Víte o chodu svého e-shopu opravdu vše? Máme pro vás test z finančního řízení, který ověří vaše znalosti.
Ověřit své znalosti

Jak vytvořit e-shop? 4 kroky, jak začít vydělávat online

Vytvoření vlastního e-shopu láká více a více podnikatelů. Jste jedním z nich? Tak to by vám neměly uniknout naše rady, díky kterým získáte výrazný předstih!

Zdánlivý přebytek e-shopů v českém e-commerce prostředí by měl trend jejich nárůstu logicky zpomalovat, je tomu však naopak. Stále více podnikatelů a nadšenců se začíná zajímat o to, jak vytvořit e-shop. Byznys na internetu totiž vnímají jako skvělý způsob, jak vydělat peníze a stát se vlastním pánem. 

Vytvoření e-shopu je dnes navíc jednodušší než dříve. Na internetu můžete narazit na nespočet tutoriálů a kurzů, web si můžete postavit na pár kliknutí a složité vyhledávání dodavatelů je také věcí minulosti. Od vlastního podnikání vás tedy dělí jen pár krůčků, je v tom však háček. 

To, že provozujete e-shop, ještě neznamená, že budete vydělávat peníze. Musíte se totiž naučit prodávat, zaujmout svoje zákazníky a chytře sestavovat strategie. Na mezerách v tomto know-how na pravidelné bázi troskotá spousta eshopistů. Pokud se nechcete stát jedním z nich, nechte se provést čtyřmi zásadními kroky, které byste si pro úspěch v e-commerce měli pohlídat. Poskytnou vám kvalitní základ pro vaše podnikání, ze kterého můžete benefitovat dlouhodobě.

1. Posviťte si na výběr produktů

Tvrdou realitou je, že na vás na trhu nikdo nečeká. Jestliže budete prodávat totožné produkty jako vaše konkurence, s výrazným profitem radši nepočítejte, i přes to, že jste schopni nabídnout nižší ceny. Zákazníci totiž budou přirozeně inklinovat k prodejcům, kteří jsou na trhu osvědčeni. 

I když to dnes může být složitým úkolem, zaměřte se na jedinečnost vašich produktů. Co vám samotným na trhu chybí? Pro jaký sortiment máte vášeň? Zodpovězení těchto otázek vám výrazně zúží výběr cílového segmentu. 

Výběr ideálního produktu byste však měli postavit také na datech. Ověřte si, že je po něm dostatečná poptávka a konkurence jej již dávno nenabízí ve všech možných i nemožných provedeních. Vytvoření profitabilního e-shopu se neobejde bez analýzy trhu a analýzy klíčových slov. Ta vám totiž dá představu o tom, jak často se určitá fráze vyhledává a jak těžké bude umístit se ve vyhledávačích na první příčky.

Nečekaná
obchodní příležitost?

Využijte chytrou půjčku
2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Krize jako příležitost

Využijte slevy u dodavatelů s externím kapitálem až 2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Nečekaný pokles tržeb?

Překlenovací půjčka
2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Předzásobte se na Vánoce.

Vytěžte ze sezóny maximum s externím kapitálem až 2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

2. Prozkoumejte možnosti dodavatelů

Jakmile zjistíte, s čím chcete udělat díru na e-commerce trhu, je zapotřebí sehnat spolehlivého dodavatele. Ať už finálního produktu, nebo potřebných surovin, se kterými výrobek sestavíte na vlastní triko. 

Zde se vám nabízí dvě možnosti. Buď můžete s dodavatelem navázat přímý vztah, nebo je možné zboží prodávat na základě dropshippingu. Výhodou přímého odběru na vaše sklady je, že získáváte možnost kontrolovat kvalitu, a tak i více vidět do produkčního procesu. 

Snadno se však můžete seknout v odhadu, kolik toho je potřeba naskladnit. Pakliže zboží naskladníte přebytek, nemusí se vám všechno podařit prodat.

Dropshipping je pak variantou, pro kterou se rozhoduje spousta začínajících podnikatelů. Nemusíte totiž držet sklady. Váš e-shop v takovém případě funguje pouze jako prostředník, který přijímá objednávky a následně je za určitou provizi přeposílá dodavateli, který je odbavuje. Pokud se zajímáte, jak si vytvořit e-shop, u této varianty se setkáte ještě s jednou logickou výhodou: u dropshippingu není zapotřebí vysokých počátečních investic. 

Na druhou stranu u dropshippingu pravděpodobně nedosáhnete jedinečnosti produktů. Většinou se jedná o zboží, které je široce dostupné, dodavatel navíc může spolupracovat s řadou dalších e-shopů, které pro vás znamenají přímou konkurenci.

3. Zvolte vhodnou platformu pro e-shop

Vytvoření e-shopu spočívá také v technickém řešení webu. I zde máte na výběr z několika možností, jak dát stránky dohromady. 

