Víte o chodu svého e-shopu opravdu vše? Máme pro vás test z finančního řízení, který ověří vaše znalosti.
Ověřit své znalosti

Vyplatí se vám reklama na sociálních sítích?

Sociální sítě se staly součástí běžného života většiny z nás. A zatímco před několika lety tomuto prostředí dominoval hlavně Facebook a YouTube, dnes už je běžné používání také Instagramu, WhatsAppu nebo třeba velmi populárního TikToku.

Na sociální sítě chodíme z různých důvodů – tím nejpodstatnějším je však pouze zahnání dlouhé chvíle. Řada odborníků předpokládala, že jelikož se sem lidé chodí bavit, nebudou mít takovou chuť nakupovat. Dnes o problematice už nikdo nepochybuje. Ze sociálních sítí se totiž stal jeden z nejefektivnějších marketingových kanálů současnosti. 

Abyste si udělali lepší představu o potenciálu marketingu na sociálních sítích, uveďme si jednoduchá fakta:

  1. Sociální sítě aktivně využívá přibližně 4,5 miliardy lidí.
  2. Průměrný uživatel tráví čas na přibližně 6,6 sociálních sítích.
  3. Každodenně zde průměrný uživatel stráví 2 a půl hodiny.

Záleží však na nastavení vaší strategie a také na tom, jaká kritéria budete považovat za úspěch a jaká máte očekávání.

Existuje spousta společností, kterým se daří získávat a udržovat zákazníky i bez nich. Dávají více pozornosti jiným marketingovým kanálům, ale i u nich je pouze otázkou času, než budou muset sociální sítě začít využívat. Jejich popularita totiž nadále roste, a to přibližně o 10 % každý rok. 

Vyplatí se vám reklama v tomto prostoru? Uveďme si více dopodrobna, v čem vám mohou sociální sítě z pozice společnosti sloužit. Tuto otázku si pak zodpovíte sami.

Dostanete se k novým zákazníkům

Pokud sociální sítě doposud nehrají žádnou roli ve vaší marketingové strategii, možná je načase to napravit. Můžete se totiž snadno dostat k novým zákazníkům. Každý člověk tráví čas na trošku jiných kanálech – takže získáte příležitost oslovit široké publikum.

Na každé sociální sítí pak funguje trošku jiný obsah. Zatímco na Facebooku mohou bodovat zajímavé obrázky, na TikToku se budete spoléhat na krátká a úderná videa. V poslední době také strmě narůstá popularita reklamy na profesní sociální síti LinkedIn – tam je více prostoru pro prezentaci tvrdých dat. Tím připomenete vaší síti svou odbornost, a navýší se tedy šance, že s vámi budou jiné společnosti chtít navázat spolupráci. V rámci B2B je LinkedIn jednou z nejpoužívanějších sociálních sítí. 

Oproti reklamě ve vyhledávačích je možné tu na sociálních sítích cílit na uživatele na základě jejich zájmů, chování a dalších demografických dat. Díky tomu budete moci vaši značku představit konkrétním skupinám uživatelů a pak vyhodnocovat, jak na ni reagují. To vše lze monitorovat pomocí klíčových ukazatelů výkonnosti. 

Nečekaná
obchodní příležitost?

Využijte chytrou půjčku
2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Krize jako příležitost

Využijte slevy u dodavatelů s externím kapitálem až 2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Nečekaný pokles tržeb?

Překlenovací půjčka
2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Předzásobte se na Vánoce.

Vytěžte ze sezóny maximum s externím kapitálem až 2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Nemusíte do nich tolik investovat

Abyste na sociálních sítích jako značka zazářili, nepotřebujete k tomu investice astronomických hodnot. To je hlavním důvodem, proč se vám reklama na sociálních sítích pravděpodobně vyplatí. I když z ní totiž nebudete na základě menší investice generovat obrovské zisky, můžete získat představu o komunikačním tónu, který na vaše (potenciální) zákazníky bude fungovat.

Postupně můžete rozpočet na reklamu navyšovat a tedy optimalizovat výkon, zkoušet více proměnných a dosahovat svých cílů. Ty mohou spočívat v získávání nové návštěvnosti na web nebo samotném prodeji vašich produktů či služeb. Částku, kterou bude potřeba investovat, také určují například vaše kritéria cílení, klíčová slova nebo text samotné reklamy.

