Víte o chodu svého e-shopu opravdu vše? Máme pro vás test z finančního řízení, který ověří vaše znalosti.
Ověřit své znalosti

Je možné uchytit se na dnešním přesyceném e-commerce trhu?

Tuzemský e-commerce trh je opravdový unikát. A to díky obrovskému počtu e-shopů na počet obyvatel. Jak se i v takovém prostředí s vašim e-shopem prosadit?

Mít vlastní e-shop je lákavé pro spoustu podnikatelů a není se čemu divit. Prodej přes internet nadále válcuje kamenné obchody a dá se předpokládat, že tento trend bude pokračovat – v tomto prostředí je tedy možné dosáhnout vysoké profitability. Kamenem úrazu však často bývají přehnaně optimistická a fakty nepodložená očekávání. Pakliže totiž do světa e-commerce vstoupíte bez komplexní přípravy, možná budete brzy zklamaní, že uspět zkrátka není tak jednoduché. 

Proč?

Hlavně proto, že se trh neustále zaplňuje dalšími a dalšími značkami, které zkoušejí své štěstí. Pro vás to znamená jediné – obrovskou konkurenci, od které se budete muset určitým způsobem odlišit. Připravte se, že abyste se na dnešním přesyceném trhu uchytili, budete potřebovat značnou dávku entusiasmu, kreativity a inovativního smýšlení. A zároveň budete muset investovat nemalé peníze do skladových zásob, reklamy a dalších provozních nákladů.

V dnešním článku si povíme o několika krocích, které byste měli učinit, pokud chcete v e-commerce oceánu uspět.

Bez analýzy konkurence budete mít problém

Konkurence nikdy nespí, má totiž naprosto stejný cíl jako vy, udržet se na trhu s profitem. Bez analyzování jejích aktivit to nepůjde. A nebavíme se zde pouze o počáteční analýze. Řeč je o kontinuálním monitorování konkurence jak před vstupem na trh, tak v průběhu celého života vašeho e-shopu.

Musíte totiž vědět, proti komu bojujete. Analýza konkurence vám dá představu o jejích silných i slabých stránkách, a tak budete vědět, co do vaší marketingové strategie zařadit a čemu se naopak vyhnout. Proč byste se totiž učili z vlastních chyb, když se můžete učit z chyb ostatních?

Usnadněte vašim zákazníkům nákup

I vy určitě často nakupujete na internetu. Čeho si na vašich oblíbených e-shopech ceníte? Nízkých cen? Rychlé dopravy? Excelentní zákaznické péče? Na všechny tři otázky jste si dost možná odpověděli kladně. Dlouhodobě se totiž potvrzuje, že e-shopy, které maximálně usnadňují nákup jejich zákazníkům, mají navrch. 

V první řadě je potřeba nastavit správný tón komunikace. Každý e-shop totiž oslovuje jinou cílovou skupinu, která se od ostatních liší svými návyky, ale také způsobem vyjadřování. Vaši zákazníci vám musí rozumět – snažte se vaše benefity vašich produktů komunikovat způsobem, který je pro ně snadno pochopitelný. Budou tedy přesně vědět, „do čeho jdou“ a pokud i tak budou mít pochyby, pomůže jim…

Zákaznická podpora. I ta zákazníkům výrazně usnadní nákup. Dbejte na to, aby byla dostatečně technicky proškolena a aby dokázala s lehkostí vyřizovat veškeré nejasnosti. Uvést kontaktní e-mail na web je samozřejmost, měli byste však být dostupní i na telefonu, popřípadě skrze velice oblíbené chatboty. Ty nejúspěšnější e-shopy odepisují svým zákazníkům v rámci minut, a to i během večerních hodin.

Do třetice všeho dobrého si v rámci usnadňování nákupu uveďme i zpracování samotného webu. Dají se na něm produkty snadno najít? Uvádí informace o produktech i podmínkách nákupu transparentně? Jak intuitivní rozhraní vašeho e-shopu doopravdy je? Toť otázky, které byste si měli klást.

Na uživatelskou zkušenost (UX) existuje celý obor zabývající se faktory, které procházení e-shopu usnadňují. Investice do takových specialistů bývá poměrně vysoká, její návratnost však může být násobně vyšší. 

Na finanční strategii můžete ztroskotat

Téměř každý e-shop si musí v rámci příprav jeho spuštění posvítit na finanční strategii. Potřebný kapitál se liší v závislosti na počtu konkurentů, segmentu podnikání a také vašich očekáváních. Desítky e-shopů dennodenně troskotají na špatné kalkulaci krátkodobých i dlouhodobých nákladů. 

