Víte o chodu svého e-shopu opravdu vše? Máme pro vás test z finančního řízení, který ověří vaše znalosti.
Ověřit své znalosti

6 tipů, jak vybrat ideální sociální síť pro váš byznys

Každý e-shop by měl vědět, jak na sociální sítě. Jejich efektivita totiž může výrazně překonat ostatní marketingové kanály. Jak zvolit tu pravou?

V posledních letech a měsících vzniká tolik sociálních sítí, že s nimi prakticky není možné držet krok. I to dokazuje jejich obrovskou obecnou popularitu. Lidé si na sociálních sítích zvykli krátit dlouhou chvíli, a to už se dnes netýká pouze mladých, internetem vychovaných generací. V případě byznysů se tedy marketing v tomto prostoru stává neodmyslitelnou součástí dlouhodobého úspěchu.

Rozhodně neříkáme, že musíte být na všech. Některé pro vás budou vhodnější, jiné méně – to se odvíjí primárně od vaší cílové skupiny a byznysového zaměření. Navíc je lepší zvládat jednu síť excelentně, než jich spravovat několik polovičatě. 

Jak ale vybrat ideální síť pro váš byznys? 

1. Ujasněte si své cíle

Každá sociální síť má své výhody, ale i nevýhody. Předtím, než kliknete na tlačítko Vytvořit účet, zapřemýšlejte, jaký efekt od tohoto typu marketingu očekáváte. Marketéři nejčastěji pracují na firemních profilech, aby:

  • zvýšili povědomí o značce,
  • získali přímé objednávky,
  • zvýšili zapojení komunity,
  • rozšířili publikum,
  • zvýšili návštěvnost webu.

V závislosti na vaší marketingové strategii samozřejmě můžete mít jiné cíle. Je však velmi pravděpodobné, že minimálně jeden z uvedených se bude týkat i vás. Jaký cíl je největší prioritou? Odpověď na tuto otázku vám zúží výběr potenciálních sociálních sítí, do kterých můžete šlápnout.

Pakliže pochybujete, zda se vám vyplatí investovat prostředky do dané sociální sítě, přečtěte si náš článek Vyplatí se vám reklama na sociálních sítích?

2. Berte v potaz dostupné zdroje

Ty nejpoužívanější sociální sítě jsou dominovány tvrdou konkurencí. Kvůli tomu jim budete muset investovat spoustu času a úsilí, jinak se totiž ztratíte v oceánu dalších a dalších profilů. A nemluvíme zde jen o investici do tvorby příspěvků, ale také do strategizování a osvojování si nových funkcí.

Zeptejte se sami sebe, jaké máte dostupné zdroje. Máte dedikovaný tým na sociální sítě? Pokud ne, kdo bude za sociální sítě vaší společnosti odpovídat? Chcete-li fungovat na více kanálech, jeden člověk to jen stěží zvládne.

S danou sociální sítí se také budete muset naučit pracovat, přestože je dnes řada činností automatizována. To všechno zabírá drahocenný čas a pakliže ho nemáte nazbyt, nedává smysl pracovat na několika sítích zároveň. Také bude rozumnější pracovat se sociální sítí, která nevyžaduje tolik úsilí.

3. Zvažte možnost recyklace dostupného obsahu

Možná máte dostupnou řadu fotek, které byste mohli znovu využít v rámci marketingu na sociálních sítích. Nebo máte uložených několik hodnotných článků, které jste sepsali, když jste měli dlouhou chvíli.

Ať už se jedná o cokoliv, recyklovat obsah znamená šetřit čas a náklady. Při výběru sociální sítě byste tedy měli brát v potaz i formát již existujícího obsahu. Dle průzkumů jsou nejefektivnější příspěvky, které obsahují videa či obrázky, ani text se však rozhodně neztratí. 

Pokud například máte spoustu kvalitního video obsahu, rozhodně byste měli zvážit Facebook, YouTube a Instagram. V případě, že máte k dispozici spoustu odborného textu, do vašeho hledáčku by se měl dostat i LinkedIn. Na této profesní sociální síti lidé obzvláště oceňují, když se setkávají s obsahem, který dokazuje, že jste mistři v oboru.

Před volbou ideální sociální sítě pro váš byznys se také připravte na to, že obsah budete muset tvořit pravidelně.

4. Podívejte se, kde se vyskytuje vaše cílová skupina

I když vy možná nemusíte mít profil na sociálních sítích, vaši zákazníci už tam dávno jsou. Nahlédněte do vašich webových dat, kde zjistíte, odkud přichází návštěvníci. V rámci sociálních sítí si totiž mohou mezi sebou posílat odkazy na váš web nebo je zmiňovat ve svých příbězích.

Ještě lepším způsobem, jak zjistit, kde se cílová skupina vyskytuje, je definovat ji a následně porovnat s aktuálními statistikami nejpoužívanějších sociálních sítí. Pomocnou ruku vám podají hlavně demografická data – pokud se tedy vaše cílová skupina skládá primárně ze zákazníků mladší generace, měli byste zvážit například TikTok.

