Víte o chodu svého e-shopu opravdu vše? Máme pro vás test z finančního řízení, který ověří vaše znalosti.
Ověřit své znalosti

5 důvodů, proč byste měli začít podnikat na internetu

Měli byste vyzkoušet své štěstí v online podnikání? Pravděpodobně ano! Důvodů, proč se do digitálního byznysu pustit, existuje nespočet. Jaké máme na mysli?

Založit si vlastní e-shop nikdy nebylo jednodušší než dnes. Nepotřebujete k tomu znát žádný programovací jazyk, existuje totiž řada platforem, kde si může vlastní obchod snadno naklikat i naprostý laik. Ani základní marketing nemusí představovat problém, protože sociální sítě dnes umí používat téměř každý, kdo používá internet. Technická stránka věci už tedy v počátcích nebývá takovou bariérou jako rozhodování, v čem vlastně podnikat.

Někteří toto rozhodnutí učinili na základě sáhodlouhých analýz, jiní do online podnikání skočili po hlavě a všechno se učili za procesu. Samozřejmě, první varianta představuje mnohem větší jistotu, druhá však dobrodružství, které vás může neskutečně naplňovat.

Důvodů, proč začít podnikat na internetu, se dá vymyslet nespočet a každý majitel e-shopu nebo poskytovatel služeb uvede trošku jiné. My si však uvedeme ty hlavní – takové, které jsou oproti klasickému zaměstnání výrazným lákadlem úplně pro všechny.

Jaké to jsou?

1. Minimální vstupní náklady

Spousta podnikatelů vybudovala svoje online impérium pouze s počítačem, doménou a hostingem. To vás může vyjít jen na pár stovek ročně, i když samozřejmě určitá investice může zajistit rychlejší růst. 

Jak takové prostředky můžete získat? Přečtěte si náš článek Jaké existují způsoby a zdroje financování podniku?

E-shopy často začínají jako blogy, na které jejich majitelé publikují hodnotný obsah a teprve v určitém bodě se rozhodnou je transformovat na obchodní kanály. Už totiž mají určité publikum, a tedy i potenciální zákazníky, kterým produkt nabídnout.

Stejné strategie můžete využít i vy. V rámci počátečních měsíců můžete vydělávat na reklamě nebo affiliate marketingu, který spočívá v doporučování produktů od jiných společností. Při každém prodeji přes váš unikátní odkaz získáte určitou provizi.

Jak jsme si řekli v úvodu, e-shop můžete zařídit na vlastní pěst – nemusíte tedy platit žádné zaměstnance či nájem, což jsou u kamenných obchodů ty největší náklady.

I kdybyste hned po spuštění webových stránek chtěli prodávat produkty, není potřeba je nakupovat. Můžete totiž využít dropshippingu, což je obchodní model, při kterém nabízíte zboží velkoobchodního dodavatele či přímého výrobce. U takové formy není potřeba držet sklad, protože objednávky odesílá přímo dodavatel/výrobce.

2. Obrovský potenciál v rámci výdělků

U online podnikání vaše výdělky nejsou určené počtem pracovních hodin, ale produktivitou, které jste v rámci vaší pracovní doby schopni dosáhnout. Ta se mimo jiné odvíjí také od efektivity nastavených procesů.

Zisku můžete dosáhnout téměř neomezeného, budete se však muset naučit identifikovat a následně prioritizovat činnosti, které v rámci vašeho dlouhodobého rozvoje dávají největší smysl. 

Na rozdíl od kamenného obchodu může e-shop vydělávat, i když spíte. Nemusíte být neustále k dispozici, zákazník totiž transakci zvládne realizovat sám. 

Vybavte se však potřebnou dávkou trpělivosti, protože úspěchu nemusíte dosáhnout tak rychle, jak byste očekávali. Jako každé podnikání i e-shop chce především čas. Mnohdy vám může připadat, že vaše úsilí nikam nevede – a v takových případech je potřeba zatnout zuby, přehodnotit své strategie a nastoupit na cestu, která bude perspektivnější.

Zajímá vás, kolik byste mohli vydělat? Pro demonstrativní účely jsme vytvořili kalkulačku návratnosti investic. V ní si můžete zvolit, zda byste investovali do zásob, vybavení, marketingu nebo náboru zaměstnanců. Kalkulačka vás vyzve k vyplnění několika číselných údajů a vypočítá, jakého zisku můžete díky úvěru od Lemonero dosáhnout.

3. Možnost soustředit se na to, co je pro vás nejdůležitější

Jednou z největších výhod online podnikání je možnost soustředit se na činnosti, které jsou pro vás nejdůležitější. Díky tomu pro vás bude mnohem snazší udržet si motivaci e-shop průběžně rozvíjet.

Je čistě na vás, čemu se budete věnovat nejvíce. Rádi vzděláváte druhé? Zpočátku váš projekt zaměřte na publikaci hodnotných článků a časem můžete přizvat někoho, kdo se postará o prodej produktů. Bude vás bavit hned ze začátku řešit produkty? Jen do toho – vyberte ten správný marketingový kanál, sjednejte s dodavateli výhodné podmínky a pusťte se do cenotvorby.

Podnikání by vás mělo především bavit. Samozřejmě vše nebude růžové a budete muset řešit i nepříjemné úkoly. Nicméně když budete vědět, že se vždy vrátíte k činnostem, které vás skutečně naplňují, proplujete těžkostmi snadněji.

