Víte o chodu svého e-shopu opravdu vše? Máme pro vás test z finančního řízení, který ověří vaše znalosti.
Ověřit své znalosti

Jak vymyslet název e-shopu: 7 tipů, které vám v procesu pomohou

Vymyslet ten správný název pro e-shop je mnohem náročnější činností, než se zdá. Trávit nad ní však dlouhé měsíce je kontraproduktivní. Jak na to?

Jedním z prvních kroků na cestě za úspěchem na poli ecommerce je vymyšlení toho správného názvu e-shopu. Jedná se o první prvek, se kterým vaši zákazníci přijdou do styku – je tedy potřeba na ně udělat dobrý dojem a vzbudit v nich chuť nakupovat.

Někteří mají představu o svém názvu prakticky ihned, jiní si nad ním lámou hlavu několik měsíců či dokonce let. I když to tak nepůsobí, vymýšlení názvu je náročnou činností, ke které je potřeba přistupovat strategicky. Představme si 7 tipů, které vás nasměrují na tu správnou cestu. Jsou platné jak pro situaci, kdy teprve začínáte, tak pro rebranding. V prvním případě si nezapomeňte také přečíst náš článek o tom, jak vytvořit e-shop.

1. Vytvořte seznam

Starý dobrý brainstorming může být zábavný a mimořádně plodný. Začněte tak, že si sepíšete veškeré fráze a slova, která jsou pro váš e-shop relevantní. V úvahu berte taková, která rezonují s identitou vaší značky. Pomocnou ruku vám zde mohou podat i různé generátory názvů a synonym. Úplně vám postačí klíčová slova, která budete průběžně rozvíjet a různě modifikovat. 

V tomto bodě dejte volný průchod vaší fantazii a napište téměř všechno, co vás napadá. Nikdy totiž nevíte, kdy některé ze slov může představovat vodítko k něčemu skutečně zajímavému. 

Na tento proces navíc nemusíte být sami. Zapojte vaše případné spolupracovníky či přátele, kteří mohou přinést unikátní pohled na věc. Víc hlav víc ví a přináší perspektivy, které vám samotným mohly doposud unikat.

2. Spolehněte se na vylučovací metodu

Jakmile máte hotový seznam veškerých relevantních slov, je načase využít vylučovací metody. Ta, která se vám nelíbí, můžete přeškrtnout – za takovým názvem byste si totiž nedokázali stát. Nejlépe fungují názvy, které jsou krátké a chytlavé. Pro potenciálního zákazníka totiž bude jednoduché napsat slovo do adresového řádku nebo jej verbalizovat svému blízkému.

V seznamu si také ponechte alespoň jeden název, který je doslovný a přesně popisuje to, co nabízíte. Doporučujeme ponechat také variantu, která obsahuje vaše jméno či jiný osobní údaj, ta totiž může v budoucnu probouzet důvěru. Velmi hodnotné pak bývají také akronymy či zkrátka názvy, které podněcují k zamyšlení.

3.  Zapojte kreativitu

Slova, která se rýmují nebo začínají tím stejným písmenem, mohou být vhodnými variantami. Na trhu se také můžete setkat s názvy, které jsou svým zněním naprosto unikátní nebo modifikují nějaké existující slovo. Vyhněte se frázím, se kterými vy sice rezonujete, ale vaše cílová skupina by je nemusela pochopit. Vymýšlení skvělého názvu je uměním, bez kreativity se tedy neobejdete. Uvědomte si však, že jej není radno brát na lehkou váhu, v budoucnu už totiž může být složité jej měnit. 

Pokud jste v mrtvém bodě, paradoxně vám může pomoci, když nad názvem pár hodin vůbec nebudete přemýšlet. Běžte se projít nebo zasportovat, je to lepší než vymýšlení tlačit na sílu. Získáte novou perspektivu a jakmile se k vymýšlení názvu znovu dostanete, může vás trknout něco, co jste předtím neviděli.

4. Zamyslete se nad cílovou skupinou

Jak už jsme zmínili v předchozím bodě, váš název musí plně rezonovat s vaší cílovou skupinou. Abyste se do ní více vcítili, určete, kdo jsou vaši ideální zákazníci, včetně věku, pohlaví, jejich zájmů a životního stylu. Následně si odpovězte na otázku, jaký problém pro své zákazníky řešíte. V názvu byste toto řešení totiž mohli částečně reflektovat.

V neposlední řadě je velmi důležité určit, jaký jazyk a tón komunikace vaši zákazníci preferují, což zjistíte, když budete monitorovat nejpoužívanější sociální sítě vaší cílové skupiny. Pokud se vám podaří vymyslet něco, co bude odpovídat jejich řeči, máte napůl vyhráno. Jestliže například nabízíte produkty primárně pro mladší generaci, název může obsahovat moderní slovo, které její příslušníci na regulérní bázi používají, ale té starší třeba typicky nic neříká.

Univerzálně funkční jsou také názvy, které v zákaznících probouzí určitou pozitivní emoci.

5. Inspirujte se vašimi produkty

Inspiraci není třeba hledat pouze v kreativních konceptech, v mnoha případech vám ji totiž mohou dodat i produkty, které nabízíte. Jaké mají vlastnosti? Může název odrážet jejich klíčové charakteristiky? Pakliže například prodáváte ekologické produkty, ve vašem názvu můžete reflektovat slovo „eko“.