Můžete si najmout agenturu, která vám web naprogramuje na míru, využít některou z předpřipravených platforem, nebo kódovat na vlastní pěst. Třetí variantu nedoporučujeme, pokud nemáte s programováním zkušenosti – je zde totiž potřeba počítat s obrovskou časovou investicí.

Spolupráci s agenturou doporučujeme, pokud má být technické řešení vysoce sofistikované a pokud má obsahovat unikátní funkce. Připravte se však na to, že v první fázi vás může stát desítky tisíc korun, průběhem času i stovky. Designeři si totiž svého času a know-how velmi cení. 

Zlatou střední cestou, jak vytvořit e-shop, je zvolit jednu z předpřipravených platforem. V našem prostředí je vysoce populární například ShopTet, UpGates nebo WebNode pro méně náročné. Takový web si můžete naklikat doslova během pár minut. Vývojáři těchto řešení svůj produkt navíc neustále zlepšují, takže v závislosti na vašem tarifu můžete získat i pokročilé funkce, které úroveň vašeho webu několikanásobně zvýší.

4. Dejte dohromady realistickou marketingovou a finanční strategii

Bez marketingové strategie se budou peníze vydělávat těžko – zákazníci se o vás totiž nebudou mít jak dozvědět. I když jí řada podnikatelů nepřikládá takovou váhu, jedná se o jeden z nejzásadnějších prvků vytvoření e-shopu. 

Pokud nejste profesionální marketéři, doporučujeme nechat si pomoci od experta. Marketingová strategie vám bude sloužit jako podklad pro veškeré obchodní kroky, a to jak ty krátkodobé, tak dlouhodobé. Uděláte si představu o vaší cílové skupině, prodejních kanálech a v neposlední řadě také o tom, kolik to všechno bude stát.

Dobrý marketér vám také poradí, jak přistupovat k optimalizaci pro vyhledávače, abyste se ve výsledcích zobrazovali na relevantní dotazy a měli tak vyšší šanci oslovit vašeho zákazníka.

Před spuštěním e-shopu budete také řešit otázku financování. I když se může jednat o vysoké částky, způsobů, jak dnes financování získat, je bohatě. Do popředí vstupují specializované služby financování e-shopů včetně našeho Lemonera. 

V několika jednoduchých krocích můžete získat potřebné prostředky na cokoliv, co s provozem e-shopu souvisí – včetně marketingu, skladových zásob nebo třeba výplat zaměstnanců. Disponujeme jedním z nejnižších úroků na trhu a schvalujeme až 82 % žádostí. Oproti bance, kde se vyřizování vaší žádosti může táhnout i několik měsíců, získáváte peníze zpravidla ještě tentýž den.

Mohlo by vás zajímat

Jak vymyslet název e-shopu: 7 tipů, které vám v procesu pomohou

Jak vymyslet název e-shopu: 7 tipů, které vám v procesu pomohou

Vymyslet ten správný název pro e-shop je mnohem náročnější činností, než se zdá. Trávit nad ní však dlouhé měsíce je kontraproduktivní. Jak na to?

Vymyslet ten správný název pro e-shop je mnohem náročnější činností, než se zdá. Trávit nad ní však dlouhé měsíce je kontraproduktivní. Jak na to?

Číst článek
Číst článek

Automatizace procesů e-shopu – usnadněte si jeho provoz

Automatizace procesů e-shopu – usnadněte si jeho provoz

Firemní procesy mohou být komplexní, na téměř každý z nich však existuje automatizace. V článku se dozvíte, jak automatizace funguje a proč ji začít využívat.

Firemní procesy mohou být komplexní, na téměř každý z nich však existuje automatizace. V článku se dozvíte, jak automatizace funguje a proč ji začít využívat.

Číst článek
Číst článek

Dosáhněte svého aneb 5 tipů, jak vyjednávat s dodavateli

Dosáhněte svého aneb 5 tipů, jak vyjednávat s dodavateli

Při provozu e-shopu se nevyhnete vyjednávání s dodavateli. Že to není vaší silnou stránkou? Po přečtení našeho článku možná bude.

Při provozu e-shopu se nevyhnete vyjednávání s dodavateli. Že to není vaší silnou stránkou? Po přečtení našeho článku možná bude.

Číst článek
Číst článek

3 věci, na které zakladatelé e-shopů často zapomínají

3 věci, na které zakladatelé e-shopů často zapomínají

Nedělejte stejné chyby jako zakladatelé e-shopů před vámi. Představujeme tři často opomíjené věci, které váš internetový obchod mohou připravit o zákazníky.

Nedělejte stejné chyby jako zakladatelé e-shopů před vámi. Představujeme tři často opomíjené věci, které váš internetový obchod mohou připravit o zákazníky.

Číst článek
Číst článek