Víte o chodu svého e-shopu opravdu vše? Máme pro vás test z finančního řízení, který ověří vaše znalosti.
Ověřit své znalosti

7 tipů, jak mohou malé a střední e-shopy ušetřit peníze

Šetření prostředků je dnes vysoce relevantním tématem, a to i pro e-shopy. Přinášíme 7 tipů, které vám pomohou rozpočet stabilizovat.

V dnešní nejisté době je šetření prostředků relevantním tématem jak pro koncové zákazníky, tak společnosti. V internetovém prostředí si e-shopy dvakrát promýšlejí, zda jejich investice opravdu přináší adekvátní hodnotu, nebo zda bude lepší směrovat je jinam. 

Spousta internetových obchodů se pak zdráhá experimentovat – což se v tomto období může vyplácet. Na druhou stranu u dlouhodobého setrvávání v zajetých kolejích hrozí riziko usnutí na vavřínech. Mějte tedy v rámci vašich marketingových aktivit otevřenou mysl a pojďte se s námi podívat na 7 tipů, jak můžete ušetřit nemalé peníze.

1. Vytěžte maximum z finančního plánování

Absence finanční strategie vás může stát mnohonásobně více než její zpracovávání. Na začátku každého roku (či kvartálu) vytvořte plán, který budete pevně dodržovat. Díky němu budete vědět, jak alokovat rozpočet a navíc získáte možnost lépe analyzovat výdaje a obecně získávat data, která použijete jako základ vašich obchodních rozhodnutí. 

Pakliže vás tedy zajímá, jak ušetřit peníze, v první řadě si posviťte na finanční plán. V případě potřeby neváhejte využít pomoci profesionála, který poradí, jak jej realisticky, ale s přihlédnutím k vašim cílům, postavit. 

2. Efektivní firemní procesy ušetří peníze, ale i čas

Aby váš e-shop přinášel kýžené výsledky, bude zapotřebí využívat technologie, které vám ušetří peníze, ale také čas, energii a starosti. Základem se v posledních měsících stávají automatizovaní chatboti na zákaznické podpoře. Můžete však také využívat například automatického vyplňování objednávek pro vaše dodavatele, chytrých SEO pluginů a nespočtu dalších vychytávek, které čekají na to, až je objevíte.

Jedním z klíčů ke spokojeným zákazníkům jsou široké možnosti dopravy a rychlá expedice. Zjistěte, jak cenu za dopravu co možná nejvíce snížit – oproti ceně však rozhodně upřednostňujte kvalitu. Zákazníci v našich podmínkách rádi využívají například Zásilkovny, která je prostřednictvím Z-boxů dostupná po celé České republice.

3. Zapracujte na udržení zákazníků

Získat nového zákazníka vyjde mnohem dráž, než si udržet stávajícího. Udržování zákazníků je tedy jeden z dalších způsobů, jak ušetřit peníze. Na zákaznické podpoře by měl pracovat někdo, kdo vašemu oboru dokonale rozumí, rychle odpovídá a má lidské jednání. Jestliže bude mít zákazník problém s produktem, ocení rychlé a profesionální vyřízení svého požadavku.

Retence zákazníků můžete dosáhnout také pravidelným odesílám newsletterů, které zmiňují jak novinky z oboru a aktuální slevy, tak například slevové kupony. O těch se mohou zákazníci rozmluvit ve svém okolí – což je dalším z benefitů, který vám perfektně hraje do karet.

4. Vztahy s dodavateli není radno podceňovat

V ideálním světě by vás vaši dodavatelé měli pravidelně informovat, když vyjdou nové produkty nebo slevy. V praxi to tak často nebývá, a to kvůli neutrálním (či negativním) vztahům. Zapracujte na tom, aby byly excelentní, pak se totiž můžete dostat k nabídkám, o kterých ostatní prodejci neví.

Dodavatelé budou vždy preferovat větší odběr zboží díky vyšším výdělkům. Benefit to představuje i pro vás, můžete totiž získat zajímavé množstevní slevy. V rámci budování vztahu se také zaměřte na včasné placení, mnohdy se však můžete dohodnout i na splátkovém kalendáři. V neposlední řadě s vaším dodavatelem jednejte s respektem – přece jen může na jeho zboží záviset celý váš byznys.

Nečekaná
obchodní příležitost?

Využijte chytrou půjčku
2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Krize jako příležitost

Využijte slevy u dodavatelů s externím kapitálem až 2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Nečekaný pokles tržeb?

Překlenovací půjčka
2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Předzásobte se na Vánoce.

Vytěžte ze sezóny maximum s externím kapitálem až 2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

5. Podložte vaše nabídky strategiemi

Slevy a výhodné nabídky jsou přirozenou součástí obchodu už od nepaměti. Netvořte je však ledabyle, vždy je podkládejte promyšlenými strategiemi. Pakliže v aktuální chvíli nedokážete spočítat, jak moc se vám sleva vyplatí, radši ji ještě nenabízejte.

