Víte o chodu svého e-shopu opravdu vše? Máme pro vás test z finančního řízení, který ověří vaše znalosti.
Ověřit své znalosti

Jak objevit produkt, který se bude dobře prodávat?

Jak objevit produkt, který bude mít šanci na úspěch? Pojďme se podívat na několik tipů, které by vašemu e-shopu mohly pomoci.

Najít produkt, který bude u zákazníků oblíbený a profitabilní, se může ve světě e-commerce stát pořádnou výzvou. Nakupování na internetu je stále populárnější – a tak neustále přibývá konkurentů a také produktů, které je možné zakoupit.

Uvedení novinky na trh navíc obnáší řadu nákladů. Pakliže se tedy produkt neuchytí, eshopaři mohou čelit značným ztrátám. A i proto se spousta z nich nedostane přes počáteční analýzu a minou tedy svou šanci na úspěch.

I když to tak nemusí působit, na trhu je stále ještě poměrně dost mezer. Pokud se vám tedy některé z nich podaří vyplnit, můžete se dostat do dlouhodobě zajímavých zisků. 

Jak však objevit produkt, který bude mít šanci na úspěch? Pojďme se podívat na několik tipů, které by vám mohly pomoci.

Úspěch e-shopů spočívá v jejich unikátní přidané hodnotě

Internet je silně konkurenční prostředí a zákazníci jsou stále náročnější. Spoustě z nich už nestačí pouze dostat produkt výměnou za peníze, ale očekávají něco navíc. 

Zamyslete se nad tím, jakou přidanou hodnotu dokážete poskytnout a rozhodně ji vašim zákazníkům komunikujte. Může se jednat o prvotřídní kvalitu, doplňkové služby nebo excelentní zákaznický servis. Dbát byste měli také na rychlost dodání a v dnešní době také udržitelnost. Jestliže se vám podaří jakýmkoli prvkem vystoupit z řady, máte zaděláno na úspěch. Lidé totiž oceňují originalitu. 

Dbejte na realistický finanční propočet

Opomenutí tvorby finanční strategie je jednou z nejčastějších chyb e-shopařů vůbec. Před spuštěním obchodu by totiž mělo být všechno černé na bílém, abyste měli jasně definované kroky, které budete podnikat. A to hlavně v rámci investic.

Nečekejte, že vás vyjde provoz e-shopu na pár korun. Průběhem času se na vás totiž může navalit tolik nákladů, že je nebudete zvládat financovat. Mimo jiné budete řešit například skladování zboží, dopravu, marketing, produktové fotografie či tvorbu webu. 

Dříve nebo později budete pravděpodobně muset zažádat o externí financování. Při správném použití těchto prostředků je možné vaše úsilí posunout o několik úrovní výše.

Nejčastější volbou jsou půjčky od bank, ale kvůli vyššímu riziku se pravděpodobně nedostanete k tak vysokým částkám. Schvalovací proces navíc většinou trvá dlouhou dobu.

Vhodnou variantou je využít našeho externího růstového financování, které můžete zdarma a nezávazně vyzkoušet z administraci e-shopů Shoptet, Eshop-rychle a Upgates. Až 1 000 000 Kč můžete mít na účtu do 10 minut. Pro vyhodnocování konkrétních žádostí využíváme umělou inteligenci, která dokáže předpovědět přibližnou profitabilitu e-shopu a budoucí trendy. Schvalovací proces je tedy výrazně rychlejší a navíc máte mnohem větší šanci na úspěch. Svoje peníze dostane přibližně 80 % žadatelů.

Nečekaná
obchodní příležitost?

Využijte chytrou půjčku
2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Krize jako příležitost

Využijte slevy u dodavatelů s externím kapitálem až 2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Nečekaný pokles tržeb?

Překlenovací půjčka
2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Předzásobte se na Vánoce.

Vytěžte ze sezóny maximum s externím kapitálem až 2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Vzhůru mezi zákazníky!

Zákaznická poptávka se neustále mění. Výběr ideálního produktu rozhodně nestavte na datech, která vypovídají o tom, co bylo u zákazníků oblíbené před určitou dobou. Vždy by měl reflektovat aktuální potřeby a problémy. 

Jako příklad si uveďme roušky a dezinfekci. Zatímco na začátku roku 2020 takové produkty nakupovala jen hrstka zákazníků, o pár měsíců se navýšil jejich odbyt o tisíce procent. Není tedy důležitý pouze produkt, ale také jeho načasování. A jak zjistíte, co zákazníky aktuálně pálí? Přímo v jejich řadách!