Ostatně tato platforma se značnou měrou zasloužila o boom influencer marketingu, který je v dnešní době jednou z nejlepších cest, jak oslovit nové zákazníky.

5. Výběr základejte i na vašem odvětví

Facebook, Instagram a YouTube jsou nejpoužívanější sociální sítě, a to jak u značek, tak spotřebitelů. To však rozhodně neznamená, že byste po nich měli po hlavě skočit – u vás to totiž může být jinak, což je dáno vaším odvětvím.

Nejlepším způsobem, jak zjistit, která sociální síť je pro vaše zaměření nejvhodnější, je prostřednictvím analýzy konkurence. Díky ní získáte také představu o typu obsahu, který u konkurence dobře funguje.

Taková analýza je tedy hodnotným vstupem, který byste měli před zvolením ideální sociální sítě mít. Neváhejte si v případě nejasností nechat pomoci od profesionálů. Počáteční investice sice může být vyšší, v dlouhodobém měřítku však můžete značnou část nákladů ušetřit. Pakliže nyní nemáte dostatečné prostředky, můžete využít půjčky od Lemonero.

6. Konkurenti vám dodají hodnotná data

Jak jsme už zmínili v předchozím bodu, analýza konkurence by vám rozhodně neměla uniknout. Podívejte se na profily vašich konkurentů. Na jakých sítích pracují? O čem jsou jejich příspěvky? Jakou mají míru zapojení ze strany uživatelů? Tyto otázky vám dodají bližší představu o tom, jak se vašim sokům daří.

A tím benefity takového šmírování nekončí. S troškou času totiž také zjistíte, čemu se rozhodně vyhnout nebo v jakých denních dobách není vhodné publikovat příspěvky. 

Ideální sociální síť nemůžete rozpoznat bez důkladné přípravy a rešerše. Ujistěte se tedy, že máte dostatek času jak na tyto aktivity, tak samotné spravování profilu. Ten je totiž nejcennější – můžete mít geniální nápady, ale pokud nebudete mít čas je realizovat, budou vám k ničemu.

Jako bonusový tip si uveďme zachování otevřené mysli. Zatímco v aktuální době vám může perfektně fungovat určitá sociální síť, v budoucnu může být vytvořena nová, která bude efektivnější. Mějte tedy oči neustále na stopkách a pravidelně se v oblasti marketingu na sociálních sítích vzdělávejte. Jen tak vybudujete profil, který vám bude perfektně plnit vaše obchodní cíle.

Nečekaná
obchodní příležitost?

Využijte chytrou půjčku
2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Krize jako příležitost

Využijte slevy u dodavatelů s externím kapitálem až 2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Nečekaný pokles tržeb?

Překlenovací půjčka
2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Předzásobte se na Vánoce.

Vytěžte ze sezóny maximum s externím kapitálem až 2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Mohlo by vás zajímat

Krizové řízení s Lemonero – jak překonat náročné období v byznysu?

Krizové řízení s Lemonero – jak překonat náročné období v byznysu?

Ať už je váš e-shop jakkoli úspěšný, nikdy nemůže být 100% imunní vůči nepředvídaným krizím. Záchranný kruh vám podá správné krizové řízení – jak na něj?

Ať už je váš e-shop jakkoli úspěšný, nikdy nemůže být 100% imunní vůči nepředvídaným krizím. Záchranný kruh vám podá správné krizové řízení – jak na něj?

Číst článek
Číst článek

Diverzifikací produktů vašeho e-shopu k novým zákazníkům: 5 kroků k úspěchu

Diverzifikací produktů vašeho e-shopu k novým zákazníkům: 5 kroků k úspěchu

Spoléhat se dlouhodobě na ty samé produkty se některým značkám sice vyplácí, není to však vhodné pro všechny. Jak diverzifikovat nabídku vašeho e-shopu?

Spoléhat se dlouhodobě na ty samé produkty se některým značkám sice vyplácí, není to však vhodné pro všechny. Jak diverzifikovat nabídku vašeho e-shopu?

Číst článek
Číst článek

Nový rok, nová příležitost k růstu vašeho e-shopu: jak v aktuálním období prosperovat?

Nový rok, nová příležitost k růstu vašeho e-shopu: jak v aktuálním období prosperovat?

Vánoční boom už je nějakou dobu za námi. Že zákazníci nyní nejsou ochotni nakupovat? Omyl – přistupujte k vašim strategiím chytře a můžete prosperovat!

Vánoční boom už je nějakou dobu za námi. Že zákazníci nyní nejsou ochotni nakupovat? Omyl – přistupujte k vašim strategiím chytře a můžete prosperovat!

Číst článek
Číst článek

Analýza konkurence: 7 jednoduchých kroků, jak ji provést

Analýza konkurence: 7 jednoduchých kroků, jak ji provést

Každý, kdo chce zazářit na e-commerce trhu, musí provést řadu důležitých kroků. Jedním z nich je analýza konkurence – díky ní vyniknete a získáte si zákazníky.

Každý, kdo chce zazářit na e-commerce trhu, musí provést řadu důležitých kroků. Jedním z nich je analýza konkurence – díky ní vyniknete a získáte si zákazníky.

Číst článek
Číst článek