Víte o chodu svého e-shopu opravdu vše? Máme pro vás test z finančního řízení, který ověří vaše znalosti.
Ověřit své znalosti

Průvodce výběrem marketingových kanálů v roce 2023: Buďte tam, kde je vaše cílová skupina

Dnešní doba vybízí k tomu, abyste byli vidět všude. Ne všechna místa pro vás však budou perspektivní. Jak zvolit ta, kde jako značka zazáříte?

Pracovat v marketingu dnes znamená jistou míru experimentování. Marketéři se často ohledně způsobů, jak oslovit zákazníky, rozhodují spontánně. Stačí si například všímat trendů na sociálních sítích. Můžeme pak přemýšlet, jak jich co nejrychleji využít ve prospěch naší společnosti.

I když se trendy v marketingu stále mění rychleji, ne vždycky se jedná o tu správnou taktiku. V dlouhodobém měřítku jsou nejúspěšnější společnosti, které se pevně drží marketingové strategie. To platí pro obchod celkově – bez plánu totiž pouze hádáte a svoje rozhodnutí nepodkládáte daty. A výsledek? Vaše vynaložené prostředky nepřinesou takovou efektivitu, jakou byste si představovali.

V dnešním článku se zaměříme na jeden z klíčových prvků marketingových strategií, a to marketingové kanály. Získáte-li představu o těch, na kterých bude vaše snažení nejefektivnější, máte výrazné plus oproti často hojné konkurenci.

Jak postupovat při výběru marketingových kanálů v roce 2023?

1. Zvažte vaše cíle

I ty nejméně propracované marketingové strategie zahrnují jedno – cíle. Předtím, než se vydáte na lov nových zákazníků, si budete muset pečlivě ujasnit, čeho vlastně chcete dosáhnout. Zatímco pro jednu společnost může být ultimátním cílem zvýšení povědomí o značce, u druhé se může jednat o přímé prodeje.

Ať už je vaším cílem cokoliv, definujte ho. Díky tomu se vám uzavře řada kanálů, které nebudou to pravé ořechové. Již v této fázi můžete vytipovat několik míst přicházejících v úvahu. Například emailový marketing bude ideální pro posilování vztahů s existujícími zákazníky, na získávání úplně nových se už však tak nehodí. Druhým příkladem může být billboard, který přijde vhod, když potřebujete zvýšit obecné povědomí o značce. Pokud však máte definovanou úzkou cílovou skupinu, kterou chcete oslovit, lepší bude využít sociálních sítí.

2. Udělejte si průzkum, kde se vaši zákazníci pohybují

Jaké jsou koníčky vašich cílových zákazníků? Jaký typ médií odebírají? Co nejčastěji vyhledávají ve vyhledávačích? Odpovědi na tyto a další otázky byste měli získat, a to pomocí marketingového průzkumu. Sesbírání všech potřebných informací může být nákladnější – v takovém případě se nabízí využít nebankovní půjčky pro podnikatele od Lemonero.

V tomto bodě doporučujeme vytvořit si marketingovou personu. Jedná se o profil vašeho ideálního zákazníka. Vyplníte jeho základní demografické údaje, záliby, typ práce a další údaje, díky čemuž o něm získáte ucelenější představu. Při volbě marketingových kanálů jej pak držte na mysli. Personu si můžete vytvořit bezplatně na internetu. Spousta nástrojů vás provede procesem krok za krokem.

V dnešní době jsou potenciální zákazníci neustále bombardování dalšími a dalšími informacemi. Vědět tedy, kde a kdy s nimi komunikovat, představuje velkou výhodu a posun k dosažení vašich cílů. Nesnažte se však dostat zákazníky na kanál vašeho uvážení. Radši se jim přizpůsobte a komunikujte s nimi tam, kde tráví svůj čas.

3. Zůstávejte s vašimi zákazníky v kontaktu i po nákupu

Třetí krok souvisí s jedním z trendů v marketingu pro rok 2023, kterým je sofistikovaná a vysoce personalizovaná zákaznická péče. Chcete vytěžit z daného marketingového kanálu maximum? Nezaměřujte se v rámci komunikace pouze na fázi před nákupem, ale budujte dlouhodobé vztahy. 

Zákaznické vztahy v této rovině fungují stejně jako ty partnerské. Když s někým jdete na rande, které jste si opravdu užili, ale pak se vám druhá strana neozve zpět, zamrzí to a cítíte se opuštění. To stejné se děje u zákazníků. 

Zaměřte se na přesně zacílenou komunikaci směrem k těm, kteří u vás realizovali objednávku – tím budete budovat jejich loajalitu. Tento bod berte v potaz i při výběru marketingových kanálů. Ideální totiž bude zvolit takový, který vám umožní komunikovat v každé fázi nákupní cesty.

