Najít produkt, který bude u zákazníků oblíbený a profitabilní, se může ve světě e-commerce stát pořádnou výzvou. Nakupování na internetu je stále populárnější – a tak neustále přibývá konkurentů a také produktů, které je možné zakoupit.
Uvedení novinky na trh navíc obnáší řadu nákladů. Pakliže se tedy produkt neuchytí, eshopaři mohou čelit značným ztrátám. A i proto se spousta z nich nedostane přes počáteční analýzu a minou tedy svou šanci na úspěch.
I když to tak nemusí působit, na trhu je stále ještě poměrně dost mezer. Pokud se vám tedy některé z nich podaří vyplnit, můžete se dostat do dlouhodobě zajímavých zisků.
Jak však objevit produkt, který bude mít šanci na úspěch? Pojďme se podívat na několik tipů, které by vám mohly pomoci.
Úspěch e-shopů spočívá v jejich unikátní přidané hodnotě
Internet je silně konkurenční prostředí a zákazníci jsou stále náročnější. Spoustě z nich už nestačí pouze dostat produkt výměnou za peníze, ale očekávají něco navíc.
Zamyslete se nad tím, jakou přidanou hodnotu dokážete poskytnout a rozhodně ji vašim zákazníkům komunikujte. Může se jednat o prvotřídní kvalitu, doplňkové služby nebo excelentní zákaznický servis. Dbát byste měli také na rychlost dodání a v dnešní době také udržitelnost. Jestliže se vám podaří jakýmkoli prvkem vystoupit z řady, máte zaděláno na úspěch. Lidé totiž oceňují originalitu.
Dbejte na realistický finanční propočet
Opomenutí tvorby finanční strategie je jednou z nejčastějších chyb e-shopařů vůbec. Před spuštěním obchodu by totiž mělo být všechno černé na bílém, abyste měli jasně definované kroky, které budete podnikat. A to hlavně v rámci investic.
Nečekejte, že vás vyjde provoz e-shopu na pár korun. Průběhem času se na vás totiž může navalit tolik nákladů, že je nebudete zvládat financovat. Mimo jiné budete řešit například skladování zboží, dopravu, marketing, produktové fotografie či tvorbu webu.
Dříve nebo později budete pravděpodobně muset zažádat o externí financování. Při správném použití těchto prostředků je možné vaše úsilí posunout o několik úrovní výše.
Nejčastější volbou jsou půjčky od bank, ale kvůli vyššímu riziku se pravděpodobně nedostanete k tak vysokým částkám. Schvalovací proces navíc většinou trvá dlouhou dobu.
Vhodnou variantou je využít našeho externího růstového financování, které můžete zdarma a nezávazně vyzkoušet z administraci e-shopů Shoptet, Eshop-rychle a Upgates. Až 1 000 000 Kč můžete mít na účtu do 10 minut. Pro vyhodnocování konkrétních žádostí využíváme umělou inteligenci, která dokáže předpovědět přibližnou profitabilitu e-shopu a budoucí trendy. Schvalovací proces je tedy výrazně rychlejší a navíc máte mnohem větší šanci na úspěch. Svoje peníze dostane přibližně 80 % žadatelů.