Můžete se zkusit připojit do facebookových skupin, které jsou relevantní k vašemu segmentu nebo zmapovat hojně využívané hashtagy na Instagramu. Pomocnou ruku vám také mohou podat stará dobrá diskuzní fóra, kde návštěvníci rádi sdělují, co je trápí. 

Také se zkuste zamyslet nad tím, jakou potřebu byste potřebovali vyplnit vy. Už se vám určitě několikrát stalo, že jste něco hledali, ale neúspěšně. Možná takový produkt ještě neexistuje a právě vy máte být těmi, kteří se o jeho osvětu přičiní. 

Díky vaší vazbě se také dá předpokládat, že vás daný segment zajímá. Naroste tedy vaše motivace vylepšovat produkt i další aspekty nákupu, takže se mnohem lépe překlenete přes náročnější období, která vás mohou na vaší cestě potkat.

Inspirujte se v zahraničí

V zahraničí často vznikají nákupní trendy, u kterých se dá předpokládat, že se brzy dostanou také na náš trh. Pakliže je budete monitorovat, inspirace na sebe nenechá dlouho čekat a vy tak můžete začít konat. Díky tomu získáte náskok oproti konkurenčním společnostem.

V této činnosti vám opět pomohou sociální sítě, v dnešní době například velice oblíbený TikTok. Můžete však využít také specializovaných služeb pro analýzu obsahu, které vám umožní monitorovat zahraniční trendy z dlouhodobého hlediska. Určitě vyzkoušejte například Trendy Google.

Dále se můžete podívat na nejprodávanější produkty na populárních prodejních platformách typu Amazon, eBay nebo Etsy. Je možné je filtrovat i podle konkrétní kategorie.

Nikdy však nezapomeňte na analýzu místního trhu, díky čemuž zjistíte, zda by byl zde o produkt zájem. Pakliže totiž neobjevíte žádného konkurenta, může to znamenat, že po daném zboží zkrátka neexistuje prakticky žádná poptávka.

A jeden bonusový tip na závěr: pokud si vašimi kroky nejste jisti, vždy je zkonzultujte s profesionálem. Hodina jeho času vám totiž může ušetřit tisíce korun.

Mohlo by vás zajímat

Nový rok, nová příležitost k růstu vašeho e-shopu: jak v aktuálním období prosperovat?

Nový rok, nová příležitost k růstu vašeho e-shopu: jak v aktuálním období prosperovat?

Vánoční boom už je nějakou dobu za námi. Že zákazníci nyní nejsou ochotni nakupovat? Omyl – přistupujte k vašim strategiím chytře a můžete prosperovat!

Vánoční boom už je nějakou dobu za námi. Že zákazníci nyní nejsou ochotni nakupovat? Omyl – přistupujte k vašim strategiím chytře a můžete prosperovat!

Číst článek
Číst článek

Analýza konkurence: 7 jednoduchých kroků, jak ji provést

Analýza konkurence: 7 jednoduchých kroků, jak ji provést

Každý, kdo chce zazářit na e-commerce trhu, musí provést řadu důležitých kroků. Jedním z nich je analýza konkurence – díky ní vyniknete a získáte si zákazníky.

Každý, kdo chce zazářit na e-commerce trhu, musí provést řadu důležitých kroků. Jedním z nich je analýza konkurence – díky ní vyniknete a získáte si zákazníky.

Číst článek
Číst článek

Jak na poslední chvíli vytěžit z vánoční sezóny maximum?

Jak na poslední chvíli vytěžit z vánoční sezóny maximum?

Vlivem každodenních provozních činností řada e-shopů není na vánoční sezónu dostatečně připravena. Jak z ní můžete vytěžit maximum na poslední chvíli?

Vlivem každodenních provozních činností řada e-shopů není na vánoční sezónu dostatečně připravena. Jak z ní můžete vytěžit maximum na poslední chvíli?

Číst článek
Číst článek

Stabilní růst e-shopu i po Black Friday – několik cest, které vám jej zajistí

Stabilní růst e-shopu i po Black Friday – několik cest, které vám jej zajistí

Black Friday přináší všem e-shopům příležitost maximalizovat svůj zisk a dosáhnout exponenciálního růstu. Ten však po akci může pominout – jak tomu zabránit?

Black Friday přináší všem e-shopům příležitost maximalizovat svůj zisk a dosáhnout exponenciálního růstu. Ten však po akci může pominout – jak tomu zabránit?

Číst článek
Číst článek