Sociální sítě se staly součástí běžného života většiny z nás. A zatímco před několika lety tomuto prostředí dominoval hlavně Facebook a YouTube, dnes už je běžné používání také Instagramu, WhatsAppu nebo třeba velmi populárního TikToku.
Na sociální sítě chodíme z různých důvodů – tím nejpodstatnějším je však pouze zahnání dlouhé chvíle. Řada odborníků předpokládala, že jelikož se sem lidé chodí bavit, nebudou mít takovou chuť nakupovat. Dnes o problematice už nikdo nepochybuje. Ze sociálních sítí se totiž stal jeden z nejefektivnějších marketingových kanálů současnosti.
Abyste si udělali lepší představu o potenciálu marketingu na sociálních sítích, uveďme si jednoduchá fakta:
Záleží však na nastavení vaší strategie a také na tom, jaká kritéria budete považovat za úspěch a jaká máte očekávání.
Existuje spousta společností, kterým se daří získávat a udržovat zákazníky i bez nich. Dávají více pozornosti jiným marketingovým kanálům, ale i u nich je pouze otázkou času, než budou muset sociální sítě začít využívat. Jejich popularita totiž nadále roste, a to přibližně o 10 % každý rok.
Vyplatí se vám reklama v tomto prostoru? Uveďme si více dopodrobna, v čem vám mohou sociální sítě z pozice společnosti sloužit. Tuto otázku si pak zodpovíte sami.
Pokud sociální sítě doposud nehrají žádnou roli ve vaší marketingové strategii, možná je načase to napravit. Můžete se totiž snadno dostat k novým zákazníkům. Každý člověk tráví čas na trošku jiných kanálech – takže získáte příležitost oslovit široké publikum.
Na každé sociální sítí pak funguje trošku jiný obsah. Zatímco na Facebooku mohou bodovat zajímavé obrázky, na TikToku se budete spoléhat na krátká a úderná videa. V poslední době také strmě narůstá popularita reklamy na profesní sociální síti LinkedIn – tam je více prostoru pro prezentaci tvrdých dat. Tím připomenete vaší síti svou odbornost, a navýší se tedy šance, že s vámi budou jiné společnosti chtít navázat spolupráci. V rámci B2B je LinkedIn jednou z nejpoužívanějších sociálních sítí.
Oproti reklamě ve vyhledávačích je možné tu na sociálních sítích cílit na uživatele na základě jejich zájmů, chování a dalších demografických dat. Díky tomu budete moci vaši značku představit konkrétním skupinám uživatelů a pak vyhodnocovat, jak na ni reagují. To vše lze monitorovat pomocí klíčových ukazatelů výkonnosti.
Abyste na sociálních sítích jako značka zazářili, nepotřebujete k tomu investice astronomických hodnot. To je hlavním důvodem, proč se vám reklama na sociálních sítích pravděpodobně vyplatí. I když z ní totiž nebudete na základě menší investice generovat obrovské zisky, můžete získat představu o komunikačním tónu, který na vaše (potenciální) zákazníky bude fungovat.
Postupně můžete rozpočet na reklamu navyšovat a tedy optimalizovat výkon, zkoušet více proměnných a dosahovat svých cílů. Ty mohou spočívat v získávání nové návštěvnosti na web nebo samotném prodeji vašich produktů či služeb. Částku, kterou bude potřeba investovat, také určují například vaše kritéria cílení, klíčová slova nebo text samotné reklamy.
Pokud na marketing na sociálních sítích nemáte prostor ve vašem harmonogramu, vždycky si můžete najmout profesionála. Šikovný marketér zhodnotí, jak reklamu tvořit, nastavovat a posléze monitorovat její výsledky.
Jeho čas však bude samozřejmě něco stát. A jakmile se reklamě začnete jako společnost věnovat na vyšší úrovni, náklady budou obecně stoupat. V takové situaci je možné zažádat o externí financování přes Lemonero, které je zaměřené na poskytování úvěrů pro e-shopy.
