Víte o chodu svého e-shopu opravdu vše? Máme pro vás test z finančního řízení, který ověří vaše znalosti.
Ověřit své znalosti

Jak na poslední chvíli vytěžit z vánoční sezóny maximum?

Vlivem každodenních provozních činností řada e-shopů není na vánoční sezónu dostatečně připravena. Jak z ní můžete vytěžit maximum na poslední chvíli?

Pomalu, ale jistě se schyluje ke Štědrému dnu. Lidé právě intenzivně nakupují dárky pro své blízké, a proto má řada e-shopů naplno rozjeté vánoční kampaně napříč různými kanály. A i když je už vlak rozjetý, stále není pozdě začít činit ani pro ty, kteří se na sezónu nepřipravili na 100 %. Za pomoci několika kroků stále můžete maximalizovat své prodeje a dosáhnout exponenciálního růstu.

V našem článku si uvedeme praktické strategie, kterých můžete začít využívat ihned. I přesto, že Štědrý den nastane už za několik týdnů, se však nikam nežeňte. Pokud budete jednat ve stresu, mohou vám uniknout zásadní prvky kroků, které si uvedeme níže. Tím ve finále můžete vašemu e-shopu akorát uškodit. Vždy tedy jednejte především s rozvahou.

Jak z vánoční sezóny vytěžit maximum i v tomto pokročilém čase?

Maximalizujte své výdělky s PPC kampaněmi

Díky PPC kampaním můžete snadno oslovit lidi, kteří řeší nákup dárků na poslední chvíli. Jako vždy si však pohlídejte správné zacílení a neváhejte využít i retargetingu. Díky němu se vaše reklamy mohou zobrazovat lidem, kteří navštívili váš web, ale nenakoupili na něm. Jemně jim připomeňte, co si nechali ujít. Pokud je to ve vašich možnostech, můžete přidat i mírnou slevu. Cena zboží totiž mohla být tím, co zákazníka nakonec odradilo. 

V rámci výběru dárků skvělé fungují hlavně zbožové srovnávače. Vaše produkty se mohou zobrazovat potenciálním zákazníkům, kteří o podobné zboží projevili skutečný zájem. Pokud nyní nemáte dostatečné prostředky na váš PPC marketing, můžete využít výhodné půjčky od Lemonero – na marketingové kampaně se u e-shopů využívá nejčastěji.

Šlápněte do sociálních sítí pro okamžité prodeje

Sociální sítě jsou skvělým prodejním kanálem i na poslední chvíli, protože je na nich možné tvořit obsah velmi rychle. Paradoxně příspěvky, které nejsou do detailu propracované, mohou mít mnohdy větší úspěšnost než ty sofistikovanější. Vyzařují totiž autenticitu, která je v tomto prostředí vysoce ceněna.

To však samozřejmě neznamená, že vyfotíte pár fotek vašich produktů, publikujete a máte vystaráno. V této sezóně je velmi důležité dodat příspěvkům vánoční kabátek. Do něj pak můžete zabalit různé průvodce výběrem dárků nebo obsah, který bude zdůrazňovat vánoční slevy.

Možná ani není pozdě na domluvu spolupráce s influencery, kteří oslovují vaše cílové publikum. Kontaktujte některé z nich a poptejte se na ceny propagace vašich produktů. A když se nedomluvíte nyní, můžete jejich služeb využít někdy v budoucnu. 

Také na sociálních sítích využijte sílu reklamy. Na většině z nich je velmi jednoduché je nastavit, výsledky však mohou přinést obrovské. Vždy je ale zakládejte na datech ve formě trendů nebo analýzy úspěšnosti vašich minulých vstupů. Každou kampaň pak nezapomínejte monitorovat, abyste mohli postupně ladit strategii, a dosáhnout tak co nejlepšího poměru ceny a kvality.

Nečekaná
obchodní příležitost?

Využijte chytrou půjčku
2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Krize jako příležitost

Využijte slevy u dodavatelů s externím kapitálem až 2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Nečekaný pokles tržeb?

Překlenovací půjčka
2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Předzásobte se na Vánoce.

Vytěžte ze sezóny maximum s externím kapitálem až 2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Optimalizujte vztahy s dodavateli

Bez kvalitních dodavatelů by to nešlo, což během Vánoc platí dvojnásob. I když i oni mají plné ruce práce, vztahy s nimi se dají dobře optimalizovat i nyní. 

Držte se hlavně transparentní komunikace. Dodavatele pravidelně informujte o změnách v poptávce, aby se mohli rychle zařídit a odeslat vám v případě potřeby nové zboží. Abyste během tohoto období nezůstali „na suchu“, možná bude zapotřebí udělat větší objednávku. Kvůli ní si nemusíte výrazně narušovat cash flow – využijte úvěru od Lemonero, díky kterému budete mít peníze do 10 minut na účtě. Ty můžete využít i pro rezervační poplatky, které zajišťují přednostní doručení do vašich skladů.

Vyjednávejte oboustranně výhodné podmínky ve formě rychlejšího doručování či množstevních slev. Díky nim můžete relativně snadno zvýšit svůj profit, a tak z vánoční sezóny vytěžit opravdové maximum.

