Víte o chodu svého e-shopu opravdu vše? Máme pro vás test z finančního řízení, který ověří vaše znalosti.
Ověřit své znalosti

3 věci, na které zakladatelé e-shopů často zapomínají

Nedělejte stejné chyby jako zakladatelé e-shopů před vámi. Představujeme tři často opomíjené věci, které váš internetový obchod mohou připravit o zákazníky.

Tvorba e-shopu zdaleka není tak jednoduchý úkol, jak se může na první pohled zdát. Jakmile se prokoušete administrativními záležitostmi, nahrnou se na vás další povinnosti, které vyžadují vaši okamžitou pozornost. Není tedy divu, že se zakladatelé e-shopů často dopouštějí různých přešlapů.

Existuje způsob, jak založit e-shop bez chyb? Takový kouzelný recept zatím bohužel nemáme. Namísto toho vám ale představíme tři věci, na které spousta podnikatelů při založení e-shopu zapomíná. 

Když o nich budete vědět, mnohem snadněji se vyhnete vlastnímu pochybení. Díky tomu bude šance, že založení vašeho e-shopu proběhne hladce, zase o něco vyšší. Co podnikatelé v e-commerce často zanedbávají?

1. Nemají jasně definovanou cílovou skupinu

Podnikání v oblasti online prodeje se neobejde bez řádného průzkumu a přípravy. Pokud zakladatelé e-shopů tento krok zanedbají, může to pro ně být i osudné. 

Zejména to platí v případě, že dopředu nedefinují svou cílovou skupinu a její potřeby. Bez jasné představy o tom, kdo jsou vaši zákazníci, pro vás bude téměř nemožné je najít a efektivně s nimi komunikovat. A jaké jsou důsledky? Nedostatečné prodeje, slabá angažovanost zákazníků a minimální loajalita vůči značce.

Pokud tedy hledáte způsoby, jak založit e-shop, který bude úspěšný, rozhodně byste neměli vynechat řádný průzkum trhu s jasným cílem – porozumět vaší cílové skupině. Na jeho základě pak můžete nastavit styl komunikace, který s ní skutečně rezonuje.

Jak ale při takovém průzkumu postupovat? Zde je několik kroků, kterých se můžete držet:

  • identifikujte svého ideálního zákazníka – zamyslete se nad tím, kdo by měl z vašich výrobků nebo služeb největší prospěch a proč by pravděpodobně nakoupil právě u vás;
  • sesbírejte relevantní data – zjistěte relevantní informace o svém ideálním zákazníkovi, jako je například věk, pohlaví, lokalita, vzdělání a zaměstnání;
  • segmentujte svůj cílový trh – rozdělte zákazníky do skupin na základě společných charakteristik a potřeb, a podle toho vytvořte jednotlivé segmenty, na které budete cílit;
  • vyhodnoťte jednotlivé skupiny – zvažte velikost, ziskovost a potenciál každého segmentu a podle toho určete, na který z nich se budete nejvíce zaměřovat.

Na základě získaných dat pak můžete vytvořit marketingovou strategii, která bude k vaší cílové skupině přímo promlouvat. Získáte tak mnohem lepší pozici na trhu, protože budete efektivně komunikovat argumenty, které jsou pro cílové zákazníky relevantní a odliší vás od konkurence.

2. Nastavují složité nákupní procesy

Úspěch internetového obchodu může výrazně ovlivnit i samotný nákupní proces. V dnešní době zákazníkům schází trpělivost, průběh objednávky byste jim tedy měli co nejvíce urychlit a usnadnit. Pokud tak neučiníte, vaši zákaznici mohou být frustrovaní a nemusí dokončovat objednávky. 

Co může zákazníky odradit? Například nutná registrace či přihlášení k newsletteru před nákupem. K registraci je vyzvěte až po dokončení objednávky – ideálně za použití již vyplněných dat, aby je nemuseli znovu zadávat manuálně.

Stejně tak byste měli zákazníkům jasně nastínit, jaké kroky jsou k provedení nákupu potřeba a v jaké fázi objednávky se aktuálně nachází. Nezapomeňte přitom používat dostatečně velká a výrazná tlačítka, aby bylo ihned jasné, jak se mohou přesunout k dalšímu kroku. 

V potaz vezměte i možnosti plateb, které budete na svém e-shopu nabízet. V dnešní době zákazníci očekávají, že budou mít k dispozici různé varianty. Může se jednat o klasickou platbu kartou a bankovním převodem nebo také přes oblíbené platební brány jako GoPay, Comgate, PayU nebo PayPal. 

Standardem by měla být také možnost platby na dobírku. Důležitá je zejména pro návštěvníky, kteří u vás nakupují poprvé a zatím vám nedůvěřují. Pokud jim tuto variantu neumožníte, dost možná se připravíte o celou řadu nových zákazníků.