4. Časová flexibilita

Ještě nemusíte vědět, v čem chcete podnikat, už nyní nám však jistě dáte za pravdu, že časová nezávislost je další nespornou výhodou online byznysu. V klasickém zaměstnání se musíte přizpůsobovat druhým – tady si můžete pracovní režim uzpůsobit podle vlastních představ. Samozřejmě to však neznamená, že si dáte nohy na stůl a ruce za hlavu. Stále je totiž potřeba dosahovat obchodních cílů.

Také je zcela na vás, jakým způsobem skloubíte svůj pracovní a osobní život. Počítejte však s tím, že abyste vybudovali úspěšný projekt, budete mu muset něco obětovat. Časem se vám to vrátí, protože můžete většinu činností chytře delegovat poté, co váš obrat vydělá na vaše budoucí spolupracovníky.

Vyhovuje vám pracovat v pozdních hodinách, kdy je všude klid? Jen do toho. Radši si přivstanete brzy ráno, protože vám to lépe myslí? Se správou vašeho digitálního byznysu se nepojí žádný konkrétní čas.

5. Online byznys nemá pevnou otevírací dobu

Jak jsme už zmínili, e-shop může běžet 24 hodin denně, 7 dní v týdnu – tedy i v době, kdy nesedíte u počítače. Každý se může k vašemu obsahu dostat, kdykoliv uzná za vhodné.

Zpočátku podnikatelé často dělají většinu věcí manuálně, v dnešní době se však nabízí široké spektrum automatizací, které dokáže nastavit prakticky kdokoliv. Posvítili jsme si na ně v článku Automatizace procesů e-shopu – usnadněte si jeho provoz. Automatizace ještě více sníží potřebu sedět celé dny u počítače. Relativně brzy se tedy můžete dostat do bodu, kdy většina procesů poběží bez vašeho přičinění.

I když e-shop nemá pevnou otevírací dobu, je vhodné určit si dny a časy, kdy budete pro zákazníky k dispozici, ať už na e-mailu, telefonu nebo chatu. Koneckonců rychlá zákaznická podpora je mnohdy rozhodujícím prvkem v celkovém úspěchu e-shopu. Sice se i ta dá částečně automatizovat pomocí chatbotů, ti však spoustu otázek zodpovědět nedokážou.

Podnikání na internetu má spoustu výhod, ale také úskalí, mezi které se řadí například enormní konkurence. Jedno je však jisté – když se chce, všechno jde. A pokud se to nepovede napoprvé, poučíte se a s trochou elánu založíte další projekt, který už může mít větší potenciál. Za procesu mějte na vědomí důvody, proč byste se online podnikání měli věnovat, protože mohou představovat motor ke konstantní akci.

Nečekaná
obchodní příležitost?

Využijte chytrou půjčku
2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Krize jako příležitost

Využijte slevy u dodavatelů s externím kapitálem až 2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Nečekaný pokles tržeb?

Překlenovací půjčka
2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Předzásobte se na Vánoce.

Vytěžte ze sezóny maximum s externím kapitálem až 2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Mohlo by vás zajímat

Krizové řízení s Lemonero – jak překonat náročné období v byznysu?

Krizové řízení s Lemonero – jak překonat náročné období v byznysu?

Ať už je váš e-shop jakkoli úspěšný, nikdy nemůže být 100% imunní vůči nepředvídaným krizím. Záchranný kruh vám podá správné krizové řízení – jak na něj?

Ať už je váš e-shop jakkoli úspěšný, nikdy nemůže být 100% imunní vůči nepředvídaným krizím. Záchranný kruh vám podá správné krizové řízení – jak na něj?

Číst článek
Číst článek

Diverzifikací produktů vašeho e-shopu k novým zákazníkům: 5 kroků k úspěchu

Diverzifikací produktů vašeho e-shopu k novým zákazníkům: 5 kroků k úspěchu

Spoléhat se dlouhodobě na ty samé produkty se některým značkám sice vyplácí, není to však vhodné pro všechny. Jak diverzifikovat nabídku vašeho e-shopu?

Spoléhat se dlouhodobě na ty samé produkty se některým značkám sice vyplácí, není to však vhodné pro všechny. Jak diverzifikovat nabídku vašeho e-shopu?

Číst článek
Číst článek

Nový rok, nová příležitost k růstu vašeho e-shopu: jak v aktuálním období prosperovat?

Nový rok, nová příležitost k růstu vašeho e-shopu: jak v aktuálním období prosperovat?

Vánoční boom už je nějakou dobu za námi. Že zákazníci nyní nejsou ochotni nakupovat? Omyl – přistupujte k vašim strategiím chytře a můžete prosperovat!

Vánoční boom už je nějakou dobu za námi. Že zákazníci nyní nejsou ochotni nakupovat? Omyl – přistupujte k vašim strategiím chytře a můžete prosperovat!

Číst článek
Číst článek

Analýza konkurence: 7 jednoduchých kroků, jak ji provést

Analýza konkurence: 7 jednoduchých kroků, jak ji provést

Každý, kdo chce zazářit na e-commerce trhu, musí provést řadu důležitých kroků. Jedním z nich je analýza konkurence – díky ní vyniknete a získáte si zákazníky.

Každý, kdo chce zazářit na e-commerce trhu, musí provést řadu důležitých kroků. Jedním z nich je analýza konkurence – díky ní vyniknete a získáte si zákazníky.

Číst článek
Číst článek