4. Zmapujte praktiky konkurence

Rozhodně neříkáme, že byste měli všechen svůj čas trávit projížděním konkurence a kopírováním každého jejího kroku. Analýza konkurence se vám však při výběru vhodné kombinace marketingových kanálů nevyhne. Pakliže najdete někoho, kdo oslovuje tu stejnou cílovou skupinu a daří se mu to, jeho aktivita vám může být velkou inspirací. 

V závislosti na velikosti vašeho cílového trhu může být i tato aktivita poměrně nákladná. Berte na vědomí, že máte k dispozici spousta profesionálů, kteří vám rádi pomohou. A aby tyto náklady nenarušily vaše cash flow, i zde můžete sáhnout po nebankovní půjčce pro podnikatele. Vynaložené prostředky se vám mohou brzy vrátit, protože budete mít k dispozici data, na základě můžete s marketingovými kanály inteligentně pracovat.

5. Implementujte vaši strategii a nezapomeňte analyzovat výsledky

Máte hotovou marketingovou strategii, ujasněné marketingové kanály, které bude optimální využívat a inspirovali jste se konkurencí. Tím vaše práce nekončí – naopak. Jako u každé marketingové aktivity je potřeba vyhodnocovat výsledky, na základě kterých můžete nastavovat další kroky.

Nefungovala vám kampaň na Instagramu takovým způsobem, jaký jste si představovali? Zamyslete se nad tím, zda byste neměli změnit cíle kampaně nebo třeba využít úplně jinou síť.

Nezapomeňte váš marketing neustále testovat, optimalizovat a aktualizovat. V dnešní době je vám k dispozici široká škála analytických nástrojů, které vám podají pomocnou ruku.

Trendy v marketingu se neustále mění. Stále však platí, že pokud nebudete tam, kde jsou i vaši zákazníci, můžete investovat peníze někam, kde to nedává až takový smysl. Předtím, než se pustíte do plnohodnotné kampaně na jakémkoli kanálu, se vždy ujistěte, že svoje rozhodnutí máte podložené tvrdými daty. 

Nečekaná
obchodní příležitost?

Využijte chytrou půjčku
1 000 000 Kč do 10 minut

Nezávazně vyzkoušet
Nebo nám zanechte kontakt a my se vám ozveme
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez ručení.*

Krize jako příležitost

Využijte slevy u dodavatelů
Půjčka až 1 000 000 Kč do 10 minut

Nezávazně vyzkoušet
Nebo nám zanechte kontakt a my se vám ozveme
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez ručení.*

Nečekaný pokles tržeb?

Překlenovací půjčka
1 000 000 Kč do 10 minut

Nezávazně vyzkoušet
Nebo nám zanechte kontakt a my se vám ozveme
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez ručení.*

Předzásobte se na Vánoce.

Vytěžte ze sezóny maximum.

Nezávazně vyzkoušet
Nebo nám zanechte kontakt a my se vám ozveme
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez ručení.*

Mohlo by vás zajímat

Průvodce výběrem marketingových kanálů v roce 2023: Buďte tam, kde je vaše cílová skupina

Průvodce výběrem marketingových kanálů v roce 2023: Buďte tam, kde je vaše cílová skupina

Dnešní doba vybízí k tomu, abyste byli vidět všude. Ne všechna místa pro vás však budou perspektivní. Jak zvolit ta, kde jako značka zazáříte?

Dnešní doba vybízí k tomu, abyste byli vidět všude. Ne všechna místa pro vás však budou perspektivní. Jak zvolit ta, kde jako značka zazáříte?

Číst článek
Číst článek

E-mail marketing: jak naplno využít jeho potenciál?

E-mail marketing: jak naplno využít jeho potenciál?

Že je e-mail marketing za zenitem? Rozhodně ne! V mnoha případech strčí do kapsy standardní marketingové kanály. Jak na něj si uvedeme v dnešním článku.

Že je e-mail marketing za zenitem? Rozhodně ne! V mnoha případech strčí do kapsy standardní marketingové kanály. Jak na něj si uvedeme v dnešním článku.

Číst článek
Číst článek

Jak vytvořit newsletter, který bude mít úspěch?

Jak vytvořit newsletter, který bude mít úspěch?

V článku se koukneme na to, jak si můžete co nejlépe poradit s newsletterem vašeho e-shopu.

V článku se koukneme na to, jak si můžete co nejlépe poradit s newsletterem vašeho e-shopu.

Číst článek
Číst článek

Rozhovor na téma zbožové srovnávače s Josefem Andrlem ze Srovnáme.cz

Rozhovor na téma zbožové srovnávače s Josefem Andrlem ze Srovnáme.cz

V rámci našeho partnerství jsme vyzpovídali CEO Srovnáme.cz Josefa Andrleho.

V rámci našeho partnerství jsme vyzpovídali CEO Srovnáme.cz Josefa Andrleho.

Číst článek
Číst článek