Na sociální sítě chodíme z různých důvodů – tím nejpodstatnějším je však pouze zahnání dlouhé chvíle. Řada odborníků předpokládala, že jelikož se sem lidé chodí bavit, nebudou mít takovou chuť nakupovat. Dnes o problematice už nikdo nepochybuje. Ze sociálních sítí se totiž stal jeden z nejefektivnějších marketingových kanálů současnosti.
Abyste si udělali lepší představu o potenciálu marketingu na sociálních sítích, uveďme si jednoduchá fakta:
- Sociální sítě aktivně využívá přibližně 4,5 miliardy lidí.
- Průměrný uživatel tráví čas na přibližně 6,6 sociálních sítích.
- Každodenně zde průměrný uživatel stráví 2 a půl hodiny.
Záleží však na nastavení vaší strategie a také na tom, jaká kritéria budete považovat za úspěch a jaká máte očekávání.
Existuje spousta společností, kterým se daří získávat a udržovat zákazníky i bez nich. Dávají více pozornosti jiným marketingovým kanálům, ale i u nich je pouze otázkou času, než budou muset sociální sítě začít využívat. Jejich popularita totiž nadále roste, a to přibližně o 10 % každý rok.
Vyplatí se vám reklama v tomto prostoru? Uveďme si více dopodrobna, v čem vám mohou sociální sítě z pozice společnosti sloužit. Tuto otázku si pak zodpovíte sami.
Dostanete se k novým zákazníkům
Pokud sociální sítě doposud nehrají žádnou roli ve vaší marketingové strategii, možná je načase to napravit. Můžete se totiž snadno dostat k novým zákazníkům. Každý člověk tráví čas na trošku jiných kanálech – takže získáte příležitost oslovit široké publikum.
Na každé sociální sítí pak funguje trošku jiný obsah. Zatímco na Facebooku mohou bodovat zajímavé obrázky, na TikToku se budete spoléhat na krátká a úderná videa. V poslední době také strmě narůstá popularita reklamy na profesní sociální síti LinkedIn – tam je více prostoru pro prezentaci tvrdých dat. Tím připomenete vaší síti svou odbornost, a navýší se tedy šance, že s vámi budou jiné společnosti chtít navázat spolupráci. V rámci B2B je LinkedIn jednou z nejpoužívanějších sociálních sítí.
Oproti reklamě ve vyhledávačích je možné tu na sociálních sítích cílit na uživatele na základě jejich zájmů, chování a dalších demografických dat. Díky tomu budete moci vaši značku představit konkrétním skupinám uživatelů a pak vyhodnocovat, jak na ni reagují. To vše lze monitorovat pomocí klíčových ukazatelů výkonnosti.
Nemusíte do nich tolik investovat
Abyste na sociálních sítích jako značka zazářili, nepotřebujete k tomu investice astronomických hodnot. To je hlavním důvodem, proč se vám reklama na sociálních sítích pravděpodobně vyplatí. I když z ní totiž nebudete na základě menší investice generovat obrovské zisky, můžete získat představu o komunikačním tónu, který na vaše (potenciální) zákazníky bude fungovat.
Postupně můžete rozpočet na reklamu navyšovat a tedy optimalizovat výkon, zkoušet více proměnných a dosahovat svých cílů. Ty mohou spočívat v získávání nové návštěvnosti na web nebo samotném prodeji vašich produktů či služeb. Částku, kterou bude potřeba investovat, také určují například vaše kritéria cílení, klíčová slova nebo text samotné reklamy.
Pokud na marketing na sociálních sítích nemáte prostor ve vašem harmonogramu, vždycky si můžete najmout profesionála. Šikovný marketér zhodnotí, jak reklamu tvořit, nastavovat a posléze monitorovat její výsledky.
Jeho čas však bude samozřejmě něco stát. A jakmile se reklamě začnete jako společnost věnovat na vyšší úrovni, náklady budou obecně stoupat. V takové situaci je možné zažádat o externí financování přes Lemonero, které je zaměřené na poskytování úvěrů pro e-shopy.
Pomocí AI systému je tato služba schopna do detailu zhodnotit rizikovost projektu, budoucí trendy vzestupu či poklesu popularity a přibližnou profitabilitu. Schvaluje přibližně 80 % žádostí, a tak je vaše na úspěch oproti bance podstatně vyšší. Klasické banky totiž nemají stanovené pilíře, na základě kterých by e-shopy dokázaly posuzovat.