Pomocí AI systému je tato služba schopna do detailu zhodnotit rizikovost projektu, budoucí trendy vzestupu či poklesu popularity a přibližnou profitabilitu. Schvaluje přibližně 80 % žádostí, a tak je vaše na úspěch oproti bance podstatně vyšší. Klasické banky totiž nemají stanovené pilíře, na základě kterých by e-shopy dokázaly posuzovat.
Jak už jsme si řekli, každá sociální síť umožňuje jiné formáty reklamy. Na každé z nich také u zákazníků zabere něco jiného.
Nespornou výhodou tohoto prostředí je spousta prostoru pro kreativitu a možnosti, které vám umožňují prezentovat vaši značku ve světle, které chcete. Aktuálně naprosto skvěle funguje formát Stories, se kterým začal jako první Snapchat. Jelikož však konkurence nikdy nespí, na této vlně se začal vézt také Instagram, Facebook a další giganti.
Pokud máte možnost využívat videoformátu, s chutí do něj. V rámci jednoho videa totiž můžete předvést vaše produkty nebo služby a sdílet něco málo o vaší značce, přičemž obojí je pro cílovou skupinu snadno stravitelné. Nejdůležitějších je prvních pár sekund, které by měly být dostatečně zajímavé na to, aby udržely divákovu pozornost. Nebojte se tedy vytáhnout hlavní esa z rukávu už od první sekundy.
Dnešní doba vybízí k tomu, abyste byli vidět všude. Ne všechna místa pro vás však budou perspektivní. Jak zvolit ta, kde jako značka zazáříte?
Dnešní doba vybízí k tomu, abyste byli vidět všude. Ne všechna místa pro vás však budou perspektivní. Jak zvolit ta, kde jako značka zazáříte?
Že je e-mail marketing za zenitem? Rozhodně ne! V mnoha případech strčí do kapsy standardní marketingové kanály. Jak na něj si uvedeme v dnešním článku.
Že je e-mail marketing za zenitem? Rozhodně ne! V mnoha případech strčí do kapsy standardní marketingové kanály. Jak na něj si uvedeme v dnešním článku.
V článku se koukneme na to, jak si můžete co nejlépe poradit s newsletterem vašeho e-shopu.
V článku se koukneme na to, jak si můžete co nejlépe poradit s newsletterem vašeho e-shopu.
V rámci našeho partnerství jsme vyzpovídali CEO Srovnáme.cz Josefa Andrleho.
V rámci našeho partnerství jsme vyzpovídali CEO Srovnáme.cz Josefa Andrleho.
Po odeslání formuláře se dostanete na nezávaznou aktivaci v administraci Vaší platební brány nebo e-shopu. Aktivace i vyhodnocení je zcela zdarma a k ničemu se nezavazujete.
Pokračováním beru na vědomí, že Lemonero s.r.o. bude zpracovávat uvedené osobní údaje za účelem vyřízení mých požadavků a souvisejících operací. Bližší informace o zpracování, včetně informací o mých právech a odvolatelnosti souhlasu s oslovováním, naleznu v Zásadách ochrany osobních údajů.
Nyní můžete přejít do administrace svého e-shopu,kde dojde k vyhodnocení.
Pro vyhodnocení je nutné aktivovat produkt GoPay Financing v GoPay monitoru pod záložkou Financování (viz návod níže).
Pro vyhodnocení je nutné aktivovat Podnikatelský úvěr v klientském portálu Comgate (viz návod níže).
Pokračováním berete na vědomí, že Lemonero s.r.o. jako správce bude zpracovávat Vaše osobní údaje za účelem vyřízení Vašich požadavků. Bližší informace naleznete v Zásadách ochrany osobních údajů. Udělený souhlas lze odvolat na e-mailu info@lemonero.cz.
Nyní si stačí aktivovat doplněk v administraci Vašeho
e-shopu. Nejpozději následující pracovní den Vás pak budou kontaktovat naši specialisté na financování e-shopů.
Co nevidět se Vám ozveme a zjistíme
možnosti financování vašeho e-shopu.