Pakliže chcete na přesyceném e-commerce trhu uspět, nechte si spočítat finanční objem, který k tomu budete potřebovat. S tím vám rádi pomohou profesionální stratégové – a opět se zde jedná o investici, která se vám v dlouhodobém měřítku vyplatí. Pakliže budete na trh vstupovat bez finanční strategie, snadno se může stát, že budete investovat spoustu peněz do věcí, které vlastně ani nedávají smysl.

Sehnat kapitál je věc druhá. Řada podnikatelů se spoléhá na vlastní prostředky, ty však často nebývají dostačující. Abyste si pojistili, že pokryjete opravdu každý náklad, budete se muset podívat i po externím financování. Na financování aktivit e-shopů je přímo zaměřené právě naše Lemonero, které zpracovává každou žádost během chvilky a peníze k nečekaným investicím nebo k využití nejrůznějších příležitostí můžete mít na účtu do 10 minut.

Schvalujeme až 80 % žádostí a získané peníze můžete využít nejen k investicím do růstu, ale například také k překlenutí slabšího nebo mimosezónního období. Pochodíte navíc mnohem lépe než u bank, které ještě stále nemají nastavená potřebná kritéria, na základě kterých je možné zhodnotit rizikovost a přibližnou budoucí profitabilitu e-shopu.

Nečekaná
obchodní příležitost?

Využijte chytrou půjčku
2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Krize jako příležitost

Využijte slevy u dodavatelů s externím kapitálem až 2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Nečekaný pokles tržeb?

Překlenovací půjčka
2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Předzásobte se na Vánoce.

Vytěžte ze sezóny maximum s externím kapitálem až 2 000 000 Kč do 10 minut a na pár kliknutí

Nezávazně a zdarma vyzkoušejte na platformách
Bez papírování.
Bez čekání.
Bez omezení.
Bez starostí o splácení

Nezalekněte se zpětné vazby

Pravděpodobně to děláte i vy – předtím, než si něco koupíte z e-shopu, sledujete jeho uživatelské recenze. Ty totiž výrazně ovlivňují rozhodovací proces zákazníka. Pakliže je většina recenzí u obchodu negativních, určitě se podíváte po jiném, protože zkrátka nechcete riskovat tu stejnou zkušenost.

Od vašich zákazníků pravidelně sbírejte zpětnou vazbu. Může se jednat o recenze na Heurece či Google, ale zákaznickou spokojenost se můžete ptát i prostřednictvím e-mailového marketingu. Díky tomu dostanete spoustu nápadů, jak váš e-shop posunout kupředu a nabídnout zkušenost, kterou si zákazníci rádi zopakují.

Mohlo by vás zajímat

Jak vymyslet název e-shopu: 7 tipů, které vám v procesu pomohou

Jak vymyslet název e-shopu: 7 tipů, které vám v procesu pomohou

Vymyslet ten správný název pro e-shop je mnohem náročnější činností, než se zdá. Trávit nad ní však dlouhé měsíce je kontraproduktivní. Jak na to?

Vymyslet ten správný název pro e-shop je mnohem náročnější činností, než se zdá. Trávit nad ní však dlouhé měsíce je kontraproduktivní. Jak na to?

Číst článek
Číst článek

Automatizace procesů e-shopu – usnadněte si jeho provoz

Automatizace procesů e-shopu – usnadněte si jeho provoz

Firemní procesy mohou být komplexní, na téměř každý z nich však existuje automatizace. V článku se dozvíte, jak automatizace funguje a proč ji začít využívat.

Firemní procesy mohou být komplexní, na téměř každý z nich však existuje automatizace. V článku se dozvíte, jak automatizace funguje a proč ji začít využívat.

Číst článek
Číst článek

Dosáhněte svého aneb 5 tipů, jak vyjednávat s dodavateli

Dosáhněte svého aneb 5 tipů, jak vyjednávat s dodavateli

Při provozu e-shopu se nevyhnete vyjednávání s dodavateli. Že to není vaší silnou stránkou? Po přečtení našeho článku možná bude.

Při provozu e-shopu se nevyhnete vyjednávání s dodavateli. Že to není vaší silnou stránkou? Po přečtení našeho článku možná bude.

Číst článek
Číst článek

3 věci, na které zakladatelé e-shopů často zapomínají

3 věci, na které zakladatelé e-shopů často zapomínají

Nedělejte stejné chyby jako zakladatelé e-shopů před vámi. Představujeme tři často opomíjené věci, které váš internetový obchod mohou připravit o zákazníky.

Nedělejte stejné chyby jako zakladatelé e-shopů před vámi. Představujeme tři často opomíjené věci, které váš internetový obchod mohou připravit o zákazníky.

Číst článek
Číst článek