Nabídněte komplexní možnosti dopravy

Efektivní a spolehlivá doprava je pro zákaznickou spokojenost naprosto klíčová, a to v rámci celého kalendářního roku. Vždy transparentně uvádějte předpokládaný termín dodání. V dnešní netrpělivé době je vhodné zákazníka neustále informovat o stavu jeho objednávky.

Ve vánočním období je pak naprosto ideální vyvěsit na e-shop banner nebo notifikační lištu s termínem, do kterého je zboží možné objednat, aby stihlo přijít do Štědrého dne.

Také byste měli mít záložní plán pro případ, že nastanou běžné komplikace s dodáním. V zimním období se jedná například o špatné počasí – nikdy nemůžete předpokládat, kdy bude mít daný kurýr problém balíček dodat zavčas. Zkuste se tedy podívat i po jiných kurýrech či zapřemýšlet nad alternativními možnostmi dodání.

Marketingové taktiky na poslední chvíli

Ještě stále není pozdě na last minute marketing, který vás může svou efektivitou významně překvapit. Skvěle fungují například časově omezené nabídky, které vyvolávají urgenci a potřebu rychle se rozhodnout. Zákazníci si tak budou méně promýšlet, zda do koupě jít, či nikoliv.

Řada e-shopů také využívá dárkových kuponů. Ty se totiž dají zakoupit i ve velmi pokročilém čase – klidně přímo na Štědrý den. Nikam se nemusí doručovat, mají čistě digitální formu, a tak vytrhnou trn z paty všem opozdilcům. 

Využijte také e-mailového marketingu. Ten je dlouhodobě tou zdaleka nejefektivnější formou prodeje. Jeho prostřednictvím můžete posílat personalizované maily, které si získají pozornost potenciálních zákazníků. A co v nich komunikovat? Speciální nabídky, exkluzivní slevy nebo již zmíněné časově omezené nabídky. Můžete jít ještě o krok dále a slevu nabídnout pouze odběratelům vašeho newsletteru. Zákazníci tak budou vědět, že dosáhli na něco, co se jen tak někomu nepoštěstí, a je tak vyšší pravděpodobnost, že realizují nákup.

V neposlední řadě stávající zákazníky požádejte o recenze. A nebojte se s nimi pak pochlubit, protože představují silný přesvědčovací prvek. 

Vánoce jsou obdobím klidu, pro e-shopy však bývají mnohdy velmi hektické. Jak jsme si ale řekli na začátku, každý krok se pokuste dělat s rozvahou. Jedině tak přinese efekt, který očekáváte, a tak z vánoční sezóny vytěžíte maximum i na poslední chvíli. Přejeme hodně štěstí a šťastné a veselé Vánoce!

Mohlo by vás zajímat

Krizové řízení s Lemonero – jak překonat náročné období v byznysu?

Krizové řízení s Lemonero – jak překonat náročné období v byznysu?

Ať už je váš e-shop jakkoli úspěšný, nikdy nemůže být 100% imunní vůči nepředvídaným krizím. Záchranný kruh vám podá správné krizové řízení – jak na něj?

Ať už je váš e-shop jakkoli úspěšný, nikdy nemůže být 100% imunní vůči nepředvídaným krizím. Záchranný kruh vám podá správné krizové řízení – jak na něj?

Číst článek
Číst článek

Diverzifikací produktů vašeho e-shopu k novým zákazníkům: 5 kroků k úspěchu

Diverzifikací produktů vašeho e-shopu k novým zákazníkům: 5 kroků k úspěchu

Spoléhat se dlouhodobě na ty samé produkty se některým značkám sice vyplácí, není to však vhodné pro všechny. Jak diverzifikovat nabídku vašeho e-shopu?

Spoléhat se dlouhodobě na ty samé produkty se některým značkám sice vyplácí, není to však vhodné pro všechny. Jak diverzifikovat nabídku vašeho e-shopu?

Číst článek
Číst článek

Nový rok, nová příležitost k růstu vašeho e-shopu: jak v aktuálním období prosperovat?

Nový rok, nová příležitost k růstu vašeho e-shopu: jak v aktuálním období prosperovat?

Vánoční boom už je nějakou dobu za námi. Že zákazníci nyní nejsou ochotni nakupovat? Omyl – přistupujte k vašim strategiím chytře a můžete prosperovat!

Vánoční boom už je nějakou dobu za námi. Že zákazníci nyní nejsou ochotni nakupovat? Omyl – přistupujte k vašim strategiím chytře a můžete prosperovat!

Číst článek
Číst článek

Analýza konkurence: 7 jednoduchých kroků, jak ji provést

Analýza konkurence: 7 jednoduchých kroků, jak ji provést

Každý, kdo chce zazářit na e-commerce trhu, musí provést řadu důležitých kroků. Jedním z nich je analýza konkurence – díky ní vyniknete a získáte si zákazníky.

Každý, kdo chce zazářit na e-commerce trhu, musí provést řadu důležitých kroků. Jedním z nich je analýza konkurence – díky ní vyniknete a získáte si zákazníky.

Číst článek
Číst článek