Pokud na marketing na sociálních sítích nemáte prostor ve vašem harmonogramu, vždycky si můžete najmout profesionála. Šikovný marketér zhodnotí, jak reklamu tvořit, nastavovat a posléze monitorovat její výsledky.

Jeho čas však bude samozřejmě něco stát. A jakmile se reklamě začnete jako společnost věnovat na vyšší úrovni, náklady budou obecně stoupat. V takové situaci je možné zažádat o externí financování přes Lemonero, které je zaměřené na poskytování úvěrů pro e-shopy. 

Pomocí AI systému je tato služba schopna do detailu zhodnotit rizikovost projektu, budoucí trendy vzestupu či poklesu popularity a přibližnou profitabilitu. Schvaluje přibližně 80 % žádostí, a tak je vaše na úspěch oproti bance podstatně vyšší. Klasické banky totiž nemají stanovené pilíře, na základě kterých by e-shopy dokázaly posuzovat.

Široké spektrum formátů

Jak už jsme si řekli, každá sociální síť umožňuje jiné formáty reklamy. Na každé z nich také u zákazníků zabere něco jiného. 

Nespornou výhodou tohoto prostředí je spousta prostoru pro kreativitu a možnosti, které vám umožňují prezentovat vaši značku ve světle, které chcete. Aktuálně naprosto skvěle funguje formát Stories, se kterým začal jako první Snapchat. Jelikož však konkurence nikdy nespí, na této vlně se začal vézt také Instagram, Facebook a další giganti. 

Pokud máte možnost využívat videoformátu, s chutí do něj. V rámci jednoho videa totiž můžete předvést vaše produkty nebo služby a sdílet něco málo o vaší značce, přičemž obojí je pro cílovou skupinu snadno stravitelné. Nejdůležitějších je prvních pár sekund, které by měly být dostatečně zajímavé na to, aby udržely divákovu pozornost. Nebojte se tedy vytáhnout hlavní esa z rukávu už od první sekundy.

Mohlo by vás zajímat

Marketing s nízkým rozpočtem: jak i malé e-shopy mohou oslnit zákazníky?

Marketing s nízkým rozpočtem: jak i malé e-shopy mohou oslnit zákazníky?

Trh je napříč různými segmenty přehlcen velkými jmény, zazářit však mohou i ta menší – a to bez astronomických částek investovaných do marketingu. Jak na to?

Trh je napříč různými segmenty přehlcen velkými jmény, zazářit však mohou i ta menší – a to bez astronomických částek investovaných do marketingu. Jak na to?

Číst článek
Číst článek

Cookie apokalypsa v Google Chrome: co pro vás znamená a jak se na ni připravit?

Cookie apokalypsa v Google Chrome: co pro vás znamená a jak se na ni připravit?

Google Chrome ještě tento rok přestane podporovat cookies třetích stran. O co ale vlastně jde? A požaduje se po vás nějaká akce, aby váš e-shop nebyl ohrožen?

Google Chrome ještě tento rok přestane podporovat cookies třetích stran. O co ale vlastně jde? A požaduje se po vás nějaká akce, aby váš e-shop nebyl ohrožen?

Číst článek
Číst článek

Hacknutí facebookového reklamního účtu: jak mu předejít a co dělat, když k němu dojde?

Hacknutí facebookového reklamního účtu: jak mu předejít a co dělat, když k němu dojde?

Bezpečnostní hrozby jsou všude, a to platí i pro facebookové reklamní účty. Existuje několik technik, jak předejít hacknutí a jak postupovat, když už nastane.

Bezpečnostní hrozby jsou všude, a to platí i pro facebookové reklamní účty. Existuje několik technik, jak předejít hacknutí a jak postupovat, když už nastane.

Číst článek
Číst článek

Jak přesvědčit zákazníky k nákupu během Black Friday: 6+1 strategie

Jak přesvědčit zákazníky k nákupu během Black Friday: 6+1 strategie

Blíží se Black Friday – akce, na kterou netrpělivě čekají všichni, kdo chtějí razantně ušetřit za produkty. Jak přesvědčit zákazníky k nákupu během tohoto svátku?

Blíží se Black Friday – akce, na kterou netrpělivě čekají všichni, kdo chtějí razantně ušetřit za produkty. Jak přesvědčit zákazníky k nákupu během tohoto svátku?

Číst článek
Číst článek