zvyšovat.

Samozřejmě však záleží na vašich cílech. Některé značky chtějí oslovit velmi specifické uživatele, a když se jim takové podaří „ulovit“ i v rámci jednotek, mají pro ně cenu zlata.

3. Zvýšení důvěryhodnosti značky

Do třetice všeho dobrého si uveďme zvýšení důvěryhodnosti značky, ke kterému by měla aspirovat každá společnost. To vám totiž zajistí stabilní pozici na trhu, díky čemuž nebudete mít o zákazníky nouzi.

I influenceři strávili spoustu času budováním důvěry u svých sledujících. Mnohdy jsou v rámci svých specifických zaměření považováni za experty a udavače trendů. Když doporučí produkt, publikum jej vnímá jako upřímné doporučení, protože influencerovi důvěřuje. Tato důvěra se pak přenáší i na vaši značku.

5 kroků k vytvoření influencer marketing strategie

1. Inspirujte se od ostatních značek

Předtím, než kontaktujete nějakého influencera ke spolupráci, se podívejte, jak k tomuto marketingu přistupují podobné značky. Uděláte si tak představu o tom, jaký typ obsahu nejlépe funguje. 

Chytré je také udělat rešerši značek, které nejsou vašimi přímými konkurenty, ale oslovují podobná publika. Pakliže prodáváte posilovací stroje, spoustu inspirace můžete získat například od značek, které prodávají sportovní oblečení.

2. Sepište informace o vaší společnosti a vaše očekávání

Influencera byste rozhodně neměli svazovat nekonečnými pravidly. Ve finále je to on, kdo zná své publikum nejlépe a ví, jak vytvořit obsah, který bude v očích jeho sledujících zajímavý.

Rozhodně tedy nemusíte ztrácet čas sepisováním popisku u videa nebo dokonce hashtagů. Posviťte si však na to, aby budoucí influencer věděl, jaké máte cíle a očekávání. Do briefu také dodejte informace o tom, jak fungujete.

3. Vyberte relevantní influencery

Jakmile máte představu o tom, čeho chcete dosáhnout, dalším krokem je najít relevantního influencera. V případě, že navážete spolupráci s někým, kdo se pro vaši značku nehodí, můžete více utratit než vydělat.

Sociální sítě jsou plné influencerů různých zaměření. Kvalitního můžete najít například tak, že identifikujete hashtag, který je v rámci vašeho segmentu populární, a najdete příspěvky, které mají velkou míru zapojení. Rozhodně se nenechte „opít“ pouze vysokým počtem sledujících.

4. Zjistěte, jak influencera oslovit

V případě, že máte zájem navázat spolupráci s větším influencerem, pravděpodobně se nebudete domlouvat přímo s ním, ale jeho manažerem či agentem.

Komunikace s těmi menšími má výhodu v tom, že jim můžete napsat přímo do zpráv. To je ostatně jedním z důvodů, proč některé značky preferují spolupráci právě s nimi.

Při sepisování e-mailů pro manažery bude potřeba dopřát si více času na kompilaci zprávy, která jim předá veškeré informace. Specifikujte, s kým máte o spolupráci zájem, co si přejete, aby vytvořil, kdy potřebujete odpověď a proč si myslíte, že je právě vaše značka pro spolupráci vhodná.

Jestliže do týdne nedostanete odpověď, můžete se jemně připomenout. Vyčkejte dalších 7 dní a v případě, že druhá strana stále nereagovala, porozhlédněte se jinde.

5. Dohodněte se na struktuře spolupráce

Specifikujte, do kdy potřebujete výstup hotový a jaký obsah chcete, aby influencer vytvořil – například dva typy příspěvků. První pro sdílení přímo na profilu se zmínkou vaší značky a druhý, se kterým budete nakládat na vlastní pěst.

Struktura spolupráce samozřejmě zahrnuje i cenu. A jak jsme si řekli na začátku, někteří influenceři jsou otevřeni i jiné než finanční kompenzaci. V neposlední řadě specifikujte, zda chcete kampaní získat více sledujících na váš profil, nebo například získat návštěvnost na vaši webovou stránku.

Cena i u mikro influencerů může být poměrně vysoká – neplatíte totiž pouze za tvorbu, ale především za čas a úsilí, které člověk věnoval budování své komunity. I na influencer marketing si však můžete vzít úvěr pro firmy od Lemonero. Schvalujeme přes 80 % žádostí a většina z nich je vyřízená rychleji, než specifikujete cíle vaší kampaně. Nevěříte? Přesvědčte se sami v sekci s referencemi.

Přejeme vám hodně štěstí při budování vaší značky!

Nečekaná
obchodní příležitost?

Využijte chytrou půjčku
2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Krize jako příležitost

Využijte slevy u dodavatelů s externím kapitálem až 2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Nečekaný pokles tržeb?

Překlenovací půjčka
2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Předzásobte se na Vánoce.

Vytěžte ze sezóny maximum s externím kapitálem až 2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Mohlo by vás zajímat

Krizové řízení s Lemonero – jak překonat náročné období v byznysu?

Krizové řízení s Lemonero – jak překonat náročné období v byznysu?

Ať už je váš e-shop jakkoli úspěšný, nikdy nemůže být 100% imunní vůči nepředvídaným krizím. Záchranný kruh vám podá správné krizové řízení – jak na něj?

Ať už je váš e-shop jakkoli úspěšný, nikdy nemůže být 100% imunní vůči nepředvídaným krizím. Záchranný kruh vám podá správné krizové řízení – jak na něj?

Číst článek
Číst článek

Diverzifikací produktů vašeho e-shopu k novým zákazníkům: 5 kroků k úspěchu

Diverzifikací produktů vašeho e-shopu k novým zákazníkům: 5 kroků k úspěchu

Spoléhat se dlouhodobě na ty samé produkty se některým značkám sice vyplácí, není to však vhodné pro všechny. Jak diverzifikovat nabídku vašeho e-shopu?

Spoléhat se dlouhodobě na ty samé produkty se některým značkám sice vyplácí, není to však vhodné pro všechny. Jak diverzifikovat nabídku vašeho e-shopu?

Číst článek
Číst článek

Nový rok, nová příležitost k růstu vašeho e-shopu: jak v aktuálním období prosperovat?

Nový rok, nová příležitost k růstu vašeho e-shopu: jak v aktuálním období prosperovat?

Vánoční boom už je nějakou dobu za námi. Že zákazníci nyní nejsou ochotni nakupovat? Omyl – přistupujte k vašim strategiím chytře a můžete prosperovat!

Vánoční boom už je nějakou dobu za námi. Že zákazníci nyní nejsou ochotni nakupovat? Omyl – přistupujte k vašim strategiím chytře a můžete prosperovat!

Číst článek
Číst článek

Analýza konkurence: 7 jednoduchých kroků, jak ji provést

Analýza konkurence: 7 jednoduchých kroků, jak ji provést

Každý, kdo chce zazářit na e-commerce trhu, musí provést řadu důležitých kroků. Jedním z nich je analýza konkurence – díky ní vyniknete a získáte si zákazníky.

Každý, kdo chce zazářit na e-commerce trhu, musí provést řadu důležitých kroků. Jedním z nich je analýza konkurence – díky ní vyniknete a získáte si zákazníky.

Číst článek
Číst článek