Vaše zboží může mít unikátní či neobvyklé rysy, jejichž pojmenování se také může stát součástí názvu. Potenciální zákazníky totiž mohou zaujmout a motivovat k návštěvě vašeho e-shopu. Zaměříte-li se hlavně na tento tip, mějte na paměti, že název by měl odrážet to nejlepší a nejzajímavější, čím vaše produkty oplývají. 

6. Analyzujte konkurenci

I zkoumání vašich konkurentů může být cenným zdrojem nápadů při vymýšlení názvu pro váš e-shop. Porozumíte tak lépe trhu a zvýšíte svou šanci, že přijdete s něčím, co bude unikátní, avšak mimořádně efektivní.

Zjistěte, jaké vaše konkurence používá názvy a podívejte se po společných jmenovatelích. Který z názvů vám připadá natolik dobrý, že zaujal i vás? E-shop, který jej nese, bude pravděpodobně velmi úspěšný – nechte se jím tedy inspirovat a podívejte se po podobných slovech.

Dále se zaměřte na to, čím se chcete odlišit. Jakým způsobem do vaší identity promítnete přidanou hodnotu, kterou vaše konkurence zkrátka nemá? Pakliže se vám to podaří, máte našlápnuto k názvu, který bude významnou měrou podporovat budoucí úspěch vašeho e-shopu.

Potřebujete vyhotovit detailnější analýzu konkurence? Půjčka Lemonero vám na ni poskytne finanční prostředky.

7. Zkontrolujte dostupnost domény

Můžete mít sebelepší název e-shopu, ale pokud k němu není dostupná doména, zkrátka máte smůlu. Pak jej musíte buď modifikovat, nebo se poohlédnout po jiném. Předtím, než některý začnete seriózně rozvíjet, tedy zjistěte, zda jej už nevyužívá někdo jiný.

Myslete i na případnou budoucí expanzi do zahraničí. Jestliže nevylučujete, že se budete chtít podívat i na globální trh, zaregistrujte rovnou i doménu s koncovkou .com, případně s koncovkami, které souvisí se zeměmi, ve kterých budete své zboží nabízet také. Doporučujeme neotálet, dostupnost jednotlivých domén se každým dnem snižuje a ve finále můžete dospět do bodu, kdy budete muset vymyslet slovo, které doposud ani neexistovalo.

Tyto základní tipy vám mohou pomoci vymyslet ideální název, spásné však nejsou. Celkový proces totiž mnohdy chce trpělivost – v rámci možností na něj doporučujeme nespěchat. Na druhou stranu pokud si s ním lámete hlavu už dlouhou dobu a pořád se nemůžete rozhodnout, urychlete ho. V takovém případě si můžete udělat průzkum, kdy se vašich potenciálních zákazníků můžete zeptat, který by se jim nejvíce líbil. Zeptejte se například v relevantních facebookových skupinách či jiných komunitách, které sdružují vaše ideální zákazníky.

Nečekaná
obchodní příležitost?

Využijte chytrou půjčku
2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Krize jako příležitost

Využijte slevy u dodavatelů s externím kapitálem až 2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Nečekaný pokles tržeb?

Překlenovací půjčka
2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Předzásobte se na Vánoce.

Vytěžte ze sezóny maximum s externím kapitálem až 2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Mohlo by vás zajímat

Jak vymyslet název e-shopu: 7 tipů, které vám v procesu pomohou

Jak vymyslet název e-shopu: 7 tipů, které vám v procesu pomohou

Vymyslet ten správný název pro e-shop je mnohem náročnější činností, než se zdá. Trávit nad ní však dlouhé měsíce je kontraproduktivní. Jak na to?

Vymyslet ten správný název pro e-shop je mnohem náročnější činností, než se zdá. Trávit nad ní však dlouhé měsíce je kontraproduktivní. Jak na to?

Číst článek
Číst článek

Automatizace procesů e-shopu – usnadněte si jeho provoz

Automatizace procesů e-shopu – usnadněte si jeho provoz

Firemní procesy mohou být komplexní, na téměř každý z nich však existuje automatizace. V článku se dozvíte, jak automatizace funguje a proč ji začít využívat.

Firemní procesy mohou být komplexní, na téměř každý z nich však existuje automatizace. V článku se dozvíte, jak automatizace funguje a proč ji začít využívat.

Číst článek
Číst článek

Dosáhněte svého aneb 5 tipů, jak vyjednávat s dodavateli

Dosáhněte svého aneb 5 tipů, jak vyjednávat s dodavateli

Při provozu e-shopu se nevyhnete vyjednávání s dodavateli. Že to není vaší silnou stránkou? Po přečtení našeho článku možná bude.

Při provozu e-shopu se nevyhnete vyjednávání s dodavateli. Že to není vaší silnou stránkou? Po přečtení našeho článku možná bude.

Číst článek
Číst článek

3 věci, na které zakladatelé e-shopů často zapomínají

3 věci, na které zakladatelé e-shopů často zapomínají

Nedělejte stejné chyby jako zakladatelé e-shopů před vámi. Představujeme tři často opomíjené věci, které váš internetový obchod mohou připravit o zákazníky.

Nedělejte stejné chyby jako zakladatelé e-shopů před vámi. Představujeme tři často opomíjené věci, které váš internetový obchod mohou připravit o zákazníky.

Číst článek
Číst článek