Pokud tedy chcete své prodeje hned ze startu maximalizovat, dejte si záležet na tvorbě e-shopu nejen po stránce designu, ale také v rámci uživatelské zkušenosti

Pokud vám na to nevystačí rozpočet, můžete si na dodatečná vylepšení půjčit od Lemonero. K posuzování žádostí využíváme umělou inteligenci, která je stavěná přímo na e-shopy, vaše šance na schválení jsou tedy mnohem vyšší než u bank. Peníze tak můžete mít na účtě už během několika minut a ještě k tomu bez většího papírování. 

3. Nedaří se jim zajistit pohodlné nakupování přes mobil

Kdo uvažuje o založení e-shopu, ten si pravděpodobně představuje propracovanou webovou prezentaci, kterou bude spravovat ze svého počítače. Jenže zákazníkům počítač už v dnešní době nestačí – více než polovina návštěvnosti e-shopů pochází výhradně z mobilních zařízení. Zákazníci zkrátka chtějí nakupovat kdykoli a odkudkoli, a to byste jim měli také umožnit.

Pokud se vám nepodaří e-shop optimalizovat pro mobilní zařízení, můžete přijít o velkou část potenciálních zákazníků. Co je přitom nejdůležitější? Rozhodně přehlednost, responzivita, rychlé načítání a jednoduché ovládání pomocí dotykových obrazovek. Pokud se vám to podaří splnit, můžete podpořit loajalitu vašich zákazníků a výrazně navýšit konverze.

E-shopy, které jsou uzpůsobené pro mobilní zařízení, si také přilepší v rámci optimalizace pro vyhledávače. Nejen Google, ale i jeho konkurenti totiž takové weby v rámci vyhledávacích výsledků upřednostňují. Pravděpodobnost, že se umístíte na prvních pozicích, se tedy mnohonásobně zvyšuje a spolu s ní i potenciální návštěvnost a množství uskutečněných nákupů.

Zahájení e-commerce podnikání může být složitý a náročný proces. Přesto je třeba rozpoznat důležité kroky a věnovat jim patřičnou pozornost. Pokud se poučíte z chyb, kterých se dopustili zakladatelé e-shopů před vámi, můžete se vyhnout zbytečným zádrhelům a vydat se na cestu k dlouhodobému úspěchu. 

Nečekaná
obchodní příležitost?

Využijte chytrou půjčku
2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Krize jako příležitost

Využijte slevy u dodavatelů s externím kapitálem až 2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Nečekaný pokles tržeb?

Překlenovací půjčka
2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Předzásobte se na Vánoce.

Vytěžte ze sezóny maximum s externím kapitálem až 2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Mohlo by vás zajímat

Jak vymyslet název e-shopu: 7 tipů, které vám v procesu pomohou

Jak vymyslet název e-shopu: 7 tipů, které vám v procesu pomohou

Vymyslet ten správný název pro e-shop je mnohem náročnější činností, než se zdá. Trávit nad ní však dlouhé měsíce je kontraproduktivní. Jak na to?

Vymyslet ten správný název pro e-shop je mnohem náročnější činností, než se zdá. Trávit nad ní však dlouhé měsíce je kontraproduktivní. Jak na to?

Číst článek
Číst článek

Automatizace procesů e-shopu – usnadněte si jeho provoz

Automatizace procesů e-shopu – usnadněte si jeho provoz

Firemní procesy mohou být komplexní, na téměř každý z nich však existuje automatizace. V článku se dozvíte, jak automatizace funguje a proč ji začít využívat.

Firemní procesy mohou být komplexní, na téměř každý z nich však existuje automatizace. V článku se dozvíte, jak automatizace funguje a proč ji začít využívat.

Číst článek
Číst článek

Dosáhněte svého aneb 5 tipů, jak vyjednávat s dodavateli

Dosáhněte svého aneb 5 tipů, jak vyjednávat s dodavateli

Při provozu e-shopu se nevyhnete vyjednávání s dodavateli. Že to není vaší silnou stránkou? Po přečtení našeho článku možná bude.

Při provozu e-shopu se nevyhnete vyjednávání s dodavateli. Že to není vaší silnou stránkou? Po přečtení našeho článku možná bude.

Číst článek
Číst článek

3 věci, na které zakladatelé e-shopů často zapomínají

3 věci, na které zakladatelé e-shopů často zapomínají

Nedělejte stejné chyby jako zakladatelé e-shopů před vámi. Představujeme tři často opomíjené věci, které váš internetový obchod mohou připravit o zákazníky.

Nedělejte stejné chyby jako zakladatelé e-shopů před vámi. Představujeme tři často opomíjené věci, které váš internetový obchod mohou připravit o zákazníky.

Číst článek
Číst článek