Vánoční lavina se strhla – posviťte si na technické zpracování vašeho e-shopu!

Marketing je v sezóně pro e-shopy prioritou č.1. Zapomínat by však neměly ani na technické zpracování. I to totiž určuje, zda zákazník nakoupí, či nikoliv.

V nejnáročnější ecommerce sezóně roku, tedy o Vánocích, se snad každý e-shop věnuje svému marketingu. Tvoří vánoční kampaně, svoje stránky převléká do vánočního kabátu a tvoří speciální dárkové balíčky. Není se čemu divit, toto období přináší obrovský obchodní potenciál.

Pokud si nevíte rady, jak zvýšit obrat, marketéři vám často doporučí činnosti, které jsme si uvedli, a možná něco navíc. Dávejte si však pozor, abyste kvůli těmto činnostem neopomínali technickou stránku vašeho webu. K čemu vám jsou totiž přesně cílené kampaně, když e-shop nezvládá nápor nové návštěvnosti? Nebo načítání webu trvá tak dlouho, že se zákazník radši poohlédne jinde?

Pravdou je, že technickým aspektům vašeho webu byste měli dávat srovnatelnou pozornost jako marketingu. Co byste si hlavně měli pohlídat?

Responzivita

V současné době přibližně polovina všech nákupů na internetu probíhá přes mobilní telefony a tablety. Jelikož má spousta e-shopů svůj web na tato zařízení uzpůsobený nebo rovnou poskytuje vlastní aplikaci, popularita nakupování přes mobily bude nadále narůstat. 

Co to znamená pro vás? Že byste tomuto trendu měli naslouchat a podnikat aktivní kroky, jak mobilním uživatelům co možná nejvíce usnadnit nakupování na vašem e-shopu. Jedná se o dlouhodobý proces, ale nyní je ten pravý čas responzivitu zkontrolovat. S vaším webmasterem pečlivě projděte všechny stránky a vyzkoušejte je na několika zařízeních. 

Funguje vše v pořádku? Dá se na mobilu v e-shopu pohodlně orientovat? Pokud ne, rychle to napravte, protože tímto technickým nedostatkem se přímo ochuzujete o realizované vánoční objednávky. Zákazník se totiž v takovém případě ohlédne po konkurenci, která má responzivitu vyřešenou perfektně.

Rychlost

Společně s responzivitou také zkontrolujte rychlost načítání vašeho webu. Většina zákazníků je netrpělivá – a o Vánocích to vzhledem ke shonu všude okolo platí dvojnásobně. Zrychlení načítání znamená skvělý způsob, jak zvýšit prodej e-shopu. 

Nevíte, jak na to? Začněte s optimalizací obrázků a všechny z nich komprimujte do nižší velikosti. Na internetu se dá najít spousta nástrojů, kam je jen nahrajete a dostanete zmenšené výstupy. Na samotnou kvalitu obrázků to nemívá až tak razantní vliv.

Následně se zaměřte na skripty. CSS/Java soubory by se na webu měly načítat pouze v případě, že jsou potřeba. Pakliže jsou nastaveny tak, že se všechny naráz načítají již při samotné návštěvě hlavní stránky, rychlost vašeho webu nebude optimální.

Další tipy na zrychlení webu vám může dodat váš webmaster, který je současně může začít rovnou i implementovat.

Informace o dopravě

Zajímá vás, jak technicky připravit e-shop na Vánoce? V tom případě byste si také měli posvítit na vaši dopravu. Řada e-shopů ztroskotala na odbavení zásilky do Vánoc, kvůli čemuž zkomplikovali situaci jak zákazníkovi, tak sobě. V případě negativní zkušenosti totiž zákazníci budou varovat ostatní prostřednictvím recenzí. Pokud takových recenzí dostanete více, výrazně ublížíte vaší reputaci.

Pečlivě vypočítejte, do jakého data jste schopni garantovat obdržení zásilky do Štědrého dne, a tuto informaci transparentně uveďte u každého produktu. Informace o dopravě by měly být stále aktuální, což platí i pro skladové zásoby. Vyprodal se váš produkt? Zkontrolujte, zda je na vašem webu uvedeno, že už není dostupný.

Zabezpečení e-shopu

Při nákupu na e-shopu je pro většinu zákazníků velmi důležité, do jaké míry jsou jejich osobní údaje v pořádku. Ani o Vánocích tomu není jinak, protože i tehdy samozřejmě musí uvádět svá čísla karet, fakturační a dodací údaje nebo třeba telefonní číslo.

Zkontrolujte s vaším webmasterem, do jaké míry je váš e-shop zabezpečen proti útokům hackerů. Máte obchod postavený na krabicovém řešení? I v takovém případě není na škodu prostudovat dokumentaci, jak web lépe zabezpečit, případně napsat na zákaznickou podporu, která vám určitě dodá několik tipů. Zkontrolujte také, zda má řešení nainstalovanou nejnovější verzi.