Předtím, než s podobnou kampaní začnete, se v první řadě rozmyslete, čeho díky ní chcete dosáhnout. V druhé řadě vykalkulujte, zda se po vyprodání akčního zboží nedostanete do ztráty. 

I zde vám může podat pomocnou ruku profesionál v oboru. Jeho čas vás sice bude stát peníze, ale v dlouhodobém měřítku vám jich může spoustu ušetřit.

6. U outsourcingu se nedívejte jen po nejlevnějších nabídkách

Velkou výhodou internetového prostředí je, že můžete najmout spolupracovníka z druhého konce světa. Nemusí totiž fyzicky sedět ve vaší kanceláři – v dnešní době můžete vše vyřešit na online meetinzích. Říkáte si, že se jedná o skvělý způsob, jak ušetřit peníze? Ano i ne.

Vše záleží na konkrétním pracovníkovi, ale dívat se u nabídek pouze na ceny se typicky nevyplácí. Pakliže jste v rámci výběrového řízení našli někoho, kdo by vám přinášel obrovskou přidanou hodnotu, ale odrazuje vás jeho cena, zhodnoťte, zda za to nestojí i tak.

Jak jsme si totiž už řekli v předchozím bodě, profesionál vám může ušetřit spoustu peněz do budoucna.

7. Využívejte efektivních marketingových kanálů

O výběru vhodných marketingových kanálů jsme se již rozepsali v tomto článku. Plně si zaslouží veškerou pozornost, které se jim dostává, přece jen se jedná o jeden z nejvyšších nákladů pro e-shopy. Navíc se ho nikdy nezbavíte, spíše bude pořád narůstat.

Nebojte se využívat analytických nástrojů, které měří efektivitu jednotlivých platforem. Spadá váš cílový zákazník do mladší generace? Můžete vyzkoušet například TikTok a Instagram. Jedná se o někoho, kdo často využívá Seznam? Vytěžte z PPC systému tohoto vyhledávače maximum.

A jak jsme už řekli na začátku, nikdy byste neměli usnout na vavřínech. Čas od času vyzkoušejte něco nového – možná budete překvapeni efektivitou takového kroku a postavíte na něm podstatnou část marketingové strategie.

Mohlo by vás zajímat

Krizové řízení s Lemonero – jak překonat náročné období v byznysu?

Krizové řízení s Lemonero – jak překonat náročné období v byznysu?

Ať už je váš e-shop jakkoli úspěšný, nikdy nemůže být 100% imunní vůči nepředvídaným krizím. Záchranný kruh vám podá správné krizové řízení – jak na něj?

Ať už je váš e-shop jakkoli úspěšný, nikdy nemůže být 100% imunní vůči nepředvídaným krizím. Záchranný kruh vám podá správné krizové řízení – jak na něj?

Číst článek
Číst článek

Diverzifikací produktů vašeho e-shopu k novým zákazníkům: 5 kroků k úspěchu

Diverzifikací produktů vašeho e-shopu k novým zákazníkům: 5 kroků k úspěchu

Spoléhat se dlouhodobě na ty samé produkty se některým značkám sice vyplácí, není to však vhodné pro všechny. Jak diverzifikovat nabídku vašeho e-shopu?

Spoléhat se dlouhodobě na ty samé produkty se některým značkám sice vyplácí, není to však vhodné pro všechny. Jak diverzifikovat nabídku vašeho e-shopu?

Číst článek
Číst článek

Nový rok, nová příležitost k růstu vašeho e-shopu: jak v aktuálním období prosperovat?

Nový rok, nová příležitost k růstu vašeho e-shopu: jak v aktuálním období prosperovat?

Vánoční boom už je nějakou dobu za námi. Že zákazníci nyní nejsou ochotni nakupovat? Omyl – přistupujte k vašim strategiím chytře a můžete prosperovat!

Vánoční boom už je nějakou dobu za námi. Že zákazníci nyní nejsou ochotni nakupovat? Omyl – přistupujte k vašim strategiím chytře a můžete prosperovat!

Číst článek
Číst článek

Analýza konkurence: 7 jednoduchých kroků, jak ji provést

Analýza konkurence: 7 jednoduchých kroků, jak ji provést

Každý, kdo chce zazářit na e-commerce trhu, musí provést řadu důležitých kroků. Jedním z nich je analýza konkurence – díky ní vyniknete a získáte si zákazníky.

Každý, kdo chce zazářit na e-commerce trhu, musí provést řadu důležitých kroků. Jedním z nich je analýza konkurence – díky ní vyniknete a získáte si zákazníky.

Číst článek
Číst článek