Samozřejmostí by měl být v dnešní době SSL certifikát, který zabezpečuje kreditní kartu a další citlivé transakce. Dále je například důležité, abyste u zákaznických účtů nepovolovali tvorbu příliš jednoduchých hesel. Heslo „1234“ bezpečné opravdu není – vyzvěte vaše zákazníky, aby museli do každého hesla zahrnout minimálně jedno velké písmeno, jedno číslo a jeden speciální znak. Účty s takovými hesly bývá mnohem složitější hacknout.

V neposlední řadě se ujistěte, zda na bezpečnost klade důraz i váš hosting – i ten totiž může být terčem útoků. 

SEO

Práce na SEO přináší hlavně dlouhodobé výsledky, to však neznamená, že byste několik vánočních klíčových slov nemohli využívat již teď. A i kdyby se jejich efekt teď neprojevil, mohou se vám vyplatit do příštího roku. 

Nejjednodušším způsobem je tvořit speciální vánoční články na blog. Můžete zde radit zákazníkům, jak u vás vybrat dárek a jakých zajímavých slev mohou využít. Pravidelná tvorba obsahu se navíc pozitivně odrazí i na rozšiřování povědomí o vaší značce a zvyšování organické návštěvnosti.

Dalším krokem může být přidávání popisků k obrázkům. To funguje jak z uživatelského, tak SEO hlediska. Návštěvníci, kteří mají vypnuté načítání obrázků dostanou alespoň základní představu o tom, co prezentujete. Navíc do těchto popisků můžete přidávat další klíčová slova, díky čemuž vyhledávače váš obsah lépe pochopí, takže jej mohou začít zobrazovat na vyšších pozicích. 

Nečekaný Pokles tržeb?

Překlenovací půjčka
1 000 000 Kč do 10 minut

Nezávazně vyzkoušet
Nebo nám zanechte kontakt a my se vám ozveme
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez ručení.*

Předzásobte se na Vánoce.

Vytěžte ze sezóny maximum.

Nezávazně vyzkoušet
Nebo nám zanechte kontakt a my se vám ozveme
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez ručení.*

Mohlo by vás zajímat

Vánoční lavina se strhla – posviťte si na technické zpracování vašeho e-shopu!

Vánoční lavina se strhla – posviťte si na technické zpracování vašeho e-shopu!

Marketing je v sezóně pro e-shopy prioritou č.1. Zapomínat by však neměly ani na technické zpracování. I to totiž určuje, zda zákazník nakoupí, či nikoliv.

Marketing je v sezóně pro e-shopy prioritou č.1. Zapomínat by však neměly ani na technické zpracování. I to totiž určuje, zda zákazník nakoupí, či nikoliv.

Číst článek
Číst článek

4 tipy, jak se s e-shopem připravit na vánoční shon a vydělat na něm

4 tipy, jak se s e-shopem připravit na vánoční shon a vydělat na něm

Vánoční sezóna je tu a eshopisti se připravují na jedno z nejnáročnějších období roku. Jak na to bez nervů, ale s pěkným výdělkem? O tom si povíme v článku.

Vánoční sezóna je tu a eshopisti se připravují na jedno z nejnáročnějších období roku. Jak na to bez nervů, ale s pěkným výdělkem? O tom si povíme v článku.

Číst článek
Číst článek

Vánoční sezóna je tady! Je na ni váš e-shop patřičně připravený?

Vánoční sezóna je tady! Je na ni váš e-shop patřičně připravený?

Rok uplynul jako voda a ve vzduchu je opět cítit vánoční atmosféra. Ta logicky spotřebitele vybízí k nákupu dárků pod stromeček — a internetové obchodníky k přípravě na razantně zvýšený nápor objednávek.

Rok uplynul jako voda a ve vzduchu je opět cítit vánoční atmosféra. Ta logicky spotřebitele vybízí k nákupu dárků pod stromeček — a internetové obchodníky k přípravě na razantně zvýšený nápor objednávek.

Číst článek
Číst článek

Jak svůj e-shop připravit na Black Friday?

Jak svůj e-shop připravit na Black Friday?

V našem článku se podíváme blíže na svátek Black Friday a jeho pojetí ve světě e-commerce. A řekneme, jak z něj váš e-shop může vytěžit maximum.

V našem článku se podíváme blíže na svátek Black Friday a jeho pojetí ve světě e-commerce. A řekneme, jak z něj váš e-shop může vytěžit maximum.

Číst článek
Číst článek

Informace na míru

Lemonero a partneři potřebují Váš souhlas k využití cookies, aby Vám mimo jiné mohli ukazovat informace týkající se Vašich zájmů (třeba abyste nemuseli vyplňovat formulář opakovaně). Souhlas udělíte kliknutím na políčko „Souhlasím“, odmítnout či nastavit souhlasy jednotlivě pak můžete kliknutím na políčko "